Chevy 3100 bj 1950.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Leuk leesvoer en plaatjes genoeg.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Heel mooi project, heb je wel genoeg ruimte tussen de balgen en staal? lijkt weinig te zijn. En met wat voor velgen maat ga jij rijden? Ik heb nog een dik setje schijven en klauwen met spindels liggen van mijn 50er sub viewtopic.php?t=46095&hilit=sub&start=510 crol maar naar onder dan kom je ze tegen, en misschien zie je nog meer leuke ideeën?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ja heb ik . Qua velgen maat wil ik voor 17” 7j en achter 18” 9j. Als het past. Daarom heb ik nu de bmw velgen om mee te passen is iets goedkoper en weer makkelijker te verkopen als ik klaar ben met passen. Ik wil uit eindelijk toch de amarican racing vn 515 torq trust met een et van 0Streetrod wrote: ↑Fri Mar 01, 2024 6:36 pm Heel mooi project, heb je wel genoeg ruimte tussen de balgen en staal? lijkt weinig te zijn. En met wat voor velgen maat ga jij rijden? Ik heb nog een dik setje schijven en klauwen met spindels liggen van mijn 50er sub viewtopic.php?t=46095&hilit=sub&start=510 crol maar naar onder dan kom je ze tegen, en misschien zie je nog meer leuke ideeën?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Idd. Even een poosje doorpakken. Ik wil van de zomer er mee kunnen rijden. Dan kan hij van de winter naar binnen voor de restant klussen
Re: Chevy 3100 bj 1950.
pohh wat een gaaf project maar even een tip,
ik zie dat je veel plaatjes etc met de slijptol uitslijpt.
waarom bestel je geen plasmasnijder van parkside voor 150 euro ?
ik heb er zelf 1 gekocht van 100 euro in de aanbieding hier kan je slijpschijven meer voor kopen
snijd gemakkelijk plaatstaal tot een mm of 8 door 10mm wil ook nog wel maar met een minder nette snijkant.
doe er je voordeel mee
ik zie dat je veel plaatjes etc met de slijptol uitslijpt.
waarom bestel je geen plasmasnijder van parkside voor 150 euro ?
ik heb er zelf 1 gekocht van 100 euro in de aanbieding hier kan je slijpschijven meer voor kopen
snijd gemakkelijk plaatstaal tot een mm of 8 door 10mm wil ook nog wel maar met een minder nette snijkant.
doe er je voordeel mee
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ik zal je het nog sterker vertellen. Raymond/ JBG heeft er 1. Kan ik niet zo netjes mee werken als met de slijptol.bassie909 wrote: ↑Fri Mar 01, 2024 9:39 pm pohh wat een gaaf project maar even een tip,
ik zie dat je veel plaatjes etc met de slijptol uitslijpt.
waarom bestel je geen plasmasnijder van parkside voor 150 euro ?
ik heb er zelf 1 gekocht van 100 euro in de aanbieding hier kan je slijpschijven meer voor kopen
snijd gemakkelijk plaatstaal tot een mm of 8 door 10mm wil ook nog wel maar met een minder nette snijkant.
doe er je voordeel mee
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal
En welkom terug op mijn blog. Deze week geen hele grote veranderingen. Wel de pickup aan het voorbereiden voor de achteras. Daarvoor heb ik alvast de bak los gehaald. De treeplanken verwijderd, de spatschermen boven de treeplanken verwijderd en de spatborden zodat de bak er af kan
Nu alles los en er af is op de bak na, heb ik mooi even de tijd om de vierlink uit te pakken.
Na de inhoud gecheckt te hebben. De onderdelen maar eens handvast in elkaar zetten. Daarna even bij de pickup houden om een beeld te krijgen hoe het ongeveer uit gaat komen. Daarna alles onder en rond de pickup opruimen en verwijderen ivm de verplaatsing. We gaan de pickup verplaatsen en omdraaien om makkelijk aan de achterkant te kunnen werken. Vandaag, Zaterdag 2 maart, de grote verzetdag. Fijn dat Raymond zo handig is met de heftruck. Zo kunnen we handig manoevreren met de pickup.
Na een paar keer heen en weer steken ….tadaah staat hij op zn plekje.
Toen nog even een ingeving dat de achterlicht bedrading nog los moest. Dus dat maar even gedaan. Daarna nog even tijd gehad om een begin te maken met het verwijderen van de trekhaak. Stroomkabel verwijderen en bouten losdraaien en verwijderen. Dinsdag gaan we weer verder.
