Chevrolet el-camino 1974
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Heb het op gegeven, oliepeil is goed bij warme motor.
Na olie afgetapt te hebben, ongeveer 6 liter ATF, bak eronderuit gesleuteld
Hele ding uit elkaar getrokken,
Alles ziet er pico bello uit, niets vreemds kunnen ontdekken.........
Maar voor de zekerheid maar wat revisie onderdelen besteld bij bakmakker en hem volgend weekend maar weer in elkaar prutsen
Ga hierbij wat aanpassingen doen die ik op youtube ben tegen gekomen.
Na olie afgetapt te hebben, ongeveer 6 liter ATF, bak eronderuit gesleuteld
Hele ding uit elkaar getrokken,
Alles ziet er pico bello uit, niets vreemds kunnen ontdekken.........
Maar voor de zekerheid maar wat revisie onderdelen besteld bij bakmakker en hem volgend weekend maar weer in elkaar prutsen
Ga hierbij wat aanpassingen doen die ik op youtube ben tegen gekomen.
Re: Chevrolet el-camino 1974
Werkte de pomp eigenlijk wel?
Eerst peilen met motor tijdje in rust(nachtje stil staan)dan zou het peil te hoog moeten staan.
Dan starten even pookje door alle versnellingen.
Dan stationair laten draaien in de P stand.
Als de pomp goed werkt zou het peil moeten zakken.
Is je torque converter goed gemonteerd.
Zelf nooit gedaan maar zag iets over iets roteren en dan moet je twee keer een klik horen en valt hij er dieper in.
En hoort deze torque converter bij deze bak of hebben ze nog nooit samengewerkt.
Ik las iets over nieuwe motor en oude originele bak.
Zo ja zit op de originele motor nog de torque converter die bij deze bak hoorde?
Eerst peilen met motor tijdje in rust(nachtje stil staan)dan zou het peil te hoog moeten staan.
Dan starten even pookje door alle versnellingen.
Dan stationair laten draaien in de P stand.
Als de pomp goed werkt zou het peil moeten zakken.
Is je torque converter goed gemonteerd.
Zelf nooit gedaan maar zag iets over iets roteren en dan moet je twee keer een klik horen en valt hij er dieper in.
En hoort deze torque converter bij deze bak of hebben ze nog nooit samengewerkt.
Ik las iets over nieuwe motor en oude originele bak.
Zo ja zit op de originele motor nog de torque converter die bij deze bak hoorde?
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Ik heb olie in beide leidingen naar de radiateur, dus volgens mij wel!
Heb alle peil mogelijkheden gehad, koud, warm (160 f), poosje laten draaien in alle versnellingen.
Koud inderdaad veel te hoog peil!
Bij warme motor, inderdaad juist oliepeil.
Heb bij montage inderdaad de converter draaiend op de as gezet, zodat hij goed in de sparing valt, en hem daarna tegen de starterkrans gemonteerd. (trekt hem dan iets naar buiten terug)
De converter die ik gebruik hoort bij deze th350, heb bij demontage ongeveer 6 liter ATF afgetapt (converter is nog gewoon vol) dit is ongeveer de juiste hoeveelheid olie!
Dankjewel voor het meedenken vandaar dat ik besloten heb hem maar helemaal te demonteren.
Re: Chevrolet el-camino 1974
Dan ben ik wel benieuwd wat het uiteindelijk was.
Succes.
Succes.
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Zal mn bevindingen posten
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Heb de th350 geheel uit elkaar gemeubeld, maar niets vreemds kunnen ontdekken.
Heb wel een nieuwe set chimringen gemonteerd, kwam ook nog een ander dingetje tegen, de roller clutch van de rear planet heeft zich een beetje in de alu casing gevreten
Dit blijkt te komen door het zeer positief schakelen van D naar R, dus maar een case saver setje besteld samen met een shiftkit.
Om de wachtijd en het weekend een beetje nuttig te besteden, me maar eens gestort op het gastank metertje en het aflezen op de originele brandstof meter in het dashboard.
Na ergens gelezen te hebben dat er van alles omgesoldeerd moet worden op het gastank metertje, eerst maar eens gaan meten en tot mn verbazing werkt het gewoon 1 op 1, niets om solderen dus.
