Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ik vind het ook wel mooie klokken :-)
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Stuurkolommen van IDIDIT zijn goede verstelbare kolommen en gefabriceerd uit 'gehard aluminium kwalitiet.
Daar mijn Procar Rally seats verlaagd zijn, kan de stuur gewoon in mooie rechte stand blijven (meestal staan die in de ''hooste'' stand ivm gebrek aan beenruimte=lelijk).
Kolom even naar de spuiter gebracht en in mooi glossy zwart (raven black) laten spuiten.
Verder even de flaming river Double-D couplers mooi in de klassieke verf gespoten en alles gemonteerd.
Als kers op de taart: monteren van een echte MOTA-LITA shelby style houten stuur. Heb de donkere versie genomen met dikker stuur.
Let op, koop niet de Lacarra of andere taiwanese troep, want heb er veel in mijn handen gehad en die blanke lak kwaliteit is echt belabbberd.
Mooi is dat je via de officiele MOTA-LITA site (fabriekje staat in UK) de sturen kunt kopen tegen lagere kosten vs in USA kopen van immitatiespul!
IMG_9561 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9560 by Marnix Kreber, on Flickr
mk3-13-d-s-thick-grip-hole by Marnix Kreber, on Flickr
Daar mijn Procar Rally seats verlaagd zijn, kan de stuur gewoon in mooie rechte stand blijven (meestal staan die in de ''hooste'' stand ivm gebrek aan beenruimte=lelijk).
Kolom even naar de spuiter gebracht en in mooi glossy zwart (raven black) laten spuiten.
Verder even de flaming river Double-D couplers mooi in de klassieke verf gespoten en alles gemonteerd.
Als kers op de taart: monteren van een echte MOTA-LITA shelby style houten stuur. Heb de donkere versie genomen met dikker stuur.
Let op, koop niet de Lacarra of andere taiwanese troep, want heb er veel in mijn handen gehad en die blanke lak kwaliteit is echt belabbberd.
Mooi is dat je via de officiele MOTA-LITA site (fabriekje staat in UK) de sturen kunt kopen tegen lagere kosten vs in USA kopen van immitatiespul!
IMG_9561 by Marnix Kreber, on Flickr
IMG_9560 by Marnix Kreber, on Flickr
mk3-13-d-s-thick-grip-hole by Marnix Kreber, on Flickr
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Gaaf stuurtje wil ik ook
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
rond de 400,- euro
310.- usd voor het stuurtje/ 44 usd shipping en dan nog invoer btw +\- 25%
310.- usd voor het stuurtje/ 44 usd shipping en dan nog invoer btw +\- 25%
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Das zereneus geld Thanks voor je antwoord
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
en dan komt daar je naaf nog bij. Heb zo een stuur in mijn MG
Super mooi spul hoor!
Super mooi spul hoor!
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Heb niet stilgezeten, maar veel aan andere mustangs gewerkt en in de avonduurtjes de BE COOL radiator met 2x SPALL electic fans in mijn eigen fastback gemonteerd.
Uiteraard gehele motorruimte aangepakt, waarbij ik alles aan heb vervangen ben met braided steel hoses en AN fittingen.
Tevens ook radiatorslangen vervangen met mooie siliconen versie met RVS gepolijste pijpen.
Alles gehaald bij QSP products, echt beste kwaliteit (= dus ook weer veel te duur, maar doet het goed of niet!)
Hier wat pics mbt voortgang.. to be continued
Oh ja.....gelijk ook alles Airco leidingen en overig electric wiring harnesses gedemonteerd, want ik wil alles laten verlopen onder de wielschermen, dus zodat je straks in de motorruimte enkel de motor en andere mooie componenten zien, GEEN bedrading en overige leidingen, die gaan allen door mijn wielschermen straks heen.
Doordat er nu 2x SPALL fans draaien ook gelijk mijn dynamo ge-upgrade naar 90+AMP versie ipv standard 45AMP, zou accu zo leeg lopen als ze beiden vol en lang draaien (waarschijnlijk tijdens spits en file...)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Heater hoses rerouted via front fender inners
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voldoende koeling capaciteit nu om die 600+HP's aan te kunnen!
Uiteraard gehele motorruimte aangepakt, waarbij ik alles aan heb vervangen ben met braided steel hoses en AN fittingen.
Tevens ook radiatorslangen vervangen met mooie siliconen versie met RVS gepolijste pijpen.
Alles gehaald bij QSP products, echt beste kwaliteit (= dus ook weer veel te duur, maar doet het goed of niet!)