Tot de volgende weer !
Laterrrrrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Deze week geen hele grote veranderingen. Wel de pickup aan het voorbereiden voor de achteras. Daarvoor heb ik alvast de bak los gehaald. De treeplanken verwijderd, de spatschermen boven de treeplanken verwijderd en de spatborden zodat de bak er af kan
Nu alles los en er af is op de bak na, heb ik mooi even de tijd om de vierlink uit te pakken.
Na de inhoud gecheckt te hebben. De onderdelen maar eens handvast in elkaar zetten. Daarna even bij de pickup houden om een beeld te krijgen hoe het ongeveer uit gaat komen. Daarna alles onder en rond de pickup opruimen en verwijderen ivm de verplaatsing. We gaan de pickup verplaatsen en omdraaien om makkelijk aan de achterkant te kunnen werken. Vandaag, Zaterdag 2 maart, de grote verzetdag. Fijn dat Raymond zo handig is met de heftruck. Zo kunnen we handig manoevreren met de pickup.
Na een paar keer heen en weer steken ….tadaah staat hij op zn plekje.
Toen nog even een ingeving dat de achterlicht bedrading nog los moest. Dus dat maar even gedaan. Daarna nog even tijd gehad om een begin te maken met het verwijderen van de trekhaak. Stroomkabel verwijderen en bouten losdraaien en verwijderen. Dinsdag gaan we weer verder.
Tot de volgende weer !
Laterrrrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wanneer staat het eerste ritje gepland?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal
En welkom terug op mijn blog. Afgelopen week stond grotendeels in het afbreken van de achterkant. Dat betekent trekhaak en as er onder uit. Trekhaak was een kwestie van los slijpen van het chassis, de rest was al los.
Trekhaak op marktplaats gezet en was deze in no time kwijt, ik wens de nieuwe eigenaar er veel plezier mee.
Toen was de as aan de beurt. Gelukkig waren alle bouten en moeren redelijk gangbaar en dus relatief makkelijk los te draaien.
Na een poosje gesleuteld te hebben is de as los. En kunnen we hem onder het chassis uit halen.
Maar toen … ‘even’ de steunen van het chassis halen. De steunen zitten vast met klinknagels. Dus dat word voorzichtig afslijpen waar kan en de rest uitboren. Maar het zijn behoorlijk wat klinknagels dus een tijdrovend klusje, ondanks de scherpe boor en snijolie.
Maar ook de steunen zijn er afgekomen. Dus nu is het achterste gedeelte van het chassis klaar om weer op te bouwen. Maar eerst voor het opbouwen de gemiddelde hoogte bepalen van het chassis, dat kan ik doen door de vooras op 5 te zetten, op een schaal van 1 tot 10, met de luchtvering. Toen daar de assteunen onder gezet. En dan de achterkant op hoogte zetten. Dit is nog best een lastig ding om de hoogte te bepalen. We gaan maar uit van de treeplank. Dus deze monteren we weer even op zijn steunen. Waterpas er op en meten maar. Met een krik onder de achterkant het chassis maar globaal waterpas zetten. Verstelbare assteunen er onder en de boel maar finetunen. De assteunen zijn te verstellen door schroefdraad wat dus mooi werkt. Sorry voor het ontbreken van de foto;s. was even te druk om daar aan te denken. Nu het chassis waterpas staat even een spatbord er aan zetten en een wiel er onder zetten om even naar de looks te kijken.
Staat wel erg gaaf zo. Dit is wel een mooie rijhoogte.
Daarna eerst maar even wat opruimen. De oude as maar even demonteren. De as staat nu op marktplaats en hier op het te verkopen onderdelen forum.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... s-achteras
Het is een 12 bouts as. Geen sper. En een steek van 6 x 140.
Ook hebben we nog tijd gehad om uit te denken hoe we handig de bak er af kunnen halen en er weer op kunnen zetten. Dit zal aardig wat keren gaan gebeuren om te passen en te meten. Dus even goed kijken en ontdekten dat we wat haken konden maken. En dat kun je uiteraard wel weer aan Raymond over laten. Met een staaf van rond 8 mm gaat hij aan de knutsel. Hij pakt een stuk buis waar hij de staaf omheen kan trekken om een oog te creëren.
Daarna even warm stoken en de staaf omzetten zodat het oog mooi boven op de staaf zit.
