goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by thunderbuick »

Tenzij je het tankje vol hebt gehouden, vocht in de tank.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by rene74monte »

kikkegek wrote:toen die net omgebouwd was op lpg liep die prima op benzine én lpg.

ik denk eigenlijk dat het misschien de onsteking is die te vroeg staat? kan dat? verlies je daardoor ook vermogen?

dat kan wel ja , als hij voor lpg afgesteld staat dan loopt hij niet lekker op benzine , maar als het eerst wel goed was en nu niet dan is er wel iets aan de hand natuurlijk , tenzij je iets veranderd hebt
bruutken
Posts: 13
Joined: Tue May 15, 2007 10:16 am

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by bruutken »

heb ik ook gehad

1 flesje Wynn´s INJECTOR +PLUS+ CLEANER in de benzine tank en loopt als een zonnetje
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by thunderbuick »

Yep, maar hoewel het niet noodzaak is zou ik de oude peut weggooien en er verse in doen en dan de wynns toevoegen om het laatste vocht in leiding en carburateur te binden zodat het afgevoerd wordt samen met de andere vuiligheid.
Zonder goede brandstof kun je doen wat je wil maar zal hij nooit goed kunnen lopen :)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by Detroitsteel »

sjak_brak wrote: :o










:?:

Als je volgas gaat op standje benzine wordt die simpelweg gesmoord door de nauwere doorgang van de LPG systeem. En dat merk je vooral als je de bergen ingaat.
In Spanje een paar jaar terug zat ik op 2000 meter nogwat en reed toen op benzine Daar sputterde en pruttelde die als ik een kickdown wilde doen. Ik had onderweg de carb een paar keer proberen af te stellen zonder resultaat helaas. Toen wilde ik effe kijken of het meschien iets te maken had met de LPG systeem zelf. Ik heb die betreffende luchtklep bekeken. Die ging goed open. Toen heb ik het systeem in zijn geheel van de carb verwijderd en effe zonder luchtfilter een paar honder meter geprobeerd. Nou, hij sputterde gelijk niet meer en trok zoals die hoorde te doen :)
Maar ja, om nou zonder luchtfilter de reis te vervolgen..? Nee, ik heb het spul maar weer gemonteerd en ben maar zo snel mogelijk met de afdaling begonnen.

Hier in NL heb ik een keer het verschil in acceleratie bekeken tussen de LPG systeem dr op geschakeld op de benzine stand en de orginele luchtfilterhuis met K&N filter element.
Echt, ik voelde het verschil gewoon.

Dus...
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by Continental Kid »

Op benzine rijden in noodgevallen. En daar zit hem nou net de kneep. Zucht. Daarom tank ik LPG binnen de aktieradius van mijn blok en tankinhoud. Je bent een gasauto of je bent het niet: dat is de moraal van dit noodgevallenverhaal, dat steeds weer terugkomt.

viewtopic.php?f=1&t=73765

:)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by kikkegek »

Bedankt voir alle tips. ik ga eetst ff filter en timing controleren. thanks. Ik meld me daarna weer.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by sansemiano »

als je de benzinestand goed bruikbaar wilt houden moet je niet alles optimaliseren voor lpg en regelmatig op benzine blijven rijden. uitgedroogde pakkingen, vastkoekende dingetjes, in de vrije lucht rammelende en zichzelf beschadigende vlotters, verouderende benzine, etc, etc zijn niet bevorderlijk voor de goede werking van de benzinestand.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by HarleyRob »

Membraan carburateur uitgedroogd. En natuurlijk wel testen met nieuwe benzine.....
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by rene74monte »

wat voor membraan zit er in een carburateur dan??
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by HarleyRob »

rene74monte wrote:wat voor membraan zit er in een carburateur dan??
Ik bedoelde de membraan van de membraanpomp.......... idd niet van de carb.....
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by sjak_brak »

Detroitsteel wrote:Hier in NL heb ik een keer het verschil in acceleratie bekeken tussen de LPG systeem dr op geschakeld op de benzine stand en de orginele luchtfilterhuis met K&N filter element.
Echt, ik voelde het verschil gewoon.

Dus...
Dus... je hebt een rot luchtfilter op je mixer en/of een veel te kleine mixer ;)

Op mn gasmixers zet ik normaliter ook een K&N (of vergelijkbaar) filter, en geen schijtfilter uit de knakenbak.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by Detroitsteel »

sjak_brak wrote:Dus... je hebt een rot luchtfilter op je mixer en/of een veel te kleine mixer ;)

Op mn gasmixers zet ik normaliter ook een K&N (of vergelijkbaar) filter, en geen schijtfilter uit de knakenbak.
Speculeren heh, daar ben je af en toe aardig goed in :P

Maargoed, voor de duidelijkheid; in beide gevallen een K&N filter element ;)

En wat de mixer betreft..? Is berekend dus :thumbs:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by BigBlockMopar »

Dus je rekenmachine is gewoon kut wil je zeggen, of...?

:D
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: goed rijden op LPG en inhouden op benzine

Post by Detroitsteel »

BigBlockMopar wrote:Dus je rekenmachine is gewoon kut wil je zeggen, of...?

:D
Ik zou zeggen; eat your heart out ;)
Post Reply