Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by RedDustRiddle »

Deze voertuigen komen in aanmerking voor
een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden
december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Corp »

RedDustRiddle wrote:"22-Overbetaalde-KorteBroek/LangeKousen-Homo's-Op-Een-Grasveldje"-spel

Geniaal :lol:

n00b :lol: :lol: :lol: :lol:
bees
Posts: 2084
Joined: Fri May 26, 2006 7:12 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by bees »

Twee maandjes schorsen dus eerste toelating 28-04-1974. En op LPG...... want 1:3 is zelfs op LPG al niet echt grappig.
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by RedDustRiddle »

Wat ik nou echt niet snap he....dat ze LPG < 40 jr. geen kwarttarief geven en benzine wel.
Ik bedoel je kunt op je bek gaan met je milieu argument, maar ook finaal op je plaat !
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by capricelimburg »

Die overgangsregeling met kwarttarief geld dus alleen voor auto's die van voor 1988 zijn. Heb je een auto uit 1990, mag je dus tot 2030 de volle mep betalen ook al rijdt hij op benzine. Nu maar hopen dat het kabinet valt voor dat het definitief gemaakt wordt in het belastingplan 2014.

Denk dat ik maar een V8 in mijn Volvo hang, heb ik minimaal 4x zo veel vermogen en ik help het milieu blijkbaar.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Detroitsteel »

*
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Detroitsteel »

Corp wrote:
het enige dat nog een beetje waarde had is nu net als de rest ook schrootprijs... kut voor je jongen ;)
Ach, kwestie van een lange adem heh

Maar goed, balen daarvan zal ik niet gezien ik nooit uit handels overwegingen de koop gedaan heb ;)
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by willem »

Marktplaats staat vol met blijvend wegenbelastingvrije auto's uit de 80-er jaren, daar zou ik er nu wel een van willen hebben.

Hufters daar in Den Haag, overal sinterklaas lopen spelen met miljarden van ons belastinggeld,
en hier in NL alles onbetaalbaar maken en ons laten werken tot je 70 bent.
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gambaa »

TheBigE wrote:ff hoor....
Er moet 125 miljoen opgehaald worden.
gemakshalve ff de volgende rekensom 300.000 x 120 = 36 miljoen.
Dan houdt ik nog geen rekening met de vrijstelling van de autos die wel ouder dan 40 jaar zijn.
Kortom hij gaat dat bedrag echt nooit halen

e

je rekent nu alleen(alle) (maximale) kwart tarief benzine tot 40jaar,

je moet er nog bij/af rekenen alle wb-vrije auto's op diesel en lpg met de volle pond
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Momentum »

Die staan straks op de schroot of export!
Dus die kan je er wel buiten laten.
bees
Posts: 2084
Joined: Fri May 26, 2006 7:12 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by bees »

capricelimburg wrote:Die overgangsregeling met kwarttarief geld dus alleen voor auto's die van voor 1988 zijn. Heb je een auto uit 1990, mag je dus tot 2030 de volle mep betalen ook al rijdt hij op benzine. Nu maar hopen dat het kabinet valt voor dat het definitief gemaakt wordt in het belastingplan 2014.

Ja tof, en dan gaat gewoon iedereen de volle mep betalen. En een hok uit 1990 is in mijn ogen geen oldtimer, zelfs geen youngtimer.
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Johan82 »

Die staan straks op de schroot of export!
Dus die kan je er wel buiten laten.
En kopen een nieuwer model waar je weer wel wegenbelasting over moet betalen. ;)
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Rob Rules »

gambaa wrote:je moet er nog bij/af rekenen alle wb-vrije auto's op diesel en lpg met de volle pond
Niet te vergeten alle mensen die de LPG installatie uit de auto halen of, in extremere gevallen, een motorswap gaan doen.. :!:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Funk »

Hoe kan het toch dat het zo helder is wat de gevolgen zullen zijn (de "opbrengst" die bij lange na niet gehaald zal worden, inkakken handel met als gevolg ontslagen, failliesementen, minder brandstofverbruik dus minder accijns, misgelopen BTW en invoerheffingen en ga zo maar door) dat zoiets er tóch doorheen komt ?
Vroeger voor de tijd van snelle communicatie kon dat misschien, maar het is toch voor iedereen zo klaar als een klontje ?

En wat met die belastingvrije nieuwe kutauto's ? Ze leveren niks op, halen bij lange na niet de beloofde 'mileuvoordelen' in de praktijk en zijn qua productie ook nog eens compleet niet duurzaam. Sowieso, waarom is Nederland gebaat bij zulke nieuwere auto's ? We produceren ze niet eens ?!

Door leugens gestaafde lulkoek wordt beloond, en de waarheid wordt glashard overheen geluld. Wtf ?
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Momentum »

Johan82 wrote:
En kopen een nieuwer model waar je weer wel wegenbelasting over moet betalen. ;)
Heb ik al :) afgezien dat zal het voor vele een wagen zijn die geen 200 per maand zal kosten in de mrb.
Locked