Electriciteits probleempje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Electriciteits probleempje

Post by caddy123 »

Dag heren als ik mijn verlichting bijzet gaat mijn vdo koeltwatertempmeter iets omhoog dat hoort niet!
Dus ik denk aan massa probleempje?
Nu kom ik er net achter dat er een los relais onder het daschboard zit niet origineel van het dimlicht waar 1 stekkertje begint te smelten :?
Nu vertelde iemand mij dat gm cadillac in de jaren 77 79 bedrading verlichting altijd storing geeft dus ik moet alle bedrading van de verlichting vervangen :oops: Dat lijkt mij onwaarschijnlijk verder ziet alles er prima uit.
Hoe los ik dit op extra massa aansluiten maar waar?

alvast bedankt gr caddy123
feulforall
Posts: 280
Joined: Mon Jul 03, 2006 11:41 am

Re: Electriciteits probleempje

Post by feulforall »

de carrosserie is de massa zoek een bout in de buurt waar je je draadje onder kan schroeven !

als er iets smelt dan gaat er een te grote stroom door.

waarschijnlijk teveel gebruikers waardoor deze stekker warm word.

als het je dimlicht relais is ,zou je zwakere lampjes kunnen proberen..die verbruiken minder stroom
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Electriciteits probleempje

Post by sjak_brak »

Zwakke lampen monteren is symptoombestrijding. Is net zoiets als max 80 rijden omdat je motor inhoudt, ipv de boel afstellen/onderhouden.

Zet dicht bij de lampen de relais (meervoud: achter nl ook!)) voor de verlichting, en laat de stuurstroom via de dash-schakelaar lopen. Verder helpt het, om een massastrip te leggen van de accu naar de radiatorsupport (of waar de koplampen anders massa maken op je wagen)

Dat de bekabeling die je ziet er prima uitziet zegt niet zoveel. Controleer of de kabels mooi soepel zijn, de isolatie niet bros, de stekkers geen corrosie hebben, enz.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Electriciteits probleempje

Post by caddy123 »

Bedankt heren heb ik van de winter wat uit te puzzelen.

gr caddy123
Post Reply