Onderaan even een stukje haaks omzetten en klaar is de steun. En dit vier keer.
Even de ogen dicht en vast lassen. Mooi zwart spuiten. Om beschadiging aan de bak te voorkomen doen we er een stuk rubberen slang omheen.
Met dit resultaat zijn we dik te vreden.
.
Komende week er even een buis tussen maken zodat de haken tijdens het hijssen niet naar binnen kunnen trekken en de bak kunnen beschadigen. Tot zover weer. Tot de volgende.
Laterrrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Afgelopen week stond grotendeels in het afbreken van de achterkant. Dat betekent trekhaak en as er onder uit. Trekhaak was een kwestie van los slijpen van het chassis, de rest was al los.
Trekhaak op marktplaats gezet en was deze in no time kwijt, ik wens de nieuwe eigenaar er veel plezier mee.
Toen was de as aan de beurt. Gelukkig waren alle bouten en moeren redelijk gangbaar en dus relatief makkelijk los te draaien.
Na een poosje gesleuteld te hebben is de as los. En kunnen we hem onder het chassis uit halen.
Maar toen … ‘even’ de steunen van het chassis halen. De steunen zitten vast met klinknagels. Dus dat word voorzichtig afslijpen waar kan en de rest uitboren. Maar het zijn behoorlijk wat klinknagels dus een tijdrovend klusje, ondanks de scherpe boor en snijolie.
Maar ook de steunen zijn er afgekomen. Dus nu is het achterste gedeelte van het chassis klaar om weer op te bouwen. Maar eerst voor het opbouwen de gemiddelde hoogte bepalen van het chassis, dat kan ik doen door de vooras op 5 te zetten, op een schaal van 1 tot 10, met de luchtvering. Toen daar de assteunen onder gezet. En dan de achterkant op hoogte zetten. Dit is nog best een lastig ding om de hoogte te bepalen. We gaan maar uit van de treeplank. Dus deze monteren we weer even op zijn steunen. Waterpas er op en meten maar. Met een krik onder de achterkant het chassis maar globaal waterpas zetten. Verstelbare assteunen er onder en de boel maar finetunen. De assteunen zijn te verstellen door schroefdraad wat dus mooi werkt. Sorry voor het ontbreken van de foto;s. was even te druk om daar aan te denken. Nu het chassis waterpas staat even een spatbord er aan zetten en een wiel er onder zetten om even naar de looks te kijken.
Staat wel erg gaaf zo. Dit is wel een mooie rijhoogte.
Daarna eerst maar even wat opruimen. De oude as maar even demonteren. De as staat nu op marktplaats en hier op het te verkopen onderdelen forum.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... s-achteras
Het is een 12 bouts as. Geen sper. En een steek van 6 x 140.
Ook hebben we nog tijd gehad om uit te denken hoe we handig de bak er af kunnen halen en er weer op kunnen zetten. Dit zal aardig wat keren gaan gebeuren om te passen en te meten. Dus even goed kijken en ontdekten dat we wat haken konden maken. En dat kun je uiteraard wel weer aan Raymond over laten. Met een staaf van rond 8 mm gaat hij aan de knutsel. Hij pakt een stuk buis waar hij de staaf omheen kan trekken om een oog te creëren.
Daarna even warm stoken en de staaf omzetten zodat het oog mooi boven op de staaf zit.
Onderaan even een stukje haaks omzetten en klaar is de steun. En dit vier keer.
Even de ogen dicht en vast lassen. Mooi zwart spuiten. Om beschadiging aan de bak te voorkomen doen we er een stuk rubberen slang omheen.
Met dit resultaat zijn we dik te vreden.
.
Komende week er even een buis tussen maken zodat de haken tijdens het hijssen niet naar binnen kunnen trekken en de bak kunnen beschadigen. Tot zover weer. Tot de volgende.
Laterrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mij n blog. Deze week weer aardig bezig geweest, vooral met passen, meten, meten en meten. Eerst maar de stangen tussen de vorige week gefabriceerde haken maken. Een kwestie van moeren op ringen lassen en dan de ringen op de kopse kant van de buis lassen.
Zo hebben we draadeind in de buis en kunnen we met ring en bout de buis vastmaken aan de haken
Later nog ketting er tussen gedaan om te kunnen hijssen. Wel een spannend moment, maar het hijssen kan beginnen.
