USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Olds 88 Rocket »

Hey Allen,
Ik zit eindelijk weer lekker in Amerika. Dat betekent fun, en lekker ontspannen, maar ook een nieuw project. 2 jaar geleden was ik ook gegaan, en Had ik een wagen gekocht, en een reis gemaakt. Dat heb ik nu weer gedaan. Het werd wel een wat goedkopere wagen dan de laatste keer, maar de fun is er niet minder om. Het is tenslotte crises. Het is een 1984 Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham. Een hele mond vol die naam. Gekocht van een oud mannetje. Bijna alle opties zitten erop. De wagen heeft hier een half jaar buiten gestaan. De wagen is hard. Je kan aan alles zien dat het een eerlijke wagen is.

Image

Image

Ik wil nu ook weer wat aan de wagen doen voordat hij naar NL gaat. Daar wil ik hem voor dagelijks gebruik gaan inzetten. En in de tussentijd ben ik ook lekker bezig, ben hier immers 6 weken aanwezig. Ik wil de wagen in LA op de boot zetten, en ik wil ook via een aantal national parks daar komen. Niks zit in de planning, en alles kan zo anders.

Image

Ik heb nu het eerste stuk gereden. De wagen starte vrij vlot. Ik kon niet merken dat de wagen een half jaar had stilgestaan. Het is hier erg droog. Wel valt het me op dat er niet heel veel power inzit, mijn andere Olds is feller, en mijn oude olds delta 88 ook. Het rijd wel heel goed, stil, en soepel. De banden zijn slecht, en verder laat ik de distributie vervangen. De airco is toch niet helemaal ok, en ook zijn er wat olie lekkages. De rest kijk ik wel, en ga ik zelf doen

Image

Vrijdag was er een pre father day sale bij Sears, dus meteen maar een mooie toolset aangeschaft. Hier kan ik wat mee. Kan ik al die mooie en makkelijk verkrijgbare zaken op mijn auto monteren. De set heb ik er dan meteen uit. En wat is er veel te koop daar, niet te geloven. Meteen een paar T-shirts gekocht met muscle cars en hotrods, kost ook niks.

Image

Zaterdag met de family op stap. Hoort er ook bij. Kan niet alleen met auto's bezig zijn. Mijn broer heeft 2 kleine kinderen, en de oudste van 2 weet nu dat ik in een Delta 88 rijd. Leuk als je het hem hoort zeggen, "Martijn's delta 88" Wel een lekkere BBQ...


Zondag was het zover: Vaderdag. En ook Demo Derby dag. We zijn er met zijn 3 heen gegaan. Het was echt super gaaf. Wat een ervaring. Degene die als laatste rijd heeft gewonnen. Als beide wagens nog rijden, maar heel zwak zijn, wint de gene die de laatste echte klap uitdeelde. De bend sunrise lions club. Je hebt ook een aantal klassementen. De compact car was geen reed aan, maar toen de Full sizers aan het werk gingen... nou, wat een herrie en geweld. Conclusie: wagens uit de jaren 70 lenen zich het beste ervoor. Er waren best wel wat mooie wagens... vaak gewoon orgineel van opa... Als je wagen het begeeft, breek je je vlaggetje af, en word je niet meer geraakt. Op het laatst heb je de Grandslam, en iedereen die dan meedoet mag mee. Jeetje, dat was mooi. Iedereen nog vlug repareren en kwamen net voor closing het veld op rijden. Dat veld is modderig, tegen stof, en tegen te hoge snelheid.

Beginnen met de parade

Image

Mooie harde Buick voor...

Image
Image
Gehavende Buick tijdens..

Image

Na

Image

Image

Image

Image

Brian, de eigenaar van de rode Plymouth uit 1969, deed voor de eerste keer mee. Hij had de wagen van zijn baas gehad, en het blok had hij nog liggen. Helaas viel Brian al na 2 minuten uit, en was de Plymouth in puin. Hij had grote hamers mee, maar het mocht niet mee baten.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

De uiteindelijke genade klap van de grandslam:

Image

Maandag ben ik begonnen met het vervangen van het kleppendeksel pakking. Lekte pittig. Was een hele klus, want alles moest weggehaald worden voor ik erbij kon. Het lukte. Ook ontdekte ik dat er veel slangetjes poreus zijn, dus die ga ik vandaag vervangen. Ook had de wagen soms start problemen. Ik denk dat er ooit een accu is ontploft ofzo, overal witten bende, ook in de polen. Aha, dat is het probleem. Alles schoongemaakt, polen, accubak. En nu is alles spik en span, en start de wagen prima. Ook zat er een chassis bout los. Vast gezet. Ik heb het vermoeden dat er ooit voor schade is geweest. ATF staat ook erg laag. Bijgevuld. De bak lijkt nu minder te slippen. Kijken waarom dat pijl zo laag is. Het is een TH200. Ik wil niet teveel vullen, want je moet warm pijlen.

