hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard??

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
rakkert
Posts: 398
Joined: Wed Jan 16, 2013 5:56 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by rakkert »

sjak_brak wrote:Nou, krijg nog vaak genoeg onzinmails "wat is je beste prijs" of mails dat ik het spul maar moet verkopen voor 1/3e van de prijs :lol:
maar die hoef je alleen maar te lezen.
of je daar op antwoord mag je zelf weten.
en je kunt ze naar een willekeurig adres laten komen als ze het te gek maken:lol:
bij biedingen op marktplaats zelf moet je eerst maar afwachten of ze echt zijn of niet.

m.vr.gr jacques
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by sjak_brak »

Inderdaad, ik haal een keer mn schouders op en klik, weg ermee :D

Hoewel het soms ook grappig is om in discussie te gaan met dat soort grappenmakers. Iemand bood een keer iets minder dan de helft van de prijs. Ik vroeg m of zijn belangstelling uitging naar de linker- of rechterhelft van het apparaat.

Daar ging die stuiverkakker nog serieus op in :lol: :lol: :lol:
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by Jeroen_Sp »

Ik bied ook wel eens de helft (soms minder) maar dat komt omdat er ook wel eens echt gelukszoekers tussen zitten met het aanbieden van spullen....

elke medialle heeft 2 kanten. :lol:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by sjak_brak »

Uiteraard, als iemand voor gebruikt spul meer vraagt dan de nieuwprijs, dan wil ik nog wel een flink stuk onder de vraagprijs bieden. In mijn voorbeeld hierboven ging het om een nieuwe CO-meter die gewoon netjes geprijsd was.

En het over-en-weer bieden is ook een beetje onderdeel van het spelletje toch :)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by Corp »

De Tell sell CO meter LOL, geweldig Mike!!!
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by RobDodge »

Ed wrote:Onderdelen die ik nog heb liggen gaan meestal voor weinig weg. Als je het zelf niet meer nodig hebt en je er een andere liefhebber blij mee kan maken........wat is dan het probleem. Ik ben zelf ook al een aantal keer geholpen, gratis en mocht zelfs de verzendkosten niet betalen. Het is soms al een wonder als iemand hier een onderdeel van 44 jaar oud heeft liggen wat jij net nodig hebt.
We hebben toch de zelfde hobby!
Helemaal mee eens.
Maar ik steek er geen energie meer in. Als ik worst wil ga ik naar de slager!
Die laat ik me niet meer voor houden door biedende niksnutten.

Dit was btw een mooie! 5 CD's gratis op marktplaats. Krijg ik een mail: "Kunt je ze opsturen op jou kosten?"
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by Ranch73 »

Wel goed verpakken hey !anders hoeft hij/zij ze niet ,mafkezen x :P ,had hier laatst een paar scharelaars voor een achterbumper ,prijs was vast/afgesproken ,ze voerden een leuk showtje op,ineens een bod van 70% minder,"jah je doet er toch niks mee" wel amusant,ze vetrokken enigzins teleurgesteld zonder bumper :moony: :lol:
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by capricelimburg »

Die "uiterste prijs" figuren heb ik ook wel eens wat aan verkocht, gewoon mailtje terug met 4 woorden "x euro vandaag ophalen" en dan staan ze soms een uur later op de stoep. Is ook niet mijn stijl van zaken doen maar money talks zoals ze zeggen...
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by boyanka »

:? Ik heb altijd de pech dat ze het kopen maar dat ze er dan pas achter komen dat ik 300 km bij hun vandaan zit. Dan hoor je er ineens niets meer van
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by franky »

had een x een grappenmaker die een vw gril kocht bij ons, heeft dat ding bij ons bekeken twintig x rondgedraaid, in orde bevonden en dan thuis op de blacklist van het vw form zetten dat ie belazerd was want er zat roest op en dat hadden we niet verteld en hij wilde zijn geld terug ??, ik vroeg of ie blind was !!.
Oldsminator
Posts: 443
Joined: Thu May 12, 2005 5:20 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by Oldsminator »

franky wrote:had een x een grappenmaker die een vw gril kocht bij ons, heeft dat ding bij ons bekeken twintig x rondgedraaid, in orde bevonden en dan thuis op de blacklist van het vw form zetten dat ie belazerd was want er zat roest op en dat hadden we niet verteld en hij wilde zijn geld terug ??, ik vroeg of ie blind was !!.
Tja, elk zijn meningen, maar hoe goedkoper de auto algemeen, des te erger de eisen van de eigenaars inzake aankopen. Dat van jouw grille zie ik al zo voor me. Ik breng soms ook zaken mee uit Amerika voor eigenaren van hele dure Duitse of Engelse wagens. Vaak zit daar ook roest of deukwerk op en spreken we over 500€ en meer voor een onderdeel. Die mensen zijn je eeuwig dankbaar dat je het 10 000km wil opzenden.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by 69ElCamino »

Ik heb veel verkocht via MP en veel gekocht via MP.

Vaak genoeg bied je ook op iets en dan is de verkoper die niet reageert of geen moeite wil doen.
Wat mij overigens steeds vaker opvalt; stuur je een mail met: deze onderdelen zoek ik, wat is je prijs, hoor je er niets meer van.... Dit was dan een gast die in de US zijn junkers naar de schroothoop wilde brengen. Als ie een beetje slim was geweest had ie nog wat kunnen verdienen bovenop de oud ijzer prijs.

Red. Mocht je nog onderdelen hebben van een 3rd gen camino, let me know. Ik zal ze nog niet snel nodig hebben, maar ik ben wel op zoek. Dus je kunt ze dan gewoon laten liggen... :)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by Pavement Pounder »

Heel simpel, als je een minimum prijs hebt zeg dan gewoon bieden vanaf, hoe moeilijk is het ?
Als iets 1000,- waard is begin ik ook met bieden vanaf 100,- en dan ben ik ineens een hufter en een klootzak.
Zeg er dan bij vanaf hoeveel ik kan bieden, immers bieden begint laag of ben ik nou een boon ?
Wordt tijd dat Marktplaats echt Ebay wordt.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by sjak_brak »

Pavement Pounder wrote:Wordt tijd dat Marktplaats echt Ebay wordt.
Dus bijna geen particuliere aanbieders meer?
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: hoeveel onderdelen hebben jullie al bij elkaar gespaard?

Post by Remon. »

sjak_brak wrote:Dus bijna geen particuliere aanbieders meer?
Craigslist erbij Sjak, kom op nou :D

Ik vindt het trouwens nu al wel de moeite waard worden om selectie zakelijk en particulier te kunnen maken. Wordt gek van trekhaak, uitlaat, bekleding, banden leveranciers voor 245897 modellen. Dan kun je natuurlijk gebruikt/zgan selecteren, maar als particulier kun je ook iets nieuws aanbieden.
Post Reply