1934 Plymouth PF 4 door sedan

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: 1934 Plymouth PE

Post by wouterftw »

rene74monte wrote:en een 454 kan niet in een hotrod?? :arrow:
Als je uitgaat van een hotrod zoals een hotrod hoort te zijn dan kan dat inderdaad niet. Een vroege Hemi zou wel geniaal zijn, maar ik ben bang dat je dan nog even moeten sparen :(

Image
ik had het over het blok, wilf

Maar aan de andere kant:

Image
Last edited by wouterftw on Mon Aug 01, 2011 8:41 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by rene74monte »

ja , dat bedoel je , daar ben ik het ook wel mee eens ja ,
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by elcamino59 »

hey lars, dat is mooie auto zeg , een goede basis om iets heel moois van te gaan maken .

wil je originele ophanging behouden ,of ga je die ook aan pakken ?

je zou er ook nieuwe techniek in kunnen stoppen ,ik heb een hotrod gezien met een audi s8 motorblok met rvs selfmade headers en dat zag er echte heel mooi uit . maar dan moet je wel alles kwa techniek aan pakken .

ik blijf in ieder geval je project volgen Lars ,welkom op het projecten forum.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PE

Post by Hotjerod »

Als je uitgaat van een hotrod zoals een hotrod hoort te zijn dan kan dat inderdaad niet. Een vroege Hemi zou wel geniaal zijn, maar ik ben bang dat je dan nog even moeten sparen :(

Image

Maar aan de andere kant:

Image
Hoe ik verlopig ga rijden is met alle zij schermen eraf en White walls banden. Schermen en treeplanken kan ik dan netjes uitdeuken en opknappen.

Verder blijft dit blok er nog even in, ik heb wat plannen.. motorfiets compressor (blower).. custom headers/spruitstuk.. :) Eerst aankomende dinsdag of woensdag maar eens proberen te starten.
Daarna zien we wel weer verder.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

elcamino59 wrote:hey lars, dat is mooie auto zeg , een goede basis om iets heel moois van te gaan maken .

wil je originele ophanging behouden ,of ga je die ook aan pakken ?

je zou er ook nieuwe techniek in kunnen stoppen ,ik heb een hotrod gezien met een audi s8 motorblok met rvs selfmade headers en dat zag er echte heel mooi uit . maar dan moet je wel alles kwa techniek aan pakken .

ik blijf in ieder geval je project volgen Lars ,welkom op het projecten forum.
Hey Jacco

Bedankt! Ik vind het een tof forum, wat ik hier veel zie is interesse en vertrouwen in elkaars projecten en dat vind ik leuk om te zien. Bij andere forums gaat dat wel eens anders :smack:
Jouw project volg ik al een tijdje, daar heb ik respect voor en dan zie ik mezelf als een :baby: hahaha.

Ik wil het voornamelijk eerst motorisch aanpakken, denk aan een motorfietscompressor :lol:
Ophanging wil ik eerst het huidige aanvoelen, daarna kijken we wel weer.

Zit ook te denken aan airride, maarja.. dan kan ik net zo goed de gehele ophanging aanpakken.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

Dinsdag of woensdag gaan we het beestje proberen te starten :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Wilf »

Easy as pie, die blokken blijven draaien :) Heb je ook al eens gekeken op http://www.pre66.com trouwens? :)

wouterftw wrote:Als je uitgaat van een hotrod zoals een hotrod hoort te zijn dan kan dat inderdaad niet. Een vroege Hemi zou wel geniaal zijn, maar ik ben bang dat je dan nog even moeten sparen :(

Image
Als je het over traditional hot rods hebt moet je niet een plaatje plaatsen van een street rod natuurlijk :D In die auto die jij laat zien zou een 454 prima passen want die Hemi die er in zit is ook veel te modern. Bovendien heeft hij radials (uberlelijk op auto's van voor '55 IMHO en alles behalve traditional) en die velgen en billet achteruitkijkspiegel kunnen ook echt niet ;)

Ofwel: doen wat je wil tenzij je aan regeltjes wil houden, maar doe het dan wel goed ;)
Last edited by Wilf on Mon Aug 01, 2011 6:35 pm, edited 1 time in total.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

Wilf wrote:Easy as pie, die blokken blijven draaien :) Heb je ook al eens gekeken op http://www.pre66.com trouwens? :)
Ghehehe me favorieten lijst wordt steeds groter. Bedankt voor de link! :thumbs:
generaallee01
Posts: 15
Joined: Tue Mar 28, 2006 8:46 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by generaallee01 »

Ik wil je echt niet ontmoedige, maar het is echt niet de beste basis om een hotrod van te maken integenstelling wat andere hier zeggen.

Misschien even de auto beetje opknappen, verkopen, winst maken en wel een goede basis kopen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by sjak_brak »

Dr is volgens mij ook niemand die zegt dat het de beste basis is. M.i. is dit wel een goede basis, auto is compleet en niet verneukt door beunhazerij en/of wansmaak van vorige eigenaren.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

generaallee01 wrote:Ik wil je echt niet ontmoedige, maar het is echt niet de beste basis om een hotrod van te maken integenstelling wat andere hier zeggen.

Misschien even de auto beetje opknappen, verkopen, winst maken en wel een goede basis kopen.

Mooi niet! Ik heb nu iets waar niet alle andere hotrodders in nederland mee rijden. Wat meestal een A ford is... Niets mis mee, maar ik vind mijn model leuker :)

Basis interesseert me niet, dat bouwen we zelf wel op :thumbs: Ohja.. stel jezelf eens voor in het voorstel topic??
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by rene74monte »

generaallee01 wrote:Ik wil je echt niet ontmoedige, maar het is echt niet de beste basis om een hotrod van te maken integenstelling wat andere hier zeggen.

Misschien even de auto beetje opknappen, verkopen, winst maken en wel een goede basis kopen.
en wie ben jij nou weer dan?
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by pvz »

Mooi model dus het is een goede basis! De vorm van de carrosserie is mooi om een hotrod van te maken, de techniek misschien niet, maar die is aan te passen!

Vooral je eigen ding blijven doen! Anderen weten het toch altijd beter :P
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Caddy_v8 »

Vette wagen! En dat op jouw leeftijd! Respect, dude!

Mijn suggesties: verlagen (maar dat wilde je sowieso al), fenderskirts achter, donkere ramen en steelies eronder met dikke whitewalls. En vooral GEEN moderne features zoals oversized velgen of torque trusts etc, digi dash, xenon en dat soort crap.
Last edited by Caddy_v8 on Mon Aug 01, 2011 9:23 pm, edited 1 time in total.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Shev Ed »

Dat dashboard is geniaal ja, lekker zo laten.

Eigenlijk de hele auto laten zoals die is :D
Mooi opknappen en klaar, niks meer aan doen.

Maarja, dat is mijn mening.

Er worden naar mijn idee al veelste veel van dit soort poep-orginele auto's vernaggeld naar een ik-wil-hip-zijn-hotrod

Lekker orgineel laten, dare to stand out !
Post Reply