Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Ranch73 »

Waarom zou LPG niet mogen ? bedrijfswagen is het soort auto ,voor de rest even goed doorlezen.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gerrutcamaro »

ding weegt toch geen >3500 kg?
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by darky83 »

Nee 2260kg,

Maar goed ik heb het zelfde verhaal met een suzuki samurai, die heeft ook een grijs kenteken en staat volgens RDW geregistreerd als bedrijfswagen en type vrachtwagen (ding weegt nog geen 900kg).
Volgens mij heb ik dus 2 voertuigen waarvan totaal niet duidelijk is wat de regeling nou precies gaat worden.

Zou zonde zijn als ik nu alles terug ga bouwen naar benzine terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Kijk b.v eens naar een suzuki samurai: RDW stats

- Soort: Bedrijfsauto
- Type: vrachtwagen
- Brandstof: LPG

Per 01-01-2014, waar zal die onder vallen, kijken ze eerst naar het type brandstof of kijken ze eerst naar het voertuig soort.

Als ze eerst naar het voertuigsoort kijken zou ik dus 2 auto's gewoon op LPG kunnen behouden en het kwart tarief kunnen aanvragen.

Kijken ze eerst naar brandstof dan kan het dus niet en moet ik de volle mep betalen of terug naar benzine.
henkzoekt
Posts: 98
Joined: Thu Apr 04, 2013 5:53 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by henkzoekt »

13,08 per 100 kg wat de auto weegt heb ik net gelezen

ik rijd n suburban van 86 heb n benzine motor
wil op lpg rijden
auto weegt 2800 kg
moet in 2014 1 jan betalen
per kwartaal 366 euro toelage lpg
dat is per maand 122 euro

mits dat ie 30 jaar oud is
ben nog niet klaar dus nog effe schorsing doorzetten
grt henkl
chevy454
Posts: 120
Joined: Sat Oct 08, 2005 9:38 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by chevy454 »

Nou, volgens mij kom jij op 904euro per kwartaal op Lpg met 2800kg
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gerrutcamaro »

+ dat de leeftijd 40 jaar moet zijn eer hij onder de vrijstelling valt, dus nog even langer schorsen.....
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Remon. »

chevy454 wrote:Nou, volgens mij kom jij op 904euro per kwartaal op Lpg met 2800kg
De bedragen gaan toch ook helemaal nergens meer over? En dan vinden ze het raar dat men zwart gaan werken en constructies bedenken om belasting te ontwijken/ontduiken. :o

We mogen ons dan wel weer gelukkig prijzen met het beste kabinet sinds WWII... :idea:
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Gearz »

Uitslag van de eerder gehouden Fehac enquette...

http://www.fehac.nl/images/stories/best ... itslag.pdf
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gerrutcamaro »

jaja lpg vanwege het milieu :lol:

vreemd ook dat de meest mensen juist geen kilometerbeprijzing dmv een electronisch kastje willen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Corp »

mooie diagrammetjes maken in alle soorten en maten, dat kunnen ze wel!

Wil jij wel een electronisch kastje? En wie gaat die troep inbouwen? Zo'n gecertificeerde bosmongool met zijn scotch blokjes? Ik moet op 1 van mijn auto's eigenlijk ook een goedgekeurd klasse 3 alarm laten bouwen, enige probleem is dat ik de hele kabelboom zelf gemaakt heb en het allemaal met mil spec en weathertite stekkers in elkaar zit en ik gruwel van de gedachte dat zo'n profi met zijn amp knijpstekkertjes en scotch blokjes mijn kabelboom verprutst want reken maar niet dat men delphi stekkers gaat gebruiken.

De regeling is gewoon helemaal kut, iedereen is genaaid en eigenlijk lachen de veroorzakers in hun vuistje. Die trappen het hok aan de kan en halen een ouder exemplaartje of een benzine modelletje en trappen vrolijk nog bijna heel het jaar verder.

De regeling had moeten worden uitgebreid met een optie dat als je meerdere klassiekers hebt dat je dan een max. tarief betaalt zodat je met alle autos kunt rijden, je kunt er tenslotte maar 1 tegelijk gebruiken. Die dingen zijn allemaal op bestuurder verzekerd meestal dus anderen laten rijden is zo goed als onmogelijk. Nu wordt 't dus of diep in de voering of het meeste laten staan. Wederom vertaalt zich dat in minder omzet in onderdelen, onderhoud e.d. Jaja! deze vooruitziende prutsregering kan er wat van
Last edited by Corp on Tue May 28, 2013 1:16 am, edited 1 time in total.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by franky »

als je de politiek moet geloven rijden er momenteel alleen maar oldtimers op de weg ??, Ik rijd veel km in NL en dan niet met een oldtimer maar een golf 6, ik zie weinig oldtimers op de weg, net wel voor mij een pool met een blauw rokende Mazda

ohhh nu begrijp ik het, in den haag hebben zo een wijk waarin alleen moslims wonen en die hebben natuurlijk allemaal zo een Mercedes MRB vrij, tja nu kan ik begrijpen waarom Weekers denkt dat iedereen in NL een MRB vrije oldtimer rijd.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

