Stuur refurbishen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Mike1975
Posts: 91
Joined: Fri Jun 25, 2010 10:06 am

Stuur refurbishen

Post by Mike1975 »

Heb uit de status een stuur laten komen met diverse droogtescheurtjes erin.
Weet iemand hoe, of heeft iemand al eens zelf een stuur opgeknapt?

Is er iets in de handel zoals (harde)kunststof plamuur oid?

Mike
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Stuur refurbishen

Post by Texas Boy »

Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Stuur refurbishen

Post by Lite-On »

Dit ga ik ook volgen. Mijn orginele stuur is ook flink versleten; rubber compleet uitgedroogd en er vanaf gebrokkeld, niks meer om vast te houden aangezien het nu nog een metalen ring is.
Om die reden rij ik sinds de auto in NL is met een universeel stuur van Grant. Fijn stuur, maar m'n orginele stuur zou ik toch graag terug willen 8)
Mike1975
Posts: 91
Joined: Fri Jun 25, 2010 10:06 am

Re: Stuur refurbishen

Post by Mike1975 »

Rij ook met een grant stuurtje.(of een replica)maar dat ziet er niet echt uit.
Filmpjes geven een aardig beeld van hoe het moet. Is dat spul of iets wat er op lijkt ook in de handel in NL?
Art56
Posts: 768
Joined: Wed May 05, 2004 11:15 pm

Re: Stuur refurbishen

Post by Art56 »

PC-7, is 2K epoxy die niet krimpt . Blijft ook zitten. Alle andere epxoies heb ik geprobeerd, van JB weld tot spulletje van de technische groothandel.
Ik zal wat setjes meenemen (iets van $ 6.0 kost dat..), als je er niet uitkomt, doe dan eens een pm..
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: Stuur refurbishen

Post by hot rod »

Art56 wrote:PC-7, is 2K epoxy die niet krimpt . Blijft ook zitten. Alle andere epxoies heb ik geprobeerd, van JB weld tot spulletje van de technische groothandel.
Ik zal wat setjes meenemen (iets van $ 6.0 kost dat..), als je er niet uitkomt, doe dan eens een pm..
hey Art56 kan je voor mij wat meenemen ik ben bezig een stuurtje van scratch op te bouwen moet een beetje 40er ford style worden maar dan in 14"

greetz Art
Daaleman
Posts: 80
Joined: Sat Dec 24, 2011 11:11 pm

Re: Stuur refurbishen

Post by Daaleman »

Je zou eens kunnen kijken op www. Colorglo.nl
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Stuur refurbishen

Post by Peter Pontiac »

Mike ik heb mijn Pontiac stuur weer als nieuw gekregen met een setje van eastwood
http://www.eastwood.com/master-steering ... struc.html
Art56
Posts: 768
Joined: Wed May 05, 2004 11:15 pm

Re: Stuur refurbishen

Post by Art56 »

Peter, het hoofdbestanddeel van die set is pc-7...ik zal een paar setjes meenemen voor de liefhebbers, ben de komende drie weken in de VS, en kan wel een keertje extra naar de ijzerwinkel. Doe maar een pm met adres, kan ik het ook wel vandaar opsturen..

http://www.pcepoxy.com/our-products/pas ... s/pc-7.php
Post Reply