Iemand hier ervaring mee?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Iemand hier ervaring mee?

Post by grandlemans »

Hoi m'n Grand lemans is zo goed als verkocht,hij gaat naar belgie.Maar hoe zit dat nu precies met overschrijven :?:
Bedankt alvast.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by Hotjerod »

Bel even met het RDW, je moet volgens mij namelijk een export kenteken aanvragen dacht ik.. :?

OJA en altijd contant afrekenen! Meteen je geld laten scannen bij postkantoor etc :)
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by grandlemans »

Bedankt voor je snelle reactie en je goeie tip om het geld ff te laten scannen :thumbs:
Ik had dit net inderdaad ook al gehoord van mijn colega,De nieuwe eigenaar die in belgie woont. Deze zal een zogeheten export kenteken moeten aanvragen op dat zelfde NL postkantoor. Als dat geregeld is kan de nwe eigenaar de auto binnen 14 dagan na aanschaf uitvoeren (rijdend over de openbare weg) naar belgie.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by franky »

kenteken platen eraf, met kentekenbewijs en platen naar het RDW gaan en laten uitvoeren.

en als de koper een Export kenteken wilt moet ie dat zelf regelen bij het RDW
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by RickyV8 »

Wat Franky zegt, zo is het.
63split
Posts: 45
Joined: Mon Jun 27, 2011 12:33 am

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by 63split »

je kan het ook bij een Gwk kantoor regelen
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by Roy »

niet naar rdw gaan, ga naar gwk. zijn kunnen de auto omschrijven en ook een exportkenteken en bijbehorende verzekering regelen... rdw kan geen verzekering regelen... je krijgt daar platen en uitvoerpapieren ter plekke en de koper kan gewoon naar huis rijden met de auto.

je moet de kentekenplaten en papieren meenemen, rest word alles daar geregeld.

Gr Roy
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by boyanka »

:) mijn ervaring is dat de belgen zelf een kentekenplaat meenemen en die er gewoon opzetten, maar dat is toch niet jou probleem?
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by Dennis Bos »

Ik heb ook een keer een auto aan een Belg verkocht en die bracht inderdaad een stel Belgische nummerplaten mee. Hij zei dat dat legaal was. Ik weet niet of dat waar is, maar dat was zijn verantwoordelijkheid. Als verkoper hoef je alleen naar de RDW te gaan met autopapieren en nummerplaten. Je meldt de auto af als uitgevoerd en je krijgt een document dat dat officieel bevestigt. Een gedeelte daarvan is voor de verkoper en heeft dezelfde functie als een vrijwaringsbewijs. De rest van het document is voor de koper als bewijs dat hij de auto legaal in bezit gekregen heeft.
jdk
Posts: 12
Joined: Sun Dec 07, 2008 2:53 am

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by jdk »

Twee weken nog een oldtimer pick up naar belgie verkocht RDW uitvoerbewijs is gratis GWK reken hier geld voor De blauwe kenteken platen mogen blijven zitten ,
alleen de GAIK platen moeten ingeleverd worden .
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by grandlemans »

:x Lekker dan :x ,belt ie nu nog ff af omdat ie het toch nie helemaal red met het geld,lulhannes!
En hij mocht m al voor 6000 meenemen met dik verlies de deur uit maar dan kon ik eindelijk mn motor halen :(
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Iemand hier ervaring mee?

Post by Ranch73 »

Helaas gaat dat vaak zo,succes met de verkoop,kun je nog even genieten van de auto toch?
cheers,
Post Reply