Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
@Mercury1970:OK, your right!, zal erover ophouden en zal mij houden aan de facts:)
-
- Posts: 31
- Joined: Thu Jul 09, 2015 7:22 am
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ziet er gelikt uit hoor, goed bezig! Bijna zonde om ermee te gaan rijden.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Vandaag na 1,5 jaar werk tijd voor de eerste run!
Alle meters werken, geen lekkages en andere vreemde geluiden......op naar afbouwen zoals monteren deuren, ramen enzo.
Dan gaat hij weer deels uitelkaar om te laten spuiten. Alle gaps van carosserie wil ik super strak hebben dus zal zeker nog wat plaatwerk volgen.
to be continued....
Alle meters werken, geen lekkages en andere vreemde geluiden......op naar afbouwen zoals monteren deuren, ramen enzo.
Dan gaat hij weer deels uitelkaar om te laten spuiten. Alle gaps van carosserie wil ik super strak hebben dus zal zeker nog wat plaatwerk volgen.
to be continued....
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
het is wel heel erg laat geworden , het is al licht zie ik
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
@rene74monte: nah, wil geen gezeur meer, dus werk nu enkel overdag aan de stang :)
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Druk bezig met bodywerk te monteren, zodat alles perfect sluit met perfecte ''gaps''/kieren van plaatwerk.
Dan gaat hij straks weer deels uit elkaar voor de paintjob, die staat nu gepland voor eind April.
Lijstje van werkzaamheden:
Scharnieren: wilde de vernieuwde versie van modeljaar eind 1967 monteren, die zijn stukken lichter en kwalitatief stuk beter. Als je op gehele bouw van de mustang ergens gewicht kan besparen levert dat aan einde zeker zo 100 kg extra op:)
Alles bussen vernieuwd en na straalwerk alles netjes in 2K lak gezet en weer als scharnier geassembleerd.
De veerstangen slijten altijd in, dus heb dikte weer helemaal teruggewonnen na wat laswerk.
Deuren en wielkasten gemonteerd, waarbij ik de gaps max. 3 mm wilde laten lopen, dus wat bijgeschaafd en later met lasapparaat weer mooi laten aansluiten. De gaps moeten perfect overlopen en geen hoogte verliezen. Alles raamgeleiders netjes gestraald en weer ik zwarte lak gespoten.
Daar ik de Deluxe deurpanelen ga monteren wilde ik ook de speakers en deurverlichting netjes in de deur gemonteerd hebben.
Das altijd even ''wennen'' om in orginele perfekte roestvrije deuren te gaan zagen, maar uiteraard doen we dit heel precies met goed luchtgereedschap. Na veel zoekwerk heb ik de perfekte oval boxen kunnen vinden van JBL, waarbij je de max. diepte kunt gebruiken voor de woofer. zit nog 1 cm ruimte tussen achterkant box en raammechanisme, top!
Nu verder afmonteren......alles nu nog nog beter monteren en aanpassen, want nu bezig aan de zichtkanten:)
to be continued
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Dan gaat hij straks weer deels uit elkaar voor de paintjob, die staat nu gepland voor eind April.
Lijstje van werkzaamheden:
Scharnieren: wilde de vernieuwde versie van modeljaar eind 1967 monteren, die zijn stukken lichter en kwalitatief stuk beter. Als je op gehele bouw van de mustang ergens gewicht kan besparen levert dat aan einde zeker zo 100 kg extra op:)
Alles bussen vernieuwd en na straalwerk alles netjes in 2K lak gezet en weer als scharnier geassembleerd.
De veerstangen slijten altijd in, dus heb dikte weer helemaal teruggewonnen na wat laswerk.
Deuren en wielkasten gemonteerd, waarbij ik de gaps max. 3 mm wilde laten lopen, dus wat bijgeschaafd en later met lasapparaat weer mooi laten aansluiten. De gaps moeten perfect overlopen en geen hoogte verliezen. Alles raamgeleiders netjes gestraald en weer ik zwarte lak gespoten.
Daar ik de Deluxe deurpanelen ga monteren wilde ik ook de speakers en deurverlichting netjes in de deur gemonteerd hebben.
Das altijd even ''wennen'' om in orginele perfekte roestvrije deuren te gaan zagen, maar uiteraard doen we dit heel precies met goed luchtgereedschap. Na veel zoekwerk heb ik de perfekte oval boxen kunnen vinden van JBL, waarbij je de max. diepte kunt gebruiken voor de woofer. zit nog 1 cm ruimte tussen achterkant box en raammechanisme, top!
Nu verder afmonteren......alles nu nog nog beter monteren en aanpassen, want nu bezig aan de zichtkanten:)
to be continued
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zo, al het plaatwerk en deuren zijn op ‘’verfmenger’’ stokje ‘’gegaped’’...alles kieren lopen gehele auto nu netjes op 3 mm afstand.
Uiteraard zal bij de spuiter/plaatwerker, Marck Harteveld, bepaalde delen nog beter ‘’gesloten’’ worden.
