mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Corp »

krypto wrote:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nbelasting

de milieu vriendelijke hokken moet dan ook weer gaan betalen dat dan weer wel.
en terecht, waarom zou zo'n prius die 50000km per jaar plankgas over de snelweg rijdt met 1:10 niet betalen en een oldtimertje wel die misschien 500km rijdt? Belachelijk.

Maar ja, dat krijg je als je met zijn allen stemt op een lafhartige glimlach homo zonder ruggegraat en een smerige linkse milieuterrorist die wel het stemvee voor zich wil winnen maar de verantwoordelijkheid niet aangaat op zelf in de kamer te gaan zitten. nee lekker schimmig op de achtergrond, net als bij greenpeace
Last edited by Corp on Mon Oct 29, 2012 7:07 pm, edited 1 time in total.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

denk om je rikketikker :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Corp »

die is al heel wat jaren 190bpm proof! Ik heb XRP high pressure hose voor bloedvaten en een titan bloedpomp :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Ranch73 »

gerrutcamaro wrote:http://www.cpb.nl/sites/default/files/p ... kkoord.pdf


De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen
afgeschaft.


punt 9.3
Zijn daar goed onderbouwde argumenten/cijfers voor ? mijn "moderne" daily rijdt 1:10 (benzine)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

was uitspraak van een politicus, geen idee welke, maar het gaat natuurlijk ook gewoon om die 100 miljoen

je co2 uitstoot van je moderne daily is wel een stuk beter als die van een oud gashok
Last edited by gerrutcamaro on Mon Oct 29, 2012 7:08 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by rene74monte »

[quote=


oldtimerregeling is nooit bedoeld voor dagelijks gebruik, doe je dat wel..gewoon lappen. Al die klootzakken en uitzuigers hebben het verprutst voor diegene met een hobby auto die er maar een paar dagen per jaar mee rijdt, gashokken en vieze Duitse diesels.... daar ligt de schuld want een spastische schrikreactie van de overheid als er poen te halen valt onder een overdreven mileuneomer met toch relatief hoge aantallen dagelijks gebruikte stinkhokken om dat te onderschrijven...dan ga j met zijn allen nat

BEDANKT JONGENS!![/quote]

helemaal mee eens , daar heb je het hele probleem te pakken , ik loop dat al jaren te roepen met als enig resultaat dat je dan overal ruzie krijgt.

moet je eens op het caprice forum vertellen , kun je lachen
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

rene74monte wrote:.

moet je eens op het caprice forum vertellen , kun je lachen
na vandaag wel :P
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Corp »

rene74monte wrote: helemaal mee eens , daar heb je het hele probleem te pakken , ik loop dat al jaren te roepen met als enig resultaat dat je dan overal ruzie krijgt.

moet je eens op het caprice forum vertellen , kun je lachen

doe ff linkje, dan registreer ik ff :lol:
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by rene74monte »

gerrutcamaro wrote:was uitspraak van een politicus, geen idee welke

je co2 uitstoot van je moderne daily is wel een stuk beter als die van een oud gashok

wat een gelul zeg , die van mij is uit 53 met origineel blok en een uitstoot van 0.2% , kan nog wel minder ook , maar dat wil ik zelf niet
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

das je co, hark :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by sjak_brak »

Ach het was toch kwestie van wachten dat na het snoeien op linkse hobby's, de subsidies op rechtse hobby's (bv op kenen voor overgewaardeerde bakstenen, mrb oude auto's,...) aangepakt zouden worden :D

Ton wrote:Als er geen aparte regeling komt ga ik de benzinemeuk maar weer aansluiten, heb geen zin om 500 euro per kwartaal te betalen
Zo heel groot is het verschil in mrb tussen gas en benzine niet, je hoeft niet zo heel veel km te rijden om dat er al uit te hebben, als gas er al in zit maar een paar honderd km per maand.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by rene74monte »

gerrutcamaro wrote:das je co, hark :D
:lol: :lol:
maakt dat wat uit dan?
met die 500 km die ik er mee op de weg zit maakt het allemaal helemaal niet uit
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by gerrutcamaro »

als iedereen met een oldtimer er ook maar 500 km mee zou rijden zou de regeling ook niet aangepakt worden
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Corp »

co2 uitstoot, niet CO percentage.

CO@ is nooit aangetoond als broeikasgas, er is net zoveel gepubliceerd voor als tegen. Opwarming? Ook nooit aangetoond. CO2 is voer voor bomen en planten dus je bent eigenlijk een heroïsche pokon uitstotende mileu liefhebber

Die bruinkoolcentrales in DL!! daar hoor je niemand over he? Verwoest landschap, enorme uitstoot. Prachtig gewoon.

Net als dat aangetoond is dat in de middeleeuwen 't CO2 gehalte hoger was dan nu, door open vuren? Wi wet. Er waren wijngaarden in Scandinavië... komt van die v8 rijdende ridders destijds. 'T is allemaal 1 grote gore leugen om de corrupte milieu maffia van centen te voorzien. Samsom is daar het schoothondje van, net als al die andere papieren soldaten daar. Samson, een man die de verantwoordelijkheid niet aan durft maar wel zijn gehandicapte kind PIMPT om zo meer stemvee voor zich te winnen.

Mileutuig aan de macht! Geestverwanten van Volkert van de Graaf, de in gangbare/correcte politieke kringen grootste held die NL ooit gehad heeft...maar dat zeggen ze natuurlijk niet.
Locked