Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

@Remon: voor kleine klassiekers is mijn voorstel inderdaad minder aantrekkelijk. Echter, wie voor een hobby wil betalen (uitgangspunt kabinet) zal dat toch wel doen.

@pswildcat: als je je uitspraak niet kunt onderbouwen, kun je beter niet meedoen aan de discussie. Bovendien: heb je zelf iets ondernomen richting Den Haag? ...... Precies.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Remon. »

HarleyRob wrote:@Remon: voor kleine klassiekers is mijn voorstel inderdaad minder aantrekkelijk. Echter, wie voor een hobby wil betalen (uitgangspunt kabinet) zal dat toch wel doen.
Daarom denk ik ook dat je niet mee moet varen in deze gedachte gang. Dit zou betekenen dat hobby's moedwillig afgepakt worden. Vergis je ook niet in het aantal 'kleine' oldtimers.

Het heffen van een bedrag (of beperken dmv aantal maanden niet rijden) om 'misbruik' tegen te gaan is nog tot daar aan toe. Het heffen van een bedrag, om de kutzooi die ze er van gemaakt hebben, te spekken is gewoonweg een fout uitgangspunt.

Het denkpatroon in de politiek is ronduit ziek. Zo ook nu weer. "PVDA-propaganda-TV" staat op omvallen omdat ze erin gaan maaien. Wat zegt de PVDA: Ho Ho, anders heffen we een tv-taks bij de maatschapijen. Dan kunnen wij onze rooie praatprogramma's behouden met geld van anderen. Waar komt de rekening uiteindelijke te liggen? Juist, bij de burger/consument. Ziek!
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Ranch73 »

"vanaf 2016 de werkloosheiduitkering nog maar twee jaar door het Rijk betaald."

En daarna?? De EU pot?ach stom van mij,zo werkt het niet natuurlijk :P ,de gemeentelijke belastingen gaan omhoog :!:
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by pswildcat »

HarleyRob wrote:
@pswildcat: als je je uitspraak niet kunt onderbouwen, kun je beter niet meedoen aan de discussie. Bovendien: heb je zelf iets ondernomen richting Den Haag? ...... Precies.
tsja, als je iets liever niet wilt horen danwel iemand tegen jouw mening ingaat moet je niet op fora rondzwerven; ik heb daar geen moeite mee dus lul wel mee.... :)

enne...nee, ik heb niets tegen den Haag ondernomen; zou ook niet weten waarom, het spul in mijn garage is ouder dan 40 jaar dus ik vind het best zo; ik voel er ook weinig voor om mee te gaan betalen aan daily drivers en halalbenzen.
Ben indertijd behoorlijk het schip ingegaan met het grijskentekendrama en heb me handje toen ook niet bij jou opgehouden
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

pswildcat wrote: tsja, als je iets liever niet wilt horen danwel iemand tegen jouw mening ingaat moet je niet op fora rondzwerven; ik heb daar geen moeite mee dus lul wel mee.... :)

enne...nee, ik heb niets tegen den Haag ondernomen; zou ook niet weten waarom, het spul in mijn garage is ouder dan 40 jaar dus ik vind het best zo; ik voel er ook weinig voor om mee te gaan betalen aan daily drivers en halalbenzen.
Ben indertijd behoorlijk het schip ingegaan met het grijskentekendrama en heb me handje toen ook niet bij jou opgehouden
Ik kom mijn handje niet bij jou ophouden, is echt niet nodig. Het gaat mij niet om de individu, het gaat mij om het principe: voor de 3e keer in 4 jaar tijd dezelfde groep ''naaien''. Daar gaat het mij om.
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by pswildcat »

HarleyRob wrote: Ik kom mijn handje niet bij jou ophouden, is echt niet nodig. Het gaat mij niet om de individu, het gaat mij om het principe: voor de 3e keer in 4 jaar tijd dezelfde groep ''naaien''. Daar gaat het mij om.
en dus wil je, met je onzalige 500-euro-per-kenteken plan, een grote groep die tot nu toe buiten schot is gebleven, voor minimaal 500, maar in vele gevallen een meervoud ervan, naaien?
sorry hoor, ik blijf erbij, je begint echt op een politicus te lijken.......
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Ranch73 »

Zolang de avatar maar niet veranderd :D

http://www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2 ... -1228172W/
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gerrutcamaro »

12 april? :o
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

@pswildcat: in mijn voorstel blijven 40+ auto's gewoon vrijgesteld, dus ook jouw belang zou daarmee gediend zijn.

Maar zoals ik al zei, er is geen enkele politieke partij die de mankracht heeft om het even door te rekenen met CBS cijfers. Lijkt me niet zo moeilijk, maar is het blijkbaar wel.

En een rol in de politiek ambieer ik niet, en dat salaris al helemaal niet.

@Ranch73: natuurlijk blijft Kate.... Wat zouden we zonder haar moeten..... ;-)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Wilf »

Waarom zouden, eend-, kever- en minibestuurders moeten opdraaien voor jouw dure grote yank?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

Wilf wrote:Waarom zouden, eend-, kever- en minibestuurders moeten opdraaien voor jouw dure grote yank?
Die vraag kun je twee kanten op stellen. Maar dat wist je al.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Pimpmeister »

Ik zie dat de discussie hier nog vrolijk doorkabbelt. Gezellig hoor. Maar waar zijn nou de protestgekkies gebleven? Nu ligt er een daadwerkelijk definitief voorstel, weten ze dus waarom ze hun harde acties voeren en nou hoor je ze niet meer. Vreemd.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by capricelimburg »

Heeft weinig zin om elkaar hier toe te roepen wie er wat zou moeten betalen want daar luistert in Den Haag toch helemaal niemand naar. Ze komen nu weer ineens 8 miljard te kort. Voor de derde keer in een jaar dat ze ineens weer miljarden en miljarden tekort komen. Het is inmiddels duidelijk dat we in een zich zelf versterkende spiraal van lastenverzwaring en economische krimp zitten waar we niet uit gaan komen voordat iemand in Berlijn of Parijs de euro opblaast (in Den Haag hebben ze daar de daadkracht niet voor)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by chevystan67 »

van die 8 miljard, zit er 3 in bulgarijen E.O.
Locked