Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Wie kan me op weg helpen met het volgende:
ik heb een paar niet-standaard slangetjes nodig voor de stuurbekrachtiging.
Bij Chevrolet zit dat al sinds jaar en dag met aan de ene kant een M16x1,5 mm O-ring en aan de andere kant M18x1,5mm O-ring
en dat geheel op een opgedrukte kraag van een 3/8" leiding
Ik ben bij een van de grote hydrauliek boeren [Hansa] geweest en die kunnen deze einden niet maken
Ze wisten wel waar het voor was, dus de vraag komt daar wel vaker voorbij.
Wie kan het wel?
En als er aanbevelingen zijn, dan in de buurt van Drenthe......
Een plaatje laat zien wat ik nodig heb
Cor
ik heb een paar niet-standaard slangetjes nodig voor de stuurbekrachtiging.
Bij Chevrolet zit dat al sinds jaar en dag met aan de ene kant een M16x1,5 mm O-ring en aan de andere kant M18x1,5mm O-ring
en dat geheel op een opgedrukte kraag van een 3/8" leiding
Ik ben bij een van de grote hydrauliek boeren [Hansa] geweest en die kunnen deze einden niet maken
Ze wisten wel waar het voor was, dus de vraag komt daar wel vaker voorbij.
Wie kan het wel?
En als er aanbevelingen zijn, dan in de buurt van Drenthe......
Een plaatje laat zien wat ik nodig heb
Cor
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
heb er laatst een paar laten maken van koper met een normale kraag
ik had er ook z n apparte aansluiting op zitten, is nou wel dicht {koper zet zich wat makkelijker dan staal}
laat al dat spul maken bij vekoma in lemelerveld misschien kunnen hun wel hetzelfde maken gr
ik had er ook z n apparte aansluiting op zitten, is nou wel dicht {koper zet zich wat makkelijker dan staal}
laat al dat spul maken bij vekoma in lemelerveld misschien kunnen hun wel hetzelfde maken gr
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Pirtek misschien? Niet direkt in de buurt
maar beter dat dan niets. Zelf goede ervaringen mee.....
www.pirtek.nl
maar beter dat dan niets. Zelf goede ervaringen mee.....
www.pirtek.nl
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Er zit een Pirtek vestiging in Heerenveen en ook eentje in Groningen, hoezo niet in de buurt van Drenthe ?urban86 wrote:Niet direkt in de buurt
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
ik had het zelfde probleem bij mijn hebben ze een metrische koppeling aan het stukje pijp gesoldeerd
een beetje slangenboer moet kunnen hardsolderen.
een beetje slangenboer moet kunnen hardsolderen.
-
- Posts: 2219
- Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
x2chevy 327 wrote:ik had het zelfde probleem bij mijn hebben ze een metrische koppeling aan het stukje pijp gesoldeerd
een beetje slangenboer moet kunnen hardsolderen.
Daar zat ik ook aan te denken. Ik had een een 4tal koppelingen nodig, die origineel niet bleken te bestaan. Ik heb toen bij Pirtek 4x twee koppelingen in 2en laten zagen en deze aan elkaar laten solderen. Ik heb er later hardlines aan bevestigd door middel van knelkoppelingen en deze snoeihard (= erg hard ) aangedraaid; de koppelingen zijn daarbij heel en lekvrij gebleven. Pirtek rules.
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Goed, ik ga eens bij Pirtek neuzen!
Ondertussen heb ik wel gevonden dat Speedway motors en ook
Summit adapters verkopen van 16/18 mm Oring fitting naar 6AN koppelingen [is ook 3/8" slang], dus dan kan er een 'gewone' slang met conus op; ben er alleen nog niet achter of dat dan 37,5* of 45* tophoek is.
'K heb van een van de 2 toch nog wat nodig.
Bedankt, en als er nog andere ideeën zijn, dan laat maar horen.
Dat hardsolderen is natuurlijk ook een oplossing, maar niet zo fraai; kan ik trouwens zelf ook wel....
Cor
Ondertussen heb ik wel gevonden dat Speedway motors en ook
Summit adapters verkopen van 16/18 mm Oring fitting naar 6AN koppelingen [is ook 3/8" slang], dus dan kan er een 'gewone' slang met conus op; ben er alleen nog niet achter of dat dan 37,5* of 45* tophoek is.
