stationair toerental verhogen.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by meganix »

oja een te arm mengsel(te weinig gas dus) kan ook backfire's veroorzaken zeker met koude motor, een slechte ontsteking ook. en een stikkende motor vind ik ook vreemd met een 2barrel carburateur en impco. maar kleppen stellen lijkt mij hier ook geen oplossing. hij rijd niet toevallig heel zuinig?1 op 6 ofzo
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by big is better »

je motor heeft valse lucht aangezogen omdat je carburateur van tevoren al los zat.
een arm mengsel ontbrandt trager en kan een backfire veroorzaken.
omdat de motor valse lucht aanzuigt (dus niet door de carburateur en mixer) loopt hij ook hoger stationair.

met ander woorden: door het aandraaien van je carburateur heb je het aanzuigen van valse lucht verholpen.je moet nu alleen je mixer even afstellen.

Jurgen
sijmpie
Posts: 242
Joined: Sat Aug 13, 2011 11:21 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by sijmpie »

@meganix.

hij liep wel heel zuinig ik heb me carb al eens uit elkaar gehaald omdat de votepakking stuk was en heb toen alle pakkingen vv.
toen liep hij 1 op 6.5.
dat doet hij nu niet meer hij loopt nou 1 op 4 1 op 5 dus dat is weer goed dit is wel na het afstellen.
@big is better.
ik denk eerder dat hij door de bckfire los is gaan zitten want na de backfire liep hij heel joog stationair en voor de backfire niet liep hij alleen aan de lage kant.
maar dit is nu ook over hij loopt nu in ze vrij bijna 1000 toeren en in zijn D 600.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by rene74monte »

100 toeren in z`n vij en 600 in d? datr verschil is wel erg groot zeg , normaal moet zoiets toch ongeveen 6 a 700 in de vrij lopen?
sijmpie
Posts: 242
Joined: Sat Aug 13, 2011 11:21 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by sijmpie »

rond de 900 toeren in zijn vrij .
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by rene74monte »

ik vindt dat wel veel hoor , en het verschil in vrij en drive vindt ik ook groot
sijmpie
Posts: 242
Joined: Sat Aug 13, 2011 11:21 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by sijmpie »

wat zou hij dan ongeveer moeten lopen?
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: stationair toerental verhogen.

Post by meganix »

als je motor "sterk" loopt met genoeg gas stationair een goede ontsteking met goede kabels en bougie's dan is het verschil tussen P of N en D niet zo groot. als hij te weinig gas krijgt of een slechte ontsteking heeft dan zakt vaak je toeren heel veel van p naar d. meestal is t iets van 800 in P of N en 600/650 in D
Post Reply