camperkenteken bij import?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

camperkenteken bij import?

Post by mr bean »

Ik ben op zoek naar een knappe Dodge Ram om van de zomer mee op vakantie te gaan.
Nu is het mooist een belastingvrije of eentje met camperkenteken maar het aanbod in NL is mager of voldoet niet aan mijn wensen.
Nu heb ik in duitsland een knappe Van zien staan alleen is deze nog niet belastingvrij (1988) en nog niet aangepast als camper.
Hoe makkelijk kan ik deze op camperkenteken krijgen bij import (RDW en belastingdienst),is het alleen een kwestie van een bed en gasstel inbouwen of zit moet het dak ook verhoogd worden.
Ik had al wat gegoogled maar kom er zelf niet echt uit door de tegenstrijdige verhalen.

Arnout
fury 74
Posts: 146
Joined: Mon Dec 29, 2008 6:35 pm

Re: camperkenteken bij import?

Post by fury 74 »

Hoi Arnout

Kijk even bij DAVC http://www.davc.nl/vraagbaak/kamperkenteken/index.html
Heb er een paar jaar geleden een omgebouwt naar camperkenteken met hefdakje en was toen geen probleem.

Gr. Haico :)
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: camperkenteken bij import?

Post by mr bean »

bedankt Haico :thumbs: dit is tenmiste duidelijk.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: camperkenteken bij import?

Post by rulez »

ff navragen bij de douane en de RDW wat de eise zijn om een duitse bus hier op camperkenteken te krijgen.

anders ook ff checken hoe makkelijk de bus in duitsland op camper kan komen, soms is het makkelijk om dit eerst te doen en vervolgens om te keuren naar nederlands camper-kenteken.
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: camperkenteken bij import?

Post by bundie »

Probleem ligt niet zo zeer bij de RDW....

Als je volgens de belasting inspecteur niet voldoet aan de eisen krijg je alsnog geen kwart tarief.
Post Reply