Image

Hier de slechte polen, helemaal onder het zuur

Image

Woensdag gaat de wagen naar de garage, en krijg ik nieuwe Uniroyal banden met white wall, nieuwe distributie, nieuwe schokbrekers, en word de wagen nagekeken. Word een vette rekening, maar ik wil het gewoon goed. Hier zijn de parts goedkoop. Het word mijn eigen wagen, en ik rijd gauw 10d.km per jaar.

Verder zie ik wel hoe alles verloopt. Ik wil ook nog een AAA lidmaadschap afsluiten, ben ik gedekt als ik pech heb. Ik houd julie verder nog op de hoogte.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by ThA CoPyCaT© »

Leuk zo'n vakantieverslag met veel foto's. Keep on posting! :thumbs:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Texas Boy »

Have a great trip :)
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by RickyV8 »

Mooi man! Hou ons op de hoogte, echt geweldig om te zien!
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Detroitsteel »

Inderdaad the way to do it :)

Prachtig :lol:
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by desperado »

!Lijkt me heerlijk als je dit zo kunt doen! Veel plezier en geniet er van!
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by chevystan67 »

het zijn ook altijd die polen !!!! zelfs daar :D
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by sansemiano »

heerlijk: crashing for christ. :lol:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Ranch73 »

Indeed the way to do it,stieken wel erg jaloers :D
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Olds 88 Rocket »

Image

Dindag middig de auto afgeleverd. Ik wilde nieuwe distributie, en nieuwe banden. Shocks waren niet nodig. Verder een grote beurd, en alles na lopen of de zaak veilig is. Benzine pomp en thermostaat waren niet best. Ze zijn een hele dag bezig geweest. Het is een goede garage, en mijn broer en schoonzus gaan er al jaren heen. Was wel een vette rekening, maar ik had geen zin in het werk. De bandjes bevallen prima.

Image

De auto rijd nu beter omdat de motor nu warm word. Geen bokken enzo. Ik heb zelf wat vacuum slangen vervangen die porreus waren, viel zo uit elkaar. voor de airco kan ik R-12 krijgen, alleen moet ik naar een andere zaak toe. Word vervolgt.
Zoals je kan zien, pulp
Image

De Buick van mijn schoonzus moest terug voor een recall, er kan brand in de motor ruimte ontstaan. Enn wagen uit 2000, en dan nog een recall..
Image

Stond ook nog deze wagen

Image

Ik zag ook nog een paar leuke wagens. Dat zijn er heel veel, en kan niet alles pakken. Deze 1939 was wel mooi

Image
Image
Image

Zag ook nog een ander Delta die het wat moeilijker heeft. Wel leuk

Image

En dan nog wat leuks, handig dat je homeles bent, maar dat gaat lastig in een auto. Deze vent had geen geld voor peut.

Image

Ook makkelijk, pinnen vanuit de auto, kunnen ze in NL nog wat van leren.

Image

Morgen lekker wat yardsales af. Gewoon voor de leuk. Wie weet vind ik wat handige tools. Keep you posted.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Caprice89 »

Olds 88 Rocket wrote:Ook makkelijk, pinnen vanuit de auto, kunnen ze in NL nog wat van leren.
Pin je met je credit card of met je (NL) bankpas?

Leuke trip. Keep posting. :)
davidbroeksma
Posts: 5
Joined: Fri Aug 05, 2011 6:48 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by davidbroeksma »

Hi Martijn, Wanneer ben je in California? De Olds ziet er goed uit. Ben beniewd naar je verhalen over je trip!
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by Olds 88 Rocket »

Zo, we leven nog, en de wagen rijd ook nog. Gewoon weinig tijd te posten. Nu it ik in een hotel in Seattle, en kan ik even updaten. Er is weer een hoop gebeurd. Vrijdag zou ik gaan yardsalen. Was wel leuk, maar vaak toch veel zooi. Wel leuk om met de mensen te praten, en je weet maar nooit wat je vind. Helaas ging het regenen, en was het over. Toen maar even naar een auto gallery gegaan. Daar staan mooie en dure auto's. Kijk maar.

