Ford motor bouwer gezocht

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

Beste Leden,

Zoals jullie misschien weten ben ik mij aan het orienteren voor in mijn sleeper project een 347 Clevor te plaatsen.
Ik wil dit blok graag laten bouwen omdat ik zelf geen ervaring en te weinig kennis heb in het bouwen van motoren.
Ik zeg 'laten' omdat ik uiteraard graag wil dat het perfect gebeurt en ik kan mij zelf wel her en der in lezen maar er zijn volgens mij wel 50 manieren en die zullen allemaal hun voor en nadelen hebben dus nee, ik wil het graag uit besteden.
Ik wil het blok compleet nieuw laten bouwen en turnkey aan laten leveren.
Ik zoek eigenlijk een motorbouwer ( bedrijf of ouwe rot in het vak ) die liefst in het zuiden van het land ( lees zuid / oost ) bevind en dit project aandurft ( lees zeker weet dat hij dat kan ).

Wie zou me hier goed adres kunnen leveren.
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by ChevyKo »

the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

Ken het bedrijf maar mogelijk zijn er nog andere.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by mercury1970 »

Hub Ritzen in Weert; bouwt al jaren V8 motoren voor een ieder die wat geld te spenderen heeft, bedrijf heet Ritsen Engineering, ff Googlen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by sjak_brak »

ChevyKo wrote:http://www.voorend.nl
dit kan leuk worden :lol:
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Speedy18 »

Voorend zou ik nooit nemen.

HRS engine development is zeer goed zoals hierboven genoemd. Is wel niet de goedkoopste maar ik denk op Ford gebied wel een van de beste van Nederland.

Als je er 1 zoekt let wel op dat deze ervaring heeft met motorblokken met de ontsteking in de voorkant van het blok, en met name van Clevelands, en geloof me, die zijn er weinig... Als je dat niet doet ga je zeker de mist in.
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

Dat ziet er profecioneel uit ! daar ga ik eens een mail naar sturen en misschien eens aan gaan.

bedankt !
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by mustang65 »

the1970mach1 wrote:Beste Leden,

Zoals jullie misschien weten ben ik mij aan het orienteren voor in mijn sleeper project een 347 Clevor te plaatsen.
Ik wil dit blok graag laten bouwen omdat ik zelf geen ervaring en te weinig kennis heb in het bouwen van motoren.
Ik zeg 'laten' omdat ik uiteraard graag wil dat het perfect gebeurt en ik kan mij zelf wel her en der in lezen maar er zijn volgens mij wel 50 manieren en die zullen allemaal hun voor en nadelen hebben dus nee, ik wil het graag uit besteden.
Ik wil het blok compleet nieuw laten bouwen en turnkey aan laten leveren.
Ik zoek eigenlijk een motorbouwer ( bedrijf of ouwe rot in het vak ) die liefst in het zuiden van het land ( lees zuid / oost ) bevind en dit project aandurft ( lees zeker weet dat hij dat kan ).

Wie zou me hier goed adres kunnen leveren.

Tis dat ik geen tijd heb.....

maar probeer Dymotrack in Cruqius eens. rijdt zelf met een 289 rond en heeft pas nog een org 302 Boss voorbewerkt.
Ask 4 Maarten

Clevor is leuk, heb het ook ooit in mijn hoofd gehad icm CHI.
Heb het vw te weinig ruimte voor headers laten varen.
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by mercury-capri »

Hoi,

Ik kan alleen deze in het zuiden :)

http://www.arneshoek.nl/
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

Bedankt, maar den haag ligt volgens mijn kaart niet in zuid oost Nederland.
Toch bedankt.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Funk »

Als je 't echt goed wilt hebben, wat zijn dan 5 tientjes brandstof die je kwijt bent om naar de andere helft van 't land te rijden ?
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by ayla »

Dymotrack cruqius :thumbs:
Heb er zelf een 1 cylinder (brommertje) en een 4 cylinder (mini) naar toe gebracht, geen 8 cylinder.
Maar wat daar allemaal naartoe gestuurd wordt en dan waarvandaan allemaal.......

Groet ron
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

mr Funk, het zijn natuurlijk maar een paar tientjes, maar ik voel mij er prettiger bij al ik af en toe gewoon eens binnen kan lopen en kijken hoe het er voor staat.
Ik vraag hier daarom om advies, ik wist bijvoorbeeld van het bestaan van HRS niet af, die zit bij mij in de buurt. Wat is er dan mis mee om daar eens te informeren... geld uit gegeven, ook die paar tientjes, is snel gedaan. en als ik nu totaal niks te doen had....
f100
Posts: 1057
Joined: Wed Feb 04, 2004 3:08 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by f100 »

prosusa cars in baarlo.
heb ikzelf geen ervaring mee maar de oud eigenaar van mico heeft daar leuke blokken laten bouwen.

see ya


twan
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

goeiezaak,zondermeer, helaas durfde hij geen Clevor aan... wel bedankt !
Graashook de geksteeeee.
Post Reply