Hier wat pics mbt voortgang.. to be continued
Oh ja.....gelijk ook alles Airco leidingen en overig electric wiring harnesses gedemonteerd, want ik wil alles laten verlopen onder de wielschermen, dus zodat je straks in de motorruimte enkel de motor en andere mooie componenten zien, GEEN bedrading en overige leidingen, die gaan allen door mijn wielschermen straks heen.
Doordat er nu 2x SPALL fans draaien ook gelijk mijn dynamo ge-upgrade naar 90+AMP versie ipv standard 45AMP, zou accu zo leeg lopen als ze beiden vol en lang draaien (waarschijnlijk tijdens spits en file...)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Heater hoses rerouted via front fender inners
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voldoende koeling capaciteit nu om die 600+HP's aan te kunnen!
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Mooi werk en ik vraag me af of je hem bij de RDW er door heen gaat krijgen. Hoop het uiteraard wel voor je!
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
mooi werk! schiet ook flink op!
respect!
Groet Paul
respect!
Groet Paul
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Volgende project, wiring!!
Daar ik alle bedrading in motorcompartiment wil wegwerken, ben ik nu druk bezig alles via de binnenkant van de fenders netjes weg te werken.
Verder wil ik de gehele bedrading in mooie gevlochten ''flame retardant'' woven sleeve verwerken.
Daar de GEL accu in achterbak komt, zal een dikke flexibele accukabel vanuit bak naar de firewall moeten lopen.
Om ook de aansturing van mijn 2x radiator Fans aan te sturen, heb ik alles netjes gecentreerd midden aan binnenkant vd firewall gemonteerd.
1/ Relais fans aansturing
2/ startersolenoid (vanuit motorruimte naar interieur)
3/ extra zekeringenkast
4/ centraal punt voor aarde (-)
5/ centraal punt voor constant (+)
Heeft weer een avondje tot diep in de nacht geduurd, maar resultaat is zoals ik het wilde!
Nu op naar verdere afmontage!
Mustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
Mustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
Daar ik alle bedrading in motorcompartiment wil wegwerken, ben ik nu druk bezig alles via de binnenkant van de fenders netjes weg te werken.
Verder wil ik de gehele bedrading in mooie gevlochten ''flame retardant'' woven sleeve verwerken.
Daar de GEL accu in achterbak komt, zal een dikke flexibele accukabel vanuit bak naar de firewall moeten lopen.
Om ook de aansturing van mijn 2x radiator Fans aan te sturen, heb ik alles netjes gecentreerd midden aan binnenkant vd firewall gemonteerd.
1/ Relais fans aansturing
2/ startersolenoid (vanuit motorruimte naar interieur)
3/ extra zekeringenkast
4/ centraal punt voor aarde (-)
5/ centraal punt voor constant (+)
Heeft weer een avondje tot diep in de nacht geduurd, maar resultaat is zoals ik het wilde!
Nu op naar verdere afmontage!
Mustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
Mustang pro touring by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zijn druk aan de gang, want de fastback moet in feb. 2020 uiteindelijk naar de spuiter.
Dus….al paar avondjes tot diep in de nacht (2:00 uur) in de garage zitten stoeien met al die bedrading.
Inmiddels is de Gel accu verplaatst naar achterbak en gelijk maar even een hoofdstroom schakelaar gemonteerd
Mooie stevige maar wel flexibele accukabels doorgetrokken naar achter.
Verder heb ik alle kabels en belangrijke (=brandgevaarlijke) verbindingen met soldeer uitgevoerd, gewoon zoals het hoort:)
Nu bezig om gehele lay-out van de wiring van de auto met alle extra features (zoals Klasse III alarm) klaar te maken of alles netjes in een of twee ''woven'' gevlochten kabelbomen door gehele auto te voeren.
To be continued.....
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Dus….al paar avondjes tot diep in de nacht (2:00 uur) in de garage zitten stoeien met al die bedrading.
Inmiddels is de Gel accu verplaatst naar achterbak en gelijk maar even een hoofdstroom schakelaar gemonteerd
Mooie stevige maar wel flexibele accukabels doorgetrokken naar achter.
Verder heb ik alle kabels en belangrijke (=brandgevaarlijke) verbindingen met soldeer uitgevoerd, gewoon zoals het hoort:)
Nu bezig om gehele lay-out van de wiring van de auto met alle extra features (zoals Klasse III alarm) klaar te maken of alles netjes in een of twee ''woven'' gevlochten kabelbomen door gehele auto te voeren.
To be continued.....
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Kabelogen die op de startmotor gaan of dicht bij de uitlaat zitten altijd krimpen en niet solderen, heb n keer een duitser met een mustang onderweg geholpen waar door de hitte het oog zich ontsoldeerd had en mooi stil was komen te staan, verder super mooi gedaan.