Het enige wat niet helemaal correct is, is dat de gastank leeg 5% op het metertje is en vol natuurlijk 80%, dus kaderbankje ertussen, en met een 5omh weerstand ertussen trekt deze dit netjes recht.
Dus E is 5% lpg F is 80% lpg.
Vind dit toch even chiquer dan de ledjes aanduiding
Heb wel een nieuwe set chimringen gemonteerd, kwam ook nog een ander dingetje tegen, de roller clutch van de rear planet heeft zich een beetje in de alu casing gevreten
Dit blijkt te komen door het zeer positief schakelen van D naar R, dus maar een case saver setje besteld samen met een shiftkit.
Om de wachtijd en het weekend een beetje nuttig te besteden, me maar eens gestort op het gastank metertje en het aflezen op de originele brandstof meter in het dashboard.
Na ergens gelezen te hebben dat er van alles omgesoldeerd moet worden op het gastank metertje, eerst maar eens gaan meten en tot mn verbazing werkt het gewoon 1 op 1, niets om solderen dus.
Het enige wat niet helemaal correct is, is dat de gastank leeg 5% op het metertje is en vol natuurlijk 80%, dus kaderbankje ertussen, en met een 5omh weerstand ertussen trekt deze dit netjes recht.
Dus E is 5% lpg F is 80% lpg.
Vind dit toch even chiquer dan de ledjes aanduiding
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Nou bak weer in elkaar gezet met casesavers en nieuwe lagers, de boel uitgeshimd en weer onder de auto gezet.
Motor gestart, paar keer door de versnelling gehaald en olie op peil gebracht.........
En ja hij doet het, in R wil hij achteruit en in D vooruit
Wat nu de reden was waarom de bak het eerst niet deed, RAADSEL........
Alleen na +/- 10 min draaien ineens een nok/ tik in de motor
Waar dit nu ineens vandaan komt?
Oliedruk is tussen de 50 en 75 PSI en op peil.
Motor heeft al een aantal keer langer dan een half uur gedraaid!
Volgende keer maar op zoek..........
Motor gestart, paar keer door de versnelling gehaald en olie op peil gebracht.........
En ja hij doet het, in R wil hij achteruit en in D vooruit
Wat nu de reden was waarom de bak het eerst niet deed, RAADSEL........
Alleen na +/- 10 min draaien ineens een nok/ tik in de motor
Waar dit nu ineens vandaan komt?
Oliedruk is tussen de 50 en 75 PSI en op peil.
Motor heeft al een aantal keer langer dan een half uur gedraaid!
Volgende keer maar op zoek..........
Re: Chevrolet el-camino 1974
Tsja stel je voor dat het ineens mee zit.
Erg teleurstellend na al dat zwoegen.
Kop op en op zoek naar oplossingen.
Toevallig niet een tik in de bak ipv motor?
Erg teleurstellend na al dat zwoegen.
Kop op en op zoek naar oplossingen.
Toevallig niet een tik in de bak ipv motor?
Re: Chevrolet el-camino 1974
Jij bent dus net zo als ik heerlijk aan het puzzelen
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
GEVONDEN!!!!!!!!!Indianjohn wrote: ↑Sun Dec 10, 2023 5:06 pm Alleen na +/- 10 min draaien ineens een nok/ tik in de motor
Waar dit nu ineens vandaan komt?
Was het leven maar zo simpel....... bij het de/monteren van de bak, de motor wat achterover gekanteld, hierbij de rotorkap scheef gedrukt tegen het schutbord!
Dacht eerst bij het ondersteunen van de motor dat misschien de carterpan wat ingedeukt was en de krukas de panbodem raakte, maar viel mee dus.
Re: Chevrolet el-camino 1974
Zo dat is fijn.
Ik heb vaker gehoord dat dat net lijkt alsof er een veel groter probleem is.
Weer een grote stap vooruit
Ik heb vaker gehoord dat dat net lijkt alsof er een veel groter probleem is.
Weer een grote stap vooruit
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Gelukkig geen groot probleem!
gr
gr
Re: Chevrolet el-camino 1974
Fijn dat het mee valt