Tuurlijk, ATF is goed spul.
Ik gooi af en toe een half litertje in m'n motor zelfs ...
tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Tsja, Welke kleur is die wolvekop ATF? Ook rood? En prijstechnisch?
Ga je alle atf-olie vervangen door dat spul?
Je eigen atf op de peilstok ziet er in ieder geval verbrand uit.
Ga je alle atf-olie vervangen door dat spul?
Je eigen atf op de peilstok ziet er in ieder geval verbrand uit.
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
heb je twee peilstokken in je bak ?, ik zie op de foto's twee verschillendemercury-capri wrote:hoi,
ok dat klik wel gevaarlijk idd..dus beetje bij beetje bijvullen die handel 8)
Ik heb me trouwens wat anders laten aansmeren ipv de dextron II
zie foto 7...
Wolfshead? iemand ervaring hiermee?
Morgen beetje bijvullen...
en donderdag alles goed na laten checken en olieen en filters laten vervangen..
Ik probeerde foto's te maken waar het eventueel druppelt....zonder succes..
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
mercury-capri wrote:
foto 6 is van de bak
foto 7 van de blok (is gelukkig bruin)
begrijpend lezen schijnt nog steeds moeilijk te zijn...
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie
Universele ATF ???
Kan mij toch iets anders herinneren uit de cursus van Dr Tranny. Iets met friction modifiers in de ene, en niet in de andere.
De ene kan wel in de andere transmissie ( firmer shift ) terwijl de andere vloeistof in de ene transmissie de transmissie om zeep helpt.
Kan mij toch iets anders herinneren uit de cursus van Dr Tranny. Iets met friction modifiers in de ene, en niet in de andere.
De ene kan wel in de andere transmissie ( firmer shift ) terwijl de andere vloeistof in de ene transmissie de transmissie om zeep helpt.
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
Hoi
die universele ATF ga ik uiteindelijk wel verwisselen of goed aanvullen, was ff nood
Dat filterwissel met eventuele olieverfwissel adviseerde hij toch om naar usa garage te brengen?
Is het complex om een bakolie en filter van th400 te verwisselen dan??
bak schakelt trouwens heel soepel....
================================================================================
Paar bevindingen..
================================================================================
Lekkage koelvloeistof was waarschijnlijk geen pakking bij de thermostaat.
De oude thermostaat was gezaagd met een slijptol?
Monteur zij voor betere "flow" maar vond het overdreven..
Zelf heeft hij in zijn eigen thermostaat een gaatje geboord...
Nu komt de huidige thermostaat auto gelijk op temperatuur....
binnen 5 a 10 minuten rijden komt de meter bij het eerste "blokje" en blijft daar
het was -1 vandaag
dus lijkt me nu wel ok toch?
======================================================================
meters doen het nu wel wat beter na wat schoonmaken, alleen in zijn N? zijn ze zoek
of
wellicht kan je ook de uitlaat horen waarmee ik de hele straat mee wakker maak
deze moeten echt wat minder worden...
===========================================================================
Kabels en "naaktslak" moet ik nog na laten kijken, monteur had het druk.
knipperlichten wel gemaakt, deze zaten massa etc te maken...was
vandaar dat ze gek deden..
Heeft het tijdelijk "geseald" heeft gezegd om zsm weer te komen
===========================================================================
"Bobbel" tijdens het rijden is waarschijnlijk toch de band (ik hoop het tenminste)
Is nu wel minder geworden??
Zijn advies
Tijdje op 0.5 bar rijden tot banden wat warm zijn en dan op 4.0 bar! tijdje rijden
dan terug naar 2.5 bar?
ooit hiervan gehoord? 8)
===========================================================================
ik heb er tevens 15w40 full mineral in laten gooien..
Hij wou zelf 10w40 indoen?
zijn theorie....Ik rij weinig en korte stukken en bij dikkere olie duurt het wat langer etc voordat alles rond komt...
Vorige week bij een usa garage waar ik de spullen had gehaald adviseerde me 20w50...
Ik dacht ik ga maar in het midden zitten
=============================================================================
"cement" op het blok is waarschijnlijk stukje head wat weg is.
Tevens zij de monteur dat vanaf de header tot achter in de uitlaat geen "flexibele" delen aanwezig is..
En dat kan ook druk "druk" op de header/pakking/blok zetten?
Dit lijkt me wel iets om mee uit te kijken...
Wellicht tips waar ik goede "flexibele" tussenstuks kan halen.
die universele ATF ga ik uiteindelijk wel verwisselen of goed aanvullen, was ff nood
Dat filterwissel met eventuele olieverfwissel adviseerde hij toch om naar usa garage te brengen?
Is het complex om een bakolie en filter van th400 te verwisselen dan??
bak schakelt trouwens heel soepel....
================================================================================
Paar bevindingen..
================================================================================
Lekkage koelvloeistof was waarschijnlijk geen pakking bij de thermostaat.
De oude thermostaat was gezaagd met een slijptol?
Monteur zij voor betere "flow" maar vond het overdreven..
Zelf heeft hij in zijn eigen thermostaat een gaatje geboord...
Nu komt de huidige thermostaat auto gelijk op temperatuur....
binnen 5 a 10 minuten rijden komt de meter bij het eerste "blokje" en blijft daar
het was -1 vandaag
dus lijkt me nu wel ok toch?
======================================================================
meters doen het nu wel wat beter na wat schoonmaken, alleen in zijn N? zijn ze zoek
of
wellicht kan je ook de uitlaat horen waarmee ik de hele straat mee wakker maak
deze moeten echt wat minder worden...
