mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by rene74monte »

tja , een gestoorde moet ook geen kinderen krijgen
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Detroitsteel »

!!DIEPE ZUCHT!!

Kan het nou nooit in één keer met duidelijkheid!
Nu is er nog geen zekerheid omtrent dit punt van de regeerakkoord...om doodmoe van te worden :?

Maar de vooruitzichten zijn meer en meer somber dan voorheen :(
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Detroitsteel »

Corp wrote:
doe ff linkje, dan registreer ik ff :lol:
Welcome to the club!!! :D
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Supervaags »

ik zeg maar zo..

"A life lived without a B-Body, is a life half lived"

:P :D
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Detroitsteel »

Supervaags wrote:ik zeg maar zo..

"A life lived without a B-Body, is a life half lived"

:P :D
FUCKING A!!! :lol:
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by big dooley »

Corp wrote:
oldtimerregeling is nooit bedoeld voor dagelijks gebruik, doe je dat wel..gewoon lappen. Al die klootzakken en uitzuigers hebben het verprutst voor diegene met een hobby auto die er maar een paar dagen per jaar mee rijdt, gashokken en vieze Duitse diesels.... daar ligt de schuld want een spastische schrikreactie van de overheid als er poen te halen valt onder een overdreven mileuneomer met toch relatief hoge aantallen dagelijks gebruikte stinkhokken om dat te onderschrijven...dan ga j met zijn allen nat

BEDANKT JONGENS!!
aangesproken?
joh, drink een pilsje en lees dan nog eens rustig met een kritische blik, naar wat je zelf zojuist hebt neergezet...
in een iets meer genuanceerde vorm zou je zo spreker kunnen zijn in het binnenhof, vol met halve zwart/wit waarheden... je bent blijkbaar geen haar beter dan de op belastinggeld beluste struikrovers, die de centen zo snel mogelijk in hun eigen huishoudpotje wil doneren...

ikke ikke ikke... en de rest kan doodvallen...

hoe het ook mag zijn... ik had dus wel degelijk gelijk... verdeel en heers....
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by kikkegek »

das schrikken ja, maar de details zijn nog niet bekend.

Er staat nu in de financiele onderbouwing dat het in:

2013: niks oplevert
2014 - daarna: ca. 150mln per jaar

FF CBS gechecked. daar kan je vinden dat we ongeveer 300.000 oldtimers hadden in 2011.

stel even dat iedere oldtimer op LPG rijdt en € 2.500,- MRB per jaar zou betalen.

dan levert dat:
300.000 x 2.500 = 750mln op

Ik HOOP dus dat het betekent dat ze iets creatiefs gaan doen en niet iedereen vanaf 2014 iedereen voor het volle pond zullen slaan. Want anders verwachten ze dat slechts 1/6e in zijn oldtimer blijft rijden?
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Supervaags »

kikkegek wrote:stel even dat iedere oldtimer op LPG rijdt en € 2.500,- MRB per jaar zou betalen.

dan levert dat:
300.000 x 2.500 = 750mln op

Ik HOOP dus dat het betekent dat ze iets creatiefs gaan doen en niet iedereen vanaf 2014 iedereen voor het volle pond zullen slaan. Want anders verwachten ze dat slechts 1/6e in zijn oldtimer blijft rijden?
het merendeel van de oldtimers lijken mij europeese karretjes die niet zoveel lang niet zoveel wegen.. die betalen nooit zoveel belasting

btw, misschien is er in die berekening al meegenomen dat minder oldtimers overblijven.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by kikkegek »

Hopelijk is het iets in de trant van "er komen geen nieuwe oldtimers bij".
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Jeroen_Sp »

Wat je even vergeet is dat niet elke oldtimer 2500 euro per jaar kost.

Mijn lincoln doet dik over de 3000 euro per jaar. maar wat denk je van zo een fiat 500 a 600kg (136 euro per jaar), of een opel van 900kg (288 euro per jaar). Daar zijn de bedragen een stuk lager van.

Als je die 150 mln deelt door de 300.000 autos dan kom je op gemiddeld 500 euro per jaar. Wat dus wel kan kloppen.

Zo een opel is nog wel te overzien om per jaar te betalen, die bijna 300 euro. Is nog steeds klote maar is op te brengen.
Mijn lincoln op LPG kost me 3016 euro per jaar, op benzine nog steeds 1664 euro.