'K heb van een van de 2 toch nog wat nodig.
Bedankt, en als er nog andere ideeën zijn, dan laat maar horen.
Dat hardsolderen is natuurlijk ook een oplossing, maar niet zo fraai; kan ik trouwens zelf ook wel....
Cor
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Wat voor stuurbekrachtiging ben je aan maken dan?
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Ander stuurhuis [intern bekrachtigd] in m'n Corvette C3.
(daarvan 'kennen" we elkaar toch? ]
Cor
(daarvan 'kennen" we elkaar toch? ]
Cor
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Als je die adaptor gebruikt, kan er een "gewone" JIC koppeling op. (Pirtek koppeling nummer: recht, 805-09-06 en haaks, 855-09-06)VetteV8 wrote:Goed, ik ga eens bij Pirtek neuzen!
Ondertussen heb ik wel gevonden dat Speedway motors en ook
Summit adapters verkopen van 16/18 mm Oring fitting naar 6AN koppelingen [is ook 3/8" slang], dus dan kan er een 'gewone' slang met conus op; ben er alleen nog niet achter of dat dan 37,5* of 45* tophoek is.
'K heb van een van de 2 toch nog wat nodig.
Bedankt, en als er nog andere ideeën zijn, dan laat maar horen.
Dat hardsolderen is natuurlijk ook een oplossing, maar niet zo fraai; kan ik trouwens zelf ook wel....
Cor
Donny
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Dat is nog maar de vraag, want ik weet niet wat de tophoek van deze koppeling is; dat heb ik al wel opgevraagd.
Zo uit m'n hoofd is de tophoek van JIC 37,5* en de SDAE heeft 45*
Dacht ik....
Maar idd, voor dat doel, dus om 'gewone' slangen te kunnen gebruiken, had ik naar deze verloopadapters gezocht.
Cor
Zo uit m'n hoofd is de tophoek van JIC 37,5* en de SDAE heeft 45*
Dacht ik....
Maar idd, voor dat doel, dus om 'gewone' slangen te kunnen gebruiken, had ik naar deze verloopadapters gezocht.
Cor
-
- Posts: 1516
- Joined: Wed Apr 27, 2005 9:33 am
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Probeer het hier eens:
V & G Hydrauliek Service
- hydraulische apparatuur
Verlengde Vaart NZ 33/A
7887EE Erica
V & G Hydrauliek Service
- hydraulische apparatuur
Verlengde Vaart NZ 33/A
7887EE Erica
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Als het goed is heeft Pirtek ook verloopjes voor Power Steering, bv. een PS-09-09:VetteV8 wrote:Dat is nog maar de vraag, want ik weet niet wat de tophoek van deze koppeling is; dat heb ik al wel opgevraagd.
Zo uit m'n hoofd is de tophoek van JIC 37,5* en de SDAE heeft 45*
Dacht ik....
Maar idd, voor dat doel, dus om 'gewone' slangen te kunnen gebruiken, had ik naar deze verloopadapters gezocht.
Cor
De kant met de inverted cone gaat in de stuurhuis en die andere kant is gewoon JIC....
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
Denk niet dat dat hem is, kijk maar eens naar mijn plaatjes; de GM stuurhuizen hebben een O-ring afdichting, en de schroefdraad is M16 of M18x 1,5
Naar ik nu begrijp is dat tamelijk uniek in de hydraulica wereld
Aeroquipo heeft ze wel in hun programma, maar alleen in deze 2 maten.
Ook de Hanza man waar ik was vroeg gelijk of dit voor een stuurbekrachtiging was.
Maar evengoed, bedankt voor de tips en het meedenken.
Cor
Naar ik nu begrijp is dat tamelijk uniek in de hydraulica wereld
Aeroquipo heeft ze wel in hun programma, maar alleen in deze 2 maten.
Ook de Hanza man waar ik was vroeg gelijk of dit voor een stuurbekrachtiging was.
Maar evengoed, bedankt voor de tips en het meedenken.
Cor
Re: Hydraulische slangen GM/Chevrolet
VetteV8 wrote:Ander stuurhuis [intern bekrachtigd] in m'n Corvette C3.
(daarvan 'kennen" we elkaar toch? ]
Cor
Ahaaa, eentje van een Grand Am of zo? Vertel