VetteV8 wrote:
Die "koel"kanalen, zijn natuurlijk verwarmings kanalen, maar dat ter zijde: als die dicht vriezen heb je een groot probleem, want dan vriest de motor ook ; de koelvloeistof mag nooit bevriezen, ook niet in de verdamper; maar ik denk dat je de verdampingsruimtes bedoelt, waar het gas van vloeibaar naar dampgas moet worden omgezet 8)
Nee, ik bedoel kvs in het kvs-deel van de verdamper.
Daar kunnen onder bepaalde omstandigheden klodders bevroren kvs ontstaan en zo de kvs-doorstroming in de verdamper belemmeren of zelfs helemaal verstoppen, waardoor het probleem van niet lopen/niet starten verergert. Dit gebeurt alleen als er luchtbel of in de verdamper zit (of gaslek van hogedruk LPG-deel naar kvs deel van verdamper), dan blijft het "kvs-ijs" in de verdamper hangen.
Als er wel goede doorstroming is lost het gewoon weer op (of beter gezegd, smelt)
Dit heeft geen/amper invloed op kvs-temp in de motor zelf (zolang die nog blijft lopen), de verdamper is immers parallel aan koelsysteem van de motor zelf aangesloten.
Maar goed, oorzaak is meestal luchtbel, soms gasbel in kvs-deel van de verdamper.
@ Wolfman: als het verschil heel groot is tussen de brandstoffen, dan idd eens opnieuw afstellen. Als dat niet helpt, dan is je gasspul onderbemeten voor je motor, en/of je ontsteking e.d. niet goed meer.