Een mooi moment om de ‘stance‘ Na de stang te beoordelen, voor moet hij nog 1 inch lager.
Voordat ik coils allemaal ga stellen eerst maar even zaak goed laten uitlijnen, dus maar even aan meetapparatuur gehangen.
Ik wilde -0,5 degrees caster en +6 degrees camber, want dan gaat hij op de weg mooi vanzelf strak in een lijn lopen, met stuurbekrachtiging genoeg kracht om deze grote hoek bij stilstand met de wielen te kunnen draaien....
Alles afgesteld en op terugweg bijna 2 jaar werk weer naar de prullenpak, want kon met een grote slip nog net een lesauto ontwijken die zomaar even afsloeg
Ik dacht nu hij op de brug staat even wat pics maken en posten.
Onderstaand wat ‘eye-candy’’ voor de liefhebbers.....
24 april gaat hij naar de spuiter, volgende week bij EPS een mooie RVS 3inch uitlaat met cut-outs laten bouwen.
https://flic.kr/p/2iCXpaj
Uiteraard zal bij de spuiter/plaatwerker, Marck Harteveld, bepaalde delen nog beter ‘’gesloten’’ worden.
Een mooi moment om de ‘stance‘ Na de stang te beoordelen, voor moet hij nog 1 inch lager.
Voordat ik coils allemaal ga stellen eerst maar even zaak goed laten uitlijnen, dus maar even aan meetapparatuur gehangen.
Ik wilde -0,5 degrees caster en +6 degrees camber, want dan gaat hij op de weg mooi vanzelf strak in een lijn lopen, met stuurbekrachtiging genoeg kracht om deze grote hoek bij stilstand met de wielen te kunnen draaien....
Alles afgesteld en op terugweg bijna 2 jaar werk weer naar de prullenpak, want kon met een grote slip nog net een lesauto ontwijken die zomaar even afsloeg
Ik dacht nu hij op de brug staat even wat pics maken en posten.
Onderstaand wat ‘eye-candy’’ voor de liefhebbers.....
24 april gaat hij naar de spuiter, volgende week bij EPS een mooie RVS 3inch uitlaat met cut-outs laten bouwen.
https://flic.kr/p/2iCXpaj
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Dat is even schrikken. Dan gaat je hartslag om even omhoog.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zal mooi raar rijden met dergelijke uitlijnspecs. Vkgs mij heb je eea door elkaar
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Mooi werk!
Vraag 1, wordt de onderkant ook in de kleur gespoten?
Vraag 2, heb je de middenconsole zelf bekleed?
Vraag 1, wordt de onderkant ook in de kleur gespoten?
Vraag 2, heb je de middenconsole zelf bekleed?
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Klopt…..Cas en Cam omgedraaid.
Juiste specs zijn 0.5 graded negatief camber en + positief caster:).
Thanks voor de oplettende….
Juiste specs zijn 0.5 graded negatief camber en + positief caster:).
Thanks voor de oplettende….
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Is even stil geweest om dit forum, maar uiteraard alle tijd gebruikt om de mustang pro touring weer verder af te bouwen.
de Stance..
kwam dus nog even veel werk op mij af omdat ik na eerste uitlijning de voorophanging niet verder naar voren kreeg om +6 graden Caster te krijgen.
Uiteindelijk geheel nieuwe 2 inch drop spindles gekocht voor de IFS(independen front suspension) van TCI, zodat geometrie voorophanging klopte en daardoor meer stelling naar voren kon nemen voor Caster! Verder ook de rijhoogte op de juiste afmeting gesteld door de coils hoger/lager te zetten op de A-armen.
Mooie van IRS orphanging achter is dat je alles kunt afstellen, caster.camber.sporing enzo…...dus die gelijk ook helemaal goed gezet op specs!
Oh wat rijdt hij strak nu, als een mes!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Eerste meting kreeg ik niet verder naar voren (Caster)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voortrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
RIjhoogte afstellen op de A-armen met de billet coilovers
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Achtertrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
de Stance..
kwam dus nog even veel werk op mij af omdat ik na eerste uitlijning de voorophanging niet verder naar voren kreeg om +6 graden Caster te krijgen.
Uiteindelijk geheel nieuwe 2 inch drop spindles gekocht voor de IFS(independen front suspension) van TCI, zodat geometrie voorophanging klopte en daardoor meer stelling naar voren kon nemen voor Caster! Verder ook de rijhoogte op de juiste afmeting gesteld door de coils hoger/lager te zetten op de A-armen.
Mooie van IRS orphanging achter is dat je alles kunt afstellen, caster.camber.sporing enzo…...dus die gelijk ook helemaal goed gezet op specs!
Oh wat rijdt hij strak nu, als een mes!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Eerste meting kreeg ik niet verder naar voren (Caster)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voortrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
RIjhoogte afstellen op de A-armen met de billet coilovers
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Achtertrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr