schorsen en apk datum

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
fullthrottle
Posts: 10
Joined: Mon Mar 11, 2013 9:06 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by fullthrottle »

En ze controleren ook echt! Ik woon achteraf aan een stille weg en ik zag een Toyota Prius met wel heel veel interesse naar mijn erf koekeloeren.
Ik liep er heen en vroeg of ik de heren kon helpen, toen vertelden ze dat ze van de RDW en wilden zien of mijn geschorste auto niet op de openbare weg stond. Dit was niet het geval, daarna gingen ze weg. Ik heb ze nog koffie aangeboden, maar ze wilden er weer vandoor!
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Bromgabber »

Ach met een geschort voertuig kan je ook rijden zonder verzekering.
Gaat vaker goed als fout :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by rulez »

Bromgabber wrote:Ach met een geschort voertuig kan je ook rijden zonder verzekering.

wat schort er dan aan de auto? ... :lol: :lol:
RobertFord
Posts: 70
Joined: Mon Mar 25, 2013 10:13 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by RobertFord »

fullthrottle wrote:En ze controleren ook echt! Ik woon achteraf aan een stille weg en ik zag een Toyota Prius met wel heel veel interesse naar mijn erf koekeloeren.
Ik liep er heen en vroeg of ik de heren kon helpen, toen vertelden ze dat ze van de RDW en wilden zien of mijn geschorste auto niet op de openbare weg stond. Dit was niet het geval, daarna gingen ze weg. Ik heb ze nog koffie aangeboden, maar ze wilden er weer vandoor!
Hij mag vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn, toch?
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Ranch73 »

Bromgabber wrote:Ach met een geschort voertuig kan je ook rijden zonder verzekering.-wat schort er dan aan de auto? ... :lol: :lol:
Hangt een doekje voor beide kentekenplaten :P
vinf350
Posts: 4
Joined: Wed Sep 24, 2014 9:59 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by vinf350 »

heb een keer op weg naar de rdw een aanrijding gehad, gelukkig verzekert voor 1 dag en tijdelijk kenteken aangevraagd
werd ik staande gehouden omdat de agent ter plaatse niets geloofde dat men een tijdelijk kenteken en een verzekering voor 1 dag kan krijgen.

al met al met deuk in de bumper alsnog te laat bij de rdw en toch goed gekeurd voor type goedkeuring.

maw niet gokken is niet de moeite en je bent goed de sjaal als het fout gaat
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Collector »

Misschien ben ik hier raar in, ik heb de wagen geschorst staan, doe af en toe een evenementen regelingetje, APK loopt af eind dit jaar, bedoeling is om de wagen eind van het jaar naar binnen te trekken en dan wat laswerk te gaan doen.
Nu snap ik dat je dan de APK niet hoeft te doen alsie geschorst is maar STEL dat ik de wagen evengoed weer gekeurd wil hebben voor 2 jaar (>30jr) dan kan ik toch gewoon de wagen laten keuren daarna naar binnen trekken.?
Of is het onzinnig wat ik aan het doen ben ?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Renev »

Kan wel maar waarom zou je dat doen als je er toch mee aan de slag gaat ???
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Collector »

Renev wrote:Kan wel maar waarom zou je dat doen als je er toch mee aan de slag gaat ???
Kan me zo bedenken dat als ik de wagen klaar heb en ik ontschors hem dat ik dan gelijk kan gaan rijden, zonder eerst dat APK geneuzel weer te moeten regelen, tis niet de bedoeling dat hij meer als 2 jaar binnen gaat staan.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by MotiV8 »

APK kan gewoon in de schorsing. Hoeft niet ontschorst te worden. Behoefd geen schriftelijke toestemming of whatsoever.
Als het voertuig verzekerd is kan je gewoon in de schorsing direct naar en kortste weg terug naar een APK station.
Bullywagon
Posts: 231
Joined: Thu Apr 15, 2010 8:36 am

Re: schorsen en apk datum

Post by Bullywagon »

Wel zorgen voor een schriftelijke bevestiging van afspraak APK-keuring.
Deze moet je bij staande houding kunnen tonen namelijk.
Mocht oom agent een slechte dag hebben worden excuses als 'ik heb gebeld voor afspraak', 'garagist geeft geen afspraakbriefjes' en 'lig nog thuis op de tafel' niet geaccepteerd.
Overigens doen opmerkingen over het gemis van sexuele activiteiten de avond ervoor en het humeur van oom agent ook geen goed..... (weet ik uit eigen ervaring) :)

Meer info op :

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/A ... culier/APK

De regeltjes willen ooit nog wel eens veranderen zonder enige ruchtbaarheid, even controleren op de RDW site voordat je g*z**k hebt kan nooit kwaad
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by graad »

Mijn mercury is van febr 1976.dus febr 2016 word hij 40 jaar.maar mag dec 2015 en januari 2016 niet de weg op en moet de 121€ betalen,nu gaat mijn auto pas in mei de stalling uit,dus lekker geschorsr
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by alie-r »

keuren tijdens de schorsing zul je bij de belastingdienst echt kenbaar moeten maken.
kan ook gewoon via de telefoon.
word alles vastgelegd,keuringsbedrijf, tijdstip, kenteken enz. onder de noemer"APK rit aanmelden".
kost niets en dan weet je zeker dat het goed zit.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by FritsVrolijk »

Deze nog ff omhoog kicken Vergeet niet eerst je auto te verzekeren en daarna de wegenbelasting te regelen


Doe je dit andersom dan heb je gelijk 400 euro boete aan je broek hangen


Heb dit zelf ervaren en naar veel briefen en gezeik 300 euro mindering maar wel een berg gezeik en 100 bekeuring

En dat is het verhaal
Post Reply