Roestbescherming holle ruimtes

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by sansemiano »

ayla wrote:Allen dank voor de tips!!
Idd, misschien moeten we ooit nog maar eens investeren in een goede compressor, met bijbehorende vloeistof spuit e.d.....

Echter net ff aan het rotzooien geweest en bij de lokale gereedschappenboer 2 bussen noverox gekocht en in de werkplaats nog een slang van de ML gevonden, met sproeikop.
Hier in de spuitkop (die bovenop de spuitbus komt) ff groter geboord (naar 4 mm) en ben redelijk lekvrij rond gekomen.
Heb alle lasnaden en holle ruimtes gehad, uitgezonderd de dorpels, de bussen waren leeg.....

En idd, een zeil had ik voor die tijd ff op de grond moeten gooien. Nu is het maar op een betonnen vloer, maar wel een bende....

Groet ron
noverox? das toch een roest-omzetter? je had het over kaal staal. daar doe je toch geen roest-omzetter op???
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by warriorair »

Inderdaad novorox heeft totaal geen effect op schoon materiaal ,zet alleen roest om in een beschermende laag die alsnog afgedekt moet worden.
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by ayla »

Kaal staal, kaal staal, er zat hier en daar al wat vliegroest. En op de bus stond dat het ook beschermend werkt.
Ergens eind deze maand, begin komende maand wil ik hem spuiten en daarna spuit ik de complete boel ook nog eens in de ML.

Groet ron
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by morpheus »

Ik kan je nu al zeggen dat je noverox actie voor lange termijn nuteloos is, noverox werkt beter als je hem afdekt met een lak en niet met ML, ML is ook een tijdelijke oplossing, ML moet je ook elk jaar herhalen, je had dan beter RX producten kunnen gebruiken of een brantho korrux

Gr Morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by darky83 »

Ik heb vorig jaar gehele onderkant bewerkt met RX5, RX7 en RX10 (RX5 & RX7 in de balken gespoten) (http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Capr ... dukten.htm)

Toevallig dit weekend nog even onder de auto gelegen en alles gecontroleerd en tot nu toe nog geen nieuwe of terug komende roest gezien.
(Dus het werkt voor iig 1 jaar :P)
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by ayla »

Aha, oke.
En eventueel na spuiten (of ervoor) de RX er nog eens doorheen, heeft dat zin?

Groet ron
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by morpheus »

ayla wrote:Aha, oke.
En eventueel na spuiten (of ervoor) de RX er nog eens doorheen, heeft dat zin?

Groet ron
Geen idee hoe die 2 reageren op elkaar, altijd beter dan alleen noverox, beste is denk ik nu een lak over de noverox te zetten

Gr Morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by darky83 »

Met RX spul is mijn ervaring:

RX5, is een soort grond laag ik heb er verder niets mee gedaan heb behalve RX5 -> RX7 voor balken en RX5 -> RX10 voor de gehele onderkant na het schoonmaken (op blanke staal).
RX7, (voor holle ruimtes), dit blijft flexibel en een beetje stroperig (Nu een jaar er op en als je met je vinger er in drukt dan duw je dus je vinger afdruk er in (was na uurtje weer weg btw))
RX10 is een dikke eind laag en word behoorlijk hard (net als tektiel) ik heb deze in zwart maar zag later dat je die in elke kleur kan krijgen die je wilt, achteraf gezien had ik die dus graag in een ander kleurtje gehad maar goed het zit er nu al op :P

Kortom na RX7 iig nooit meer er overheen spuiten want dat zal denk ik niet blijven zitten :), kan mogelijk wel over bestaand spul heen om verder te beschermen maar geen ervaring mee, ik heb alles zo veel mogelijk helemaal schoon gemaakt.

Persoonlijk zal ik voor een volgend project weer voor RX spul kiezen ipv noverox oid denk ik maar ik vermoed dat de meningen daar behoorlijk over kunnen verschillen, mijn 1e ervaring is iig goed.
Vermoed ook dat iedereen je wat anders zal adviseren op dit gebied :)
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by sansemiano »

darky83 wrote:Met RX spul is mijn ervaring:

RX5, is een soort grond laag ik heb er verder niets mee gedaan heb behalve RX5 -> RX7 voor balken en RX5 -> RX10 voor de gehele onderkant na het schoonmaken (op blanke staal).
RX7, (voor holle ruimtes), dit blijft flexibel en een beetje stroperig (Nu een jaar er op en als je met je vinger er in drukt dan duw je dus je vinger afdruk er in (was na uurtje weer weg btw))
RX10 is een dikke eind laag en word behoorlijk hard (net als tektiel) ik heb deze in zwart maar zag later dat je die in elke kleur kan krijgen die je wilt, achteraf gezien had ik die dus graag in een ander kleurtje gehad maar goed het zit er nu al op :P

Kortom na RX7 iig nooit meer er overheen spuiten want dat zal denk ik niet blijven zitten :), kan mogelijk wel over bestaand spul heen om verder te beschermen maar geen ervaring mee, ik heb alles zo veel mogelijk helemaal schoon gemaakt.

Persoonlijk zal ik voor een volgend project weer voor RX spul kiezen ipv noverox oid denk ik maar ik vermoed dat de meningen daar behoorlijk over kunnen verschillen, mijn 1e ervaring is iig goed.
Vermoed ook dat iedereen je wat anders zal adviseren op dit gebied :)
lijkt dat RX5 veel op pure Owatrol olie? en die RX7 op een tectyl-was?
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by darky83 »

RX5 kan je volgens mij het beste vergelijken met Owatrol rustol primer.

RX7 lijkt idd wel een beetje op tectyl wax (alhouwel ik dat op mijn oude chevrolet lumina had en daar begon na een paar maanden de tectyl wax naar beneden te lopen/druipen, dus dat is wat zachter denk ik (of ik had het verkeerd aangebracht :))
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by sansemiano »

darky83 wrote:RX5 kan je volgens mij het beste vergelijken met Owatrol rustol primer.

RX7 lijkt idd wel een beetje op tectyl wax (alhouwel ik dat op mijn oude chevrolet lumina had en daar begon na een paar maanden de tectyl wax naar beneden te lopen/druipen, dus dat is wat zachter denk ik (of ik had het verkeerd aangebracht :))

owatrol rustol cip heb ik hier en daar gebruikt op m'n chevy. dus die rx5 heeft ook zo'n roodachtige kleur?
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by chevyron »

rx 5 is blank en waterdun
voor kokerbalken eerst rx5 spuiten en dan rx7 ( is niet overspuitbaar met lakverf )
onderkant auto inde rx5 en dan in de rx10 ( is wel overspuitbaar )

ik heb als proef al anderhalf jaar een stuk plaat buiten liggen wat 2x is behandelt met rx5
en het is nog steeds super.

heb mijn hele pickup met rx gedaan :)

ron
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Roestbescherming holle ruimtes

Post by alie-r »

heb ooit de onderkant van m'n pickup in de rx5 en de rx10 gezet.
het heeft de roest wel bijna een half jaar tegen gehouden. goed spul zeg.
heb er nu al enkele jaren owatrol- owatrol/verf- verf onder zitten.
is veel goedkoper en het houd de roest wel tegen.
pickup word wel dagelijks gebruikt. ook in de pekel.


andre
Post Reply