schorsen en apk datum

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by sansemiano »

sjak_brak wrote:En als je alsnog afgekeurd wordt, kan je nog een keer de schorsingskosten betalen... schorsing dus pas opheffen als je geldige apk hebt ;)
is ook zo. ;-) heb net de belastingtelefoon gebeld en die sturen me een bevestiging, dat ik as donderdag geschorst de weg op mag voor een bezoek aan het apk-station.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by sansemiano »

nog een aanvulling: de apk werd met vlag en wimpel doorstaan, maar (officieel) direct rijden na via internet opheffen van de schorsing mag niet. je moet aanvinken, dat je akkoord gaat met wachten tot je het nieuwe deel 1B thuis hebt ontvangen. misschien onlangs als extra voorwaarde toegevoegd?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by SplitWindow »

Je kunt toch even langs het postkantoor om de schorsing ongedaan te maken ?
Dan hoef je ook niet te wachten op papieren.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by sansemiano »

SplitWindow wrote:Je kunt toch even langs het postkantoor om de schorsing ongedaan te maken ?
Dan hoef je ook niet te wachten op papieren.
idd, dat had ook gekund. niet aan gedacht.
Hhill
Posts: 13
Joined: Sat Jul 30, 2011 8:07 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Hhill »

ter info: niet schorsen en apk te laat kost € 120,--. Ervaringsdeskundige sinds een week :x
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by 78 Firebird »

Hhill wrote:ter info: niet schorsen en apk te laat kost € 120,--. Ervaringsdeskundige sinds een week :x
Is het dus duurder geworden,had er vorig jaar 1 wegens (te laat) schorsen.
100 euri ex. 6 euri administratiekosten.
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: schorsen en apk datum

Post by 68 Cougar »

Pffff.... Weet je wat? Ik zet 'm wel op de auto-ambu... :P :D

Gr.,
Alexander.
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by renemark3 »

HarleyRob wrote:Ik kocht een klassieke motorfiets, die direct nadat ik hem thuis had in onderdelen naar de zolder ging. Niet aan gedacht om het kenteken te schorsen. Kreeg 3 jaar later een brief met de mededeling dat ik onverzekerd rondreed, en een boete van 380 Euro (slik).....
Ja bekend verhaal...ik had exact hetzelfde..ben in beroep gegaan en de boete werd gehalveerd en de rest 2 jaar voorwaardelijk.
Nu heb ik een doner lincoln gekocht en direct verzekerd.
Na een check van rdw blijkt deze auto niet verzekerd..3 dagen na aankoop...en krijg ik weer een boete van 395, euro.
Nu blijkt dat de premie binnen 8 dagen voldaan moest zijn en dat ik er 9 dagen over gedaan heb.
De verzekering ging daardoor 1 dag later in.
Gelukkig was de check na 3 dagen dus was de verzekering toch geldig en word ie nu als het mee zit geseponeerd.

Ook al kom je niet op de openbare weg..als het voertuig niet geschorst of gekeurd is moet hij ten alle tijden verzekerd zijn, en ga je gewoon door een algemene check.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Robbie »

Dubbele post...
Last edited by Robbie on Fri Jan 11, 2013 4:44 pm, edited 1 time in total.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Robbie »

Een tip: als de auto APK afgekeurd wordt, zorg dan dat de garage die afkeurmelding ook bij de RDW doet. Op die manier krijg je een officieel APK rapport (weliswaar met de mededeling afgekeurd ), maar dan heb je in ieder geval een schriftelijk bewijs dat de auto daadwerkelijk op die datum is gekeurd.
Vooral van belang als je per ongeluk onderweg geflitst wordt of aangehouden.
Even hierop voortbordurend:

Mijn autootje moest 18 dec. j.l. gekeurd zijn.
Keuring is begin december gedaan, dus ruim op tijd.
Maarrr, er waren wat werkzaamheden, waarbij niet alles in 1 keer op te lossen was. Heel verhaal, maar waar het op neerkomt is dat de auto nu nog steeds geen APK heeft, maar ik heb wel een afkeurraport van begin december.

En nu, evengoed schorsen, en pas als ik denk dat ie APK waardig is weer herkeuren?
Of kan ik d.m.v. dat afkeurpapier hard maken dat er nog aan de auto gewerkt word ?
Auto staat niet op openbare weg, en ik rijd er alleen mee naar de herkeur, als het zover is.

Auto is gewoon in de oldtimerverzekering, verzekering loopt door.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Renev »

Schorsen als je al niet te laat bent :? :?
APK is bijna een maand over tijd en dat mag gewoon niet, je mag wel 2 maanden van tevoren keuren en dan hou je dezelfde datum.
Dus eigenlijk 14 maanden APK of 26 als hij ouder dan 30 jaar is.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Robbie »

Damn, gaat dat zo snel ?
Ik was in de veronderstelling dat je een "glijtijd" had ivm evt. reparaties...

Thanks.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Renev »

Nou je kan nog geluk hebben, maar in principe mag het niet dus als je kenteken naar boven komt ben je het haasje.
Als je zeker weet dat je de komende week APK erop krijgt kun je het natuurlijk gokken maar als je nog wat langer bezig bent zou ik hem toch echt effe schorsen.
Je mag overigens wel met een geschorste auto naar de APK rijden, je moet dan wel de kortste weg nemen naar de garage toe en als hij dan goedgekeurd is kun je hem weer uit de schorsing halen.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by Robbie »

OK, thanks.
FF mn papieren opsnorren dan maar....
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: schorsen en apk datum

Post by rulez »

ik heb recent van de RDW volgende info ontvangen:

een auto mag 2 maanden over apk datum zijn en mag op de openbare weg staan, hierna wordt een controle uitgevoerd en mag het voertuig niet op de openbare weg staan.
uiteraard na apk vervaldatum mag niet meer gereden worden.
Post Reply