===========================================================================
Kabels en "naaktslak" moet ik nog na laten kijken, monteur had het druk.
knipperlichten wel gemaakt, deze zaten massa etc te maken...was
vandaar dat ze gek deden..
Heeft het tijdelijk "geseald" heeft gezegd om zsm weer te komen
===========================================================================
"Bobbel" tijdens het rijden is waarschijnlijk toch de band (ik hoop het tenminste)
Is nu wel minder geworden??
Zijn advies
Tijdje op 0.5 bar rijden tot banden wat warm zijn en dan op 4.0 bar! tijdje rijden
dan terug naar 2.5 bar?
ooit hiervan gehoord? 8)
===========================================================================
ik heb er tevens 15w40 full mineral in laten gooien..
Hij wou zelf 10w40 indoen?
zijn theorie....Ik rij weinig en korte stukken en bij dikkere olie duurt het wat langer etc voordat alles rond komt...
Vorige week bij een usa garage waar ik de spullen had gehaald adviseerde me 20w50...
Ik dacht ik ga maar in het midden zitten
=============================================================================
"cement" op het blok is waarschijnlijk stukje head wat weg is.
Tevens zij de monteur dat vanaf de header tot achter in de uitlaat geen "flexibele" delen aanwezig is..
En dat kan ook druk "druk" op de header/pakking/blok zetten?
Dit lijkt me wel iets om mee uit te kijken...
Wellicht tips waar ik goede "flexibele" tussenstuks kan halen.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
Is niet moeilijk om filter en olie te verwisselen van je automaat.
Maar veel garage's hebben daar geen zin in, zit vaak ook geen aftap op.
Dus moeten ze de pan eronder vandaan schroeven..
Tempratuur klinkt wat laag, maar dat is geen probleem.
Bovendien zit er een grote radiateur en een hoop rijwind, en het is -1C.
Zou het in de gaten houden wat hij doet als het weer wat warmer word.
Waarschijnlijk zaten er vlakke kanten aan je banden waar door het wat minder werd.
Die manier ken ik niet maar zou kunnen dat het inderdaad werkt
Veel van die wagens hebben er geen flexibel deel tussen, maar kan zeker geen kwaad.
Je kan een universele tussen lassen of met 2 uitlaatklemmen er tussen zetten,
Bijvoorbeeld zo een:
http://www.uitlaatstunter.nl/product_in ... cts_id/980
Maar veel garage's hebben daar geen zin in, zit vaak ook geen aftap op.
Dus moeten ze de pan eronder vandaan schroeven..
Tempratuur klinkt wat laag, maar dat is geen probleem.
Bovendien zit er een grote radiateur en een hoop rijwind, en het is -1C.
Zou het in de gaten houden wat hij doet als het weer wat warmer word.
Waarschijnlijk zaten er vlakke kanten aan je banden waar door het wat minder werd.
Die manier ken ik niet maar zou kunnen dat het inderdaad werkt
Veel van die wagens hebben er geen flexibel deel tussen, maar kan zeker geen kwaad.
Je kan een universele tussen lassen of met 2 uitlaatklemmen er tussen zetten,
Bijvoorbeeld zo een:
http://www.uitlaatstunter.nl/product_in ... cts_id/980
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
Niks persoonlijks hoor maar waarom koop je niet ineens een fatsoenlijke wagen???
Je hebt nou al een paar wagens gehad en het zijn elke keer van die halfgebakken dingen.
Als je alles op een hoop had gegooid had je waarschijnlijk ineens een nette eerlijke auto kunnen kopen.
Nogmaals, mijn mening he
Je hebt nou al een paar wagens gehad en het zijn elke keer van die halfgebakken dingen.
Als je alles op een hoop had gegooid had je waarschijnlijk ineens een nette eerlijke auto kunnen kopen.
Nogmaals, mijn mening he
-
- Posts: 370
- Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
rene
de volgende keer neem ik je mee.... 8)
budget wat beperkt... is vaak kopen/ruilen
soms probeer ik wat te verdienen (nooit gelukt )
Het zijn gelukkig nooit "duizenden" euro's aan reparaties..
De grootste kosten post voor een auto wat mijn camaro die ik nog heb...
bijna 1300,-
freeze pluggen, kapotte radiator etc etc...
Ook onwetendheid....speelt nog een rol..
Moet zeggen dat hier wel veel kennis is, leer altijd wat..
Elke keer denk ik, ok ik heb alles goed bekeken en rondgereden etc...
na een paar dagen....ellende....dan met paniek hier op de forum
De eerste usa die ik had gehaald, al jaren geleden...nou ik wist letterlijk niks
nu een klein beetje..
in de toekomst hopelijk wat meer..
In de nabije toekomst...hopelijk een pro street zonder gezeik..
de volgende keer neem ik je mee.... 8)
budget wat beperkt... is vaak kopen/ruilen
soms probeer ik wat te verdienen (nooit gelukt )
Het zijn gelukkig nooit "duizenden" euro's aan reparaties..
De grootste kosten post voor een auto wat mijn camaro die ik nog heb...
bijna 1300,-
freeze pluggen, kapotte radiator etc etc...
Ook onwetendheid....speelt nog een rol..
Moet zeggen dat hier wel veel kennis is, leer altijd wat..
Elke keer denk ik, ok ik heb alles goed bekeken en rondgereden etc...
na een paar dagen....ellende....dan met paniek hier op de forum
De eerste usa die ik had gehaald, al jaren geleden...nou ik wist letterlijk niks
nu een klein beetje..
in de toekomst hopelijk wat meer..
In de nabije toekomst...hopelijk een pro street zonder gezeik..
Re: tijdje rondgereden met bijna geen bakolie (update)
bruin inderdaad! das kut!