Dus de oltimerbranche zal wel redelijk overeind blijven, maar dan alleen voor de kleine autotjes. Grote zware amerikanen is gewoon jammer maar helaas. Die kunnen de pers in...of exporteren naar duitsland of zo.

Mijn vriendin woont nu in Roermond. Dicht bij de duitse grens dus. Ik begin er nu serieus over te denken om daar te gaan wonen. Binnenkort maar eens financieel gaan uitrekenen wat dat voor me gaat doen. Als iedereen 1000 euro moet inleveren, daar dan voor mij nog 3000 euro voor de lincoln bij komt, de zorgtoeslag welke wegvalt en dan ook nog eens de huursubsidie dan gaat het voor ons om zo veel geld dat het haast slim is om te vertrekken.........
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Pavement Pounder »

I hate to say I told you so.
Het zal hier nog niet bij blijfen, ga ook maar vast goede katalysatoren opsparen.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by kikkegek »

ff website VVD bekeken:

een van hun standpunten!
BELASTINGVERLAGING
De VVD wil geen euro belasting meer heffen dan absoluut noodzakelijk. Daarom gaan de belastingen voor werkende Nederlanders bij ons met 5 miljard euro omlaag. Dat is goed voor u en voor het land.
maar als u een oldtimer heeft, kunt u het schijt krijgen!
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by 78 Firebird »

Het hoe en wat exact moet er straks nog uitkomen.
Maar dit is te waanzinnig voor woorden.
Wanneer wordt de ECHTE nederlander nu eens wakker en verenigt zich en komt in opstand?????
Hoeft geen revolutie te worden (mag wel :D ),maar doe eens wat met zijn allen!!!
Met alle impopulaire maatregelen is het in dit land zo:Iedereen gilt en schreeuwt een tijdje om vervolgens de maatregel maar te slikken.
Een oud gezegde luidt:"Praatjes vullen geen gaatjes".
Ik ben heel eerlijk,ik weet zelf ook niet hoe ik landelijk iets op poten moet zetten (wat dan ook),maar heb er wel aan lopen denken.
Je mag ze helaas niet afschieten daar op het binnenhof (zou ook niet helpen denk ik,want dan staan er weer andere idioten uit die partijen op) maar ik ben er wel toe in staat.
Ze laten ons werken tot we er letterlijk straks dood bij neervallen,hobby's mogen niet meer omdat die bomenknuffelaars dit niet goed vinden,bejaarden die met hun allen het hele stelsel opgebouwd hebben na de oorlog worden ook in een hoek gedrukt,de zorg lopen ze te vernielen,al met al de burger wordt uitgeknepen tot de laatste cent.
Ik vind het een groot schandaal dat in dit kutland voedselbanken nodig zijn omdat er een groep burgers is die anders weinig tot geen gezond voedsel krijgt enz enz.
Ik vloek niet vaak,maar het enige wat ik nu kan zeggen is GODVERDOMME en dat nog een keer of 10.
Veel mensen hebben de laatste verkiezingen maar veilig op de PVDA of VVD gestemd,omdat ze Wilders maar een gek vinden en die Roemer deugde ook niet,en nu hebben we de 2 slechtste denkbare mogelijkheden gekregen.
Natuurlijk was er een kans dat je met Wilders of Roemer er ook niet zou komen,maar dit zootje wat er nu zit brengt absoluut ook niet veel goeds,wat blijkt uit dit kloteakkoord.



Zo,dit moest er ff uit :!:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

op tweakers zitten anders zat echte nederlanders en die vinden het allemaal goed dat de mrb vrijstelling eraan gaat

iedereen moet de broekriem aanhalen, maar zodra het de eigen portemonnee raakt schreeuwt iedereen moord en brand :P
qc1500
Posts: 590
Joined: Fri Feb 06, 2004 12:31 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by qc1500 »

Maar ja, dat krijg je als je met zijn allen stemt op een lafhartige glimlach homo zonder ruggegraat en een smerige linkse milieuterrorist die wel het stemvee voor zich wil winnen maar de verantwoordelijkheid niet aangaat op zelf in de kamer te gaan zitten. nee lekker schimmig op de achtergrond, net als bij greenpeace


x2
Locked