LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by gert »

ziet er heel netjes uit!
de 300a mixer heeft de mogelijkheid om op benzine bedrijf de venturi helemaal open te dwingen, dan heb je de grootst mogelijke doorlaat.
dat gaat met een bowden kabeltje te bedienen vanachter het stuurwiel.
misschien is dat de oplossing, sommige autos zijn daar gevoelig voor, kost weinig, je mag het van me leenen om uit te proberen
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by Kootje »

Je bedoeld de benzine luchtklep die je inderdaad via een bowdenkabel opentrekt?
Die had ik gisteren blijkbaar iets te strak afgesteld, bij standje dicht, dus lpg, stond hij een halve milimeter open, dacht dat dat geen kwaad kon tot ik overschakelde van benzine naar lpg en rijden prima ging maar hij stationair direct afsloeg. Kabeltje iets losser gezet en prima nu.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by gert »

ik bedoel niet "benzine luchtklep" maar de metalen ring onderaan de mixer, die de venturi plus membraan openduwd als je hem draait

Image

maar misschien bedoelen we het zelfde?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by Kootje »

We bedoelen zeker hetzelfde, die had ik dus iets te strak afgesteld waardoor er een klein kiertje bleef staan.

Maar ondanks dat deze klep helemaal open staat, gecheckt met een spiegeltje, is het blijkbaar net niet genoeg tijdens het benzine rijden.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by rene74monte »

ja , en die moet open staan op lpg en dicht op benzine
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by rene74monte »

o nee , sorry , ik bedoel andersom , op lpg moet hij dicht :-)
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by gert »

beter is natuurlijk de mixer eraf tijdens benzinebedrijf.
het beste is de carburateur eraf, en de mixer op de smoorklepplaat.

waarom wil iedereen toch op die klere-dure kwastreiniger blijven rijden????????????????
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by MotiV8 »

Heb jij de juiste cone onder de regelschroef zitten. Daar heb je verschillende soorten in en die bepalen je lpg toevoer bij je lucht.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by gert »

het gaat hier over benzine!
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by Kootje »

:lol: Juist, die dure kwastenreiniger !

LPG problemen heb ik niet dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de juiste cone in de impco heb zitten. Daar heb ik het inderdaad met die beste man nog wel even over gehad, dat er wel eens een korreltje aan of tussen kan zitten.

En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by rene74monte »

gert wrote: Sat Jan 15, 2022 4:49 pm beter is natuurlijk de mixer eraf tijdens benzinebedrijf.
het beste is de carburateur eraf, en de mixer op de smoorklepplaat.

waarom wil iedereen toch op die klere-dure kwastreiniger blijven rijden????????????????

ja , dat was ik ook nog eens van plan , wilde een 425 mixer , maar ik vind ze nogal prijzig , heb er een keer een gehad en dat beviel goed
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by rene74monte »

Kootje wrote: Sat Jan 15, 2022 8:24 pm :lol: Juist, die dure kwastenreiniger !

LPG problemen heb ik niet dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de juiste cone in de impco heb zitten. Daar heb ik het inderdaad met die beste man nog wel even over gehad, dat er wel eens een korreltje aan of tussen kan zitten.

En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
dan zou ik maar wel je benzineslangen goed in de gaten houden , bij mij is se al een keer een gescheurd en dat is niet erg fijn onder het rijden kan ik ve verzekeren
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by Kootje »

Toevallig heb ik dat een keer gehad met de Chevelle, nee fijn was dat niet, achteraf eigenlijk best gevaarlijk.
Maar van de sub zijn de meeste slangen eigenlijk nieuw, alleen de vaste stalen leiding van voor naar achter is nog origineel.
Dus over die slangen maak ik me vooralsnog geen zorgen.
Last edited by Kootje on Sun Jan 16, 2022 10:07 am, edited 1 time in total.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by MotiV8 »

Kootje wrote: Sat Jan 15, 2022 8:24 pm En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
Zo denk ik er ook over. 2 lpg tanks tussen de chassisbalken, goed voor 160liter netto ( tank 1 geen begrenzer, tank 2 wel) en een 80 liter benzine tank die zodra ik de grens met Belgie passer gelijk afgevuld word ( net ff van de snelweg af).

Al mijn brandstofleidingen zijn ethanol proof, polyamide (kunstof) leidingen van achter naar voor en de rubber slangen zijn van Cohline E10 bestendig.
Ethomix ethanolkiller in de (nieuwe) benzine tank.
Ik heb een paar jaar terug in Zuid Duitsland ook wel eens van pomp naar pomp gehopt die allen volgens de app, myLPG.eu LPG zouden hebben maar het niet hadden.
Met mijn verbruik van gemiddeld 1liter op 2.9km (GPS kilometers) wil ik ook graag een backup hebben. ,73 F250 Camperspecial, een baksteen is aerodynamischer.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by Kootje »

Zo goed heb ik me niet verdiept in de benzine slangen, ze zijn wel allemaal nieuw en geen alie express troep of zo.

Over die verdwenen lpg stations kan ik meepraten, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kleine kanttekening, ik zie langs de snelweg wel eens prijzen van 85 cent terwijl ik buiten de snelweg om 92 cent zie staan.
Dus snelwegtanken hoeft met lpg niet verkeerd uit te pakken.
Post Reply