De regeling had moeten worden uitgebreid met een optie dat als je meerdere klassiekers hebt dat je dan een max. tarief betaald zodat je met alle autos kunt rijden, je kunt er tenslotte maar 1 tegelijk gebruiken. Die dingen zijn allemaal op bestuurder verzekerd meestal dus anderen laten rijden is zo goed als onmogelijk. Nu wordt 't dus of diep in de voering of het meeste laten staan. Wederom vertaalt zich dat in minder omzet in onderdelen, onderhoud e.d. Jaja! deze vooruitziende prutsregering kan er wat van
Per e-mail heb ik Weekers en alle fractievoorzitters het volgende voorstel gestuurd:


- alleen oldtimer-kenteken registratie toestaan als eigenaar reeds een eerste kenteken op naam heeft dat geen oldtimer is.
- overgangsregeling voor bestaande oldtimers - ongeacht het brandstoftype
- voor nieuwe oldtimers alleen benzine toestaan
- 500 Euro per jaar per oldtimerkenteken - opbrengst 100 Miljoen Euro bij aangenomen afname van 300.000 naar 200.000!!
- Handhaving huidige kentekenregistratie systeem, geen bijzondere aanpassingen --> lage investering

Realistisch en fair - houdt rekening met alle partijen.

Het enige wat ik als antwoord krijg is dat men een akkoord heeft bereikt, en dat het niet eerlijk is dat oldtimers geen MRB belasting betalen blablablabla. Er is niemand die mijn voorstel kan doorrekenen, want men heeft niet de manpower...... En dat zijn dus de volksvertegenwoordigers waar wij op moeten vertrouwen..... Ik vertrouw ze net zo ver als ik ze kan gooien (dus het liefst het ravijn in.......) :lol: :lol:
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Remon. »

HarleyRob wrote: - alleen oldtimer-kenteken registratie toestaan als eigenaar reeds een eerste kenteken op naam heeft dat geen oldtimer is.
- overgangsregeling voor bestaande oldtimers - ongeacht het brandstoftype
- voor nieuwe oldtimers alleen benzine toestaan
- 500 Euro per jaar per oldtimerkenteken - opbrengst 100 Miljoen Euro bij aangenomen afname van 300.000 naar 200.000!!
- Handhaving huidige kentekenregistratie systeem, geen bijzondere aanpassingen --> lage investering

Realistisch en fair - houdt rekening met alle partijen.
Alhoewel het natuurlijk geen zin heeft om er nog over te discuseren toch even een reactie op je voorstel.

Je eerste drie punten sta ik achter, maar voor de vierde denk ik dat je vreselijk fout zit. €500,- ongeveer het gemiddeld jaarlijkse mrb bedrag. Dus eigenlijk wil je alleen bewerkstelligen met een oldtimer kenteken dat de mrb afgevlakt wordt.. Dit betekent dus dat kleine klassiekers meer gaan betalen dan regulier :o. Je hebt het ook over een jaarbedrag. Dit duidt dus op een vast en eenmalig bedrag (kan fout zitten).
Sowieso is het nog steeds een killer voor mensen met meerdere oldtimers, zeker als het een eenmalig vast bedrag is..
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by pswildcat »

HarleyRob wrote:-
500 Euro per jaar per oldtimerkenteken
zeker bij Spekman en kornuiten -nivelleren is een feestje- in de leer geweest?
met zo'n idee ben je rijp voor de politiek, je zou niet opvallen naast Weekers 8)
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Alwin »

Wat betreft het vertrouwen in de regering. Vorige week had ik weer een dieptepunt. Hoor ik op de radio dat de regering een tegenvaller heeft van 8 miljard euri's. Kreeg even medelijden, want een tegenvaller is iets wat je niet verwacht had, vind ik. Dus dacht ik in al mijn naïviteit, hebben mensen weer nieuwe trucjes gevonden om belasting te onderduiken of meer af te trekken. Mensen worden toch creatief als het loont. Necessity is the mother of invention, toch.
Maar nee, tegenvallers kwam door misgelopen belasting door minder inkomsten belasting en omzet belasting, doordat de werkloosheid stijgt en de groeiend aantal faillissementen. Dat kan toch geen tegenvaller zijn. Dat was al gaande voor het regeerakkoord. Dus dan houdt je daar toch rekening mee. Je kan er een miljoentje of wat naast zitten, maar 8 miljard!!!! Niet dus.
We kunnen er vergif op in nemen dat halverwege volgend jaar een artikel in de krant staat vanwege tegenvallende inkomsten vanuit de motorrijtuigenbelasting. En ook menig garage en automaterialenzaak hoeft minder omzetbelasting te betalen. Opvallend is wel de verhoogde inkomsten uit de LPG uitbouw garages.
Regering kan niet verder kijken dan hun neus lang is, maar met al die pinokkio's in het kabinet had ik nu wel verwacht dat ze tot 2020 kunnen voorspellen.
Locked