verlichting chevelle malibu

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

verlichting chevelle malibu

Post by Supervaags »

gister kwam ik het kijken bij de lampen in de voorbumper van mijn chevelle malibu uit 77'.
op dit moment werken deze alleen als knipperlicht, maar ik zag dat er wat gerommeld is aan de bedrading en bovendien zitten er duplolampen in.
lijkt mij dus dat deze lampen origineel nog een andere functie hadden.. weet iemand zo welke? gewoon stadslicht oid?
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: verlichting chevelle malibu

Post by Wheel »

waarschijnlijk zoals ze in america zeggen, runninglights...
Bij mij in mijn monte carlo zitten ze in de grill.. werken als lichten aangaan en knipperen wanneer nodig..
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: verlichting chevelle malibu

Post by bluesfreak1975 »

Idd dat is de functie. Ze worden ook wel "Parking Lamps" genoemd en kunnen ook nog gekoppelt zitten aan je side-markers.
Bij mij waren ze toen zo vriendelijk om alles even los te trekken voor de keuring.
Ik heb wel vaker gezien dat ze met de draadjes hebben lopen rommelen.

Dadelijk bij het opbouwen ga ik ze weer aansluiten.

Mike
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: verlichting chevelle malibu

Post by Supervaags »

thx allebei,

ik heb ze net weer aangesloten, hij knippert nu om en om met de sidemarkers en brand net als het stadslicht continu.het ziet er wel tof uit zo 8)
ze zitten met stekkertjes vast.. mocht er ooit moeilijk over worden gedaan kan ik ze zo lostrekken.

want schijnbaar mag het dus niet volgens de wet/apk?
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: verlichting chevelle malibu

Post by johnny »

als ze wit zijn mag het wel, als ze oranje zijn mag het niet.....
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: verlichting chevelle malibu

Post by bluesfreak1975 »

Toen der tijd (2000) mocht dat niet. Ook de side markers mochten niet branden.
Daarop zijn er wat lampjes onklaar gemaakt en heb het nooit meer aangesloten op de side markers aan de achterkant na.

Ben niet goed met de regelwetgeving maar dacht dat er alleen maar op een Volvo S40 van die side markers mochten branden. Aan de voorkant mocht dacht ik geen oranje licht blijven branden.

Het zal allemaal best veranderd zijn, en ik zie regelmatig diverse oldtimers met dat soort verlichting rijden.

Geen zorgen over maken en anders losmaken en even opbossen om ellende te verkomen.

Mike
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: verlichting chevelle malibu

Post by Pavement Pounder »

Hier zie je hoe mijn stadslichten en tevens knipperlichten branden, de 4 oranje stadslichten mogen dus niet voor de apk dan draai ik er witte in, de 2 hoeklichten/side markers branden en knipperen bij mij ook, voor de apk haal ik die er gewoon uit.
Image
Post Reply