geen remdruk

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

geen remdruk

Post by maurice7 »

Hoi Mensen, bij onze firebird uit 1976 krijg ik geen remdruk meer . De remklauwen achter hadden problemen met de handrembevestiging, deze moesten eraf. Na het repareren en terugplaatsen alles ontlucht op de manier hoe het zou moeten: rechtsachter, linksachter, rechtsvoor en linksvoor. Na enkele malen bijvullen weer ontluchten nog steeds geen druk, de auto remt heel weinig. Na een tip van de garage is de combination valve vervangen alsmede ook de hoofdremcilinder. Nadat alles nog geen resultaat. Toen op zoek gegaan naar nadere klauwen voor achter. Deze gemonteerd ook geen resultaat. Lijkt wel of de nieuwe Hoofdremcilinder defect is.Als een helper op de rem drukt en gelijktijdig een ontluchtingsnippel met slang in een potje remolie open gedraaid wordt stroomt de remolie er best snel doorheen. Er komt dan geen lucht meer uit. Als de motor wordt gestart dan trap je het rempedaal tot de bodem. Als je dan kijkt in de hoofdremcilinder dan zie je een straal olie omhoogkomen in het reservoir.

Wie heeft er tips?
groet maurice
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

heb je de hrc wel eerst op de goede manier ontlucht voordat je de leidingen aansluit?
Indianjohn
Posts: 214
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: geen remdruk

Post by Indianjohn »

Ik denk ook de hoofdremcilinder in de bankschroef..........
Anders krijg je dit:

https://youtu.be/SkvFUXrHwxk

John :roll:
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

hoi gert, indianjohn.
ik heb hem in de werkbank ontlucht, zelfs nog een keer extra gedaan, het zogenaamde benchbleeden. Er kwam geen lucht meer uit.Best lang moeten pompen.Kan dat misschien al aangeven dat deze mogelijk intern lekt?
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

lijkt me sterk voor een nieuwe hrc, maar das simpel te controleren, als je na ontluchten, de leidingen die in het reservoir hingen af(dicht)knijpt, moet je bij een gezonde hrc druk hebben. zo niet ,dan lekt ie inwendig
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

ik heb zo,n setje met slangetjes en van die tuitjes die je in de poorten drukt en dan de slangetjes in het reservoir hangt,die kon je maar 1x gebruiken.
zou eigenlijk zo,n setje los moeten kunnen aankomen en het liefst ook afsluitdopjes voor in de poorten om te kijken of er genoeg druk opgebouwd wordt.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

Hoi gert,das een goeie, dat ga ik straks eens testen met die slangen afknijpen. dank voor je tip!
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

ik gebruik liever koperen leidingen met de juiste wartelmoeren , die kun je ook goed dichtknijpen.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

daar dacht ik ook aan maar heb niks van dat spul los liggen, als je dat los besteld die wartels is nog redelijk aan de prijs.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

die wartels kosten misschien 1 euro/stuk. getob met plastic leidinkjes die niet goed afdichten kost je meer.
bij rem en rem werk nooit bezuinigen leert bovenstaand filmpje.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

mag je mij graag een link doorsturen waar ik die voor 1 euro kan aankomen,bij de gangbare amerikaanseauto onderdelen bedrijven zijn ze al gauw 6 euro p stuk
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

ik heb de HRC in de werkbank gezet, 2 dopjes had ik nog liggen van een oude HRC, deze eropgezet, als ik nu de zuiger indruk dan hoor ik op de voorste poort druk opbouwen en de zuiger gaat redelijk ver naar binnen, de achterste poort doet vrijwel niks ik hoor dat daar geen druk opgebouwd wordt. ik las dat de zuiger maar een hele korte slag mag maken, als deze te ver gaat dan zou dit op een inwendig lek kunnen betekenen?
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

vaagt verhaal, kan ik niks mee. ik zou opnieuw beginnen, en de juiste wartels nemen, en koper leidinkjes, ontluchten, en dan dicht knijpen, dan moet je druk hebben.
je kan hem gewoon in de auto laten zitten, als je met 2 bent hoeft het niet in de bankschroef.
zodra je druk hebt, 1 voor 1 de koper leidingen losnemen en meteen de normale leidingen aansluiten, dat moet je snel doen, anders loopt de vloeistof eruit.
Bromgabber
Posts: 3060
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: geen remdruk

Post by Bromgabber »

Zijn de remklauwen achter ook terug gesteld?
Dan heb je kans dat je ze eerst handmatig moet opstellen door de zuiger te draaien.
Dan zie je tussen de zuiger en het remblok ruimte zitten.
Als je dan snel achter elkaar de rem op pomp heb je dan wel druk?
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

Hoi bromgabber, de zuigers achter zijn teruggesteld , Er zit geen speling tussen de zuiger en blokken. Als ik een keer of 7 pomp zonder dat de motor draait dan komt er wel remdruk.zodra ik de motor start is de druk weg althans zo lijkt het. De rem kan dan heel gemakkelijk worden ingetrapt
Post Reply