Image

Image

Image

Met $7000 was deze Lincoln betaalbaar, en zag er voor het geld mooi uit.

Image

Van al het moois krijg je trek, en ben ik bij een drive-in wezen eten waar de mooie dames nog met rolschaatsen bij je raampje komen nadat je met de lichten heb geseind. Blijft leuk. Ze serveren daar heerlijke burgers.

http://s267.photobucket.com/albums/ii31 ... 0_2882.jpg

Toen nog even voor een caravannetje gekeken. Lijkt me wel leuk, je ziet hier veel van die apparte oudjes hier. Deze zal toch een tikkie te zwaar voor me wagen zijn. Toch een leuke foto eraan over gehouden. Die dingen passen niet in een container, en moeten met een Ro-Ro boot vervoerd worden.

Image

Image

Vrijdag avond zouden we naar de Rodeo gaan, maar door het slechte weer bleven we thuis. Dan maar een film kijken.
Zaterdag gingen we downtown op een fiets bar. De Cyclepub was lachen. Al bier drinkend rijd je door de stad van bier brouwerij naar brouwerij. Na de laatste had ik het wel gehad, en zijn we meteen lekker gaan eten bij mijn favouriete restaurant, Baldy's BBQ. Foto's komen nog, evenals de radeo waar we s'avonds heen zijn gegaan. Was echt heel leuk allemaal. Cowboys dan dan allerlei truukjes, en de beste die met de lasso een kalf kan vangen, wint. Ook de gene die het langst op een wild paard blijft, wint. Echt op en top Amerikaans, en echt leuk om te zien. Het was druk, en iedereen rijd in een dikke pick-up. Zondag een grote wandeling gemaakt, en zijn we helemaal boven Black Butte gelopen. Wat een uiticht. Je staat dan ruim 2 kilometer hoog, en kan dan voor honderden kilometers om je heen kijken. We zijn in de kroeg geeindigd.

Vandaag ben ik naar Seattla gereden. De wagen doet het goed, en heb de hele tijd comfy op de cruise gereden. Het was een mooie rit, van 375 miles. De benzine word snel goedkoper hier, ik betaal nu $3.60 per gallon. Ik had geen haast, en deed het rustig aan. Het was een regenachige dag. En zo vertrek je dan, uit de Dessert.

Image

Kom je een dal tegen, en ga je echt flink naar beneden.

Image

Dan ga je weer omhoog, en komen er kleine boompjes

Image

En die worden dan weer groter narmate we verder klimmen

Image

Dan kom je opeens smelt water tegen als je nog hoger komt

Image

En dan, als je nog verder omhoog rijd, sta je met je kadaver eind juni in de sneeuw...

Image

Image

Image

Toch even op de wintersport geweest. Dit is bij Timberline lodge op Mount Hood. Dure tent, dus daar niet gegeten, dat heb ik bij de Dairy Queen gedaan, en die kunnen een milkshake maken, echt lekker. Dan kom je in Portland aan, druk, regen. Dat is echt Portland. Dan kom je bij Tacoma aan, dat is een Havenstad waar er ook auto's naar Nederland verstuurd kunnen worden. Dan Seattle. Veel file, en echt groot.

Morgen naar Boeing toe. Daar krijg ik dan een tour of aviation. Dan ga ik door de fabrieks hallen waar de 747 enzo worden gemaakt. grootste gebouw ter wereld. Er is ook een vliegtuig museum, waar onder andere de Airforce one staat. Even wat anders dan het Aviodome. Er werkt toevallig een oude kennis daar bij het museum, en zij weet alles van vliegtuigen. Dat kan leuk worden. Ik heb haar 17 jaar niet gezien, maar we hadden het altijd leuk. Verder kan ik ook nog de stad in. Word vervolgt.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by kikkegek »

keep m coming. altijd leuk zo'n reisverslag.
condor
Posts: 127
Joined: Tue Jun 14, 2011 10:58 pm

Re: USA vakantie kar 2012:1984 Oldsmobile Delta 88 Royale

Post by condor »

idd. laat maar komen die plaatjes enz.
Post Reply