Na veilig een mooie hoogte bereikt te hebben, zetten we er hoge assteunen onder. Achter gebruiken we een I profiel om de assteunen zo ver mogelijk uit elkaar te zetten zodat we met de as er onder kunnen komen en lekker wat werkruimte te hebben.
Zo nu we werkruimte hebben kan het passen en meten beginnen. Maar om dit makkelijker te maken lassen we met een paar lasjes, uitlaatklemmen aan de vierlink.
Nu kunnen we de vierlink vast maken aan de as.
Dan brengen we de as op zijn plek en kan het meten beginnen. Met de mooie meetstangen die we ook voor de voorkant gebruikt hebben gaan we nu ook de achteras op de juiste wielbasis zetten.
De wielbasis hebben we goed. Dan is het kijken of de wielen beide op de zelfde afstand buiten het chassis staan. Ook dat gecheckt te hebben, kunnen we door gaan met de vierlink. Dan lopen we toch tegen een paar dingen aan die in de weg zitten. Handremkabelsteuntjes en de oude steunen van de schokbrekers. Deze slijpen we weg. Nu hebben we ruimte om de vierlink aan het chassis te bevestigen met een lijmtang.
We gaan dan kijken of de steunen op de as verticaal waterpas staan.
Als dit klopt lassen we de steun op het chasis met een paar lasjes vast. Dit om toch nog wat verander ruimte te hebben blijkt het toch nog nodig. Tot zover weer deze week.
Raymond heeft mijn onderblok uit de stelling gehaald en in een bok gehangen om te kunnen beginnen met het opbouwen van mijn toekomstige motor.
Dus dat is ook in gang gezet,
Tot zo ver weeren tot de volgende!!
Laterrrrrrrrrr
En welkom terug op mij n blog. Deze week weer aardig bezig geweest, vooral met passen, meten, meten en meten. Eerst maar de stangen tussen de vorige week gefabriceerde haken maken. Een kwestie van moeren op ringen lassen en dan de ringen op de kopse kant van de buis lassen.
Zo hebben we draadeind in de buis en kunnen we met ring en bout de buis vastmaken aan de haken
Later nog ketting er tussen gedaan om te kunnen hijssen. Wel een spannend moment, maar het hijssen kan beginnen.
Na veilig een mooie hoogte bereikt te hebben, zetten we er hoge assteunen onder. Achter gebruiken we een I profiel om de assteunen zo ver mogelijk uit elkaar te zetten zodat we met de as er onder kunnen komen en lekker wat werkruimte te hebben.
Zo nu we werkruimte hebben kan het passen en meten beginnen. Maar om dit makkelijker te maken lassen we met een paar lasjes, uitlaatklemmen aan de vierlink.
Nu kunnen we de vierlink vast maken aan de as.
Dan brengen we de as op zijn plek en kan het meten beginnen. Met de mooie meetstangen die we ook voor de voorkant gebruikt hebben gaan we nu ook de achteras op de juiste wielbasis zetten.
De wielbasis hebben we goed. Dan is het kijken of de wielen beide op de zelfde afstand buiten het chassis staan. Ook dat gecheckt te hebben, kunnen we door gaan met de vierlink. Dan lopen we toch tegen een paar dingen aan die in de weg zitten. Handremkabelsteuntjes en de oude steunen van de schokbrekers. Deze slijpen we weg. Nu hebben we ruimte om de vierlink aan het chassis te bevestigen met een lijmtang.
We gaan dan kijken of de steunen op de as verticaal waterpas staan.
Als dit klopt lassen we de steun op het chasis met een paar lasjes vast. Dit om toch nog wat verander ruimte te hebben blijkt het toch nog nodig. Tot zover weer deze week.
Raymond heeft mijn onderblok uit de stelling gehaald en in een bok gehangen om te kunnen beginnen met het opbouwen van mijn toekomstige motor.
Dus dat is ook in gang gezet,
Tot zo ver weeren tot de volgende!!
Laterrrrrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ze zeggen wel eens.
Goed gereedschap is halve werk.
Maar zonder al deze oplossingen was het waarschijnlijk een gebed zonder einde.
Echt leuk om te zien hoe jullie allerlei trucjes uithalen.
Succes
Goed gereedschap is halve werk.
Maar zonder al deze oplossingen was het waarschijnlijk een gebed zonder einde.
Echt leuk om te zien hoe jullie allerlei trucjes uithalen.
Succes