geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Johan82 »

sturen ook op tijd een reminder als de taxatie vernieuwd moet worden.
Dat is wel makkelijk, ik hoor nooit wat van ASR.
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Kustom »

De onschatbare klassieker...Wat een kutboek!
Wordt tijd dat die graaiers eens gewoon terug de schoolbanken in gaan..of zo het zo zijn dat ze niet genoeg verdienen op een oldtimer.. :arrow:
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Thompson »

Is die lijst ergens online terug te vinden? Ben eigenlijk wel benieuwd of mijn auto volgens dat boek dan wel een klassieker is.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by sjak_brak »

Wat maakt dat boekje nou uit? Het is een klein naslagwerk met wat specificatie van een aantal oldtimers, maar zeker geen uitputtende lijst, en ook verre van foutloos.

Er is geen wettelijke definitie van het begrip oldtimer, dus verzekeraars zijn in principe vrij om hiervoor eigen definities te hanteren en/of zelf te bepalen wat ze wel en niet aannemen. Als ze ineens bij lopende verzekering zon fanta-regel uit de hoge hoed toveren, dan is dat een teken van onbetrouwbaar handelen, en zou voor mij al voldoende reden zijn om ze geen cent meer te gunnen.

Daarnaast, als ze een vage definitie hanteren en zich beroepen op zon boekje, dan kan je evt ook andere materiaal erbij halen waarin je wagen wel als klassieker wordt aangemerkt (bv zines, andere boeken, advertenties, etc)
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by MarkV »

en ook verre van foutloos
Er staan zóveel fouten in en tevens belachelijke richtprijzen dat ik ze niet meer aanschaf; te ergerlijk.
Als plaatjes boek nog wel aardig.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by sjak_brak »

MarkV wrote:Er staan zóveel fouten in en tevens belachelijke richtprijzen dat ik ze niet meer aanschaf; te ergerlijk.
Vergeleken bij de oldtimer catalogus (of hoe dat boekje ook alweer heet) valt t nog heel erg mee :P
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Wilf »

De Oldtimer Catalogus is niet zo gek op Mopars. Meenemen naar een verkoper van een 'Cuda, en er op wijzen dat hij een ton teveel vraagt :D
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by jan suburban »

Ben met mijn twee auto's al vele jaren ( minstens 15 jaar al) via Herasto verzekerd. Heb ook schade gehad, waaronder een total loss en ben heel erg tevreden over de prijs, maar zeker ook over de fantastische service van de mannen en vrouwen aldaar.
Aanrader !

jan
Post Reply