Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!! :(

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!! :(

Post by Detroitsteel »

Gisteravond div spul besteld bij RockAuto.com en gekozen voor priority mail.
Nou, komt vanmiddag een collega (mn meerdere) verontwaardigt naar me toe met de mededeling dat ze een mail van de inklarings dienst onder mijn naam hadden binnen gekregen met het verzoek om een BTW nr! Ik dacht van; What the fuck, hebben ze mijn bestelling nu al daar op de plank liggen?! :o
Anyway, Wat blijkt, hebben die druiloren daar de "deliver adress" aangezien als "billing adress". Althans, daar ga ik vanuit. Ik heb al div keren het adres en bedrijfsnaam van mijn werkgever
ingevoerd als aflever adres. Nooit is mij eerder de BTW nr gevraagt. Ze hebben de moeite genomen om het internet af surfen om de bedrijfs gegevens op te zoeken!
Maargoed, voortaan alleen mijn naam invoeren bij het adres van de zaak, zal wel helpen denk ik.

Het zal weer weer bij betalen worden ben ik bang, anders vragen ze het niet :(

Je moet er maar net geluk mee hebben heh.

Dit wilde ik effe delen.
Last edited by Detroitsteel on Thu Jun 16, 2011 7:45 pm, edited 1 time in total.
P P M
Posts: 3552
Joined: Sun Oct 21, 2007 10:14 am

Re: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!! :(

Post by P P M »

Adem in en adem uit...................relax en alles komt goed 8)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!! :(

Post by Renev »

Tis maar geld :P :lol:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!! :(

Post by Detroitsteel »

Snik snik :cry:

Dank voor het medeleven tot nu toe

Om emotioneel van te worden
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!! :(

Post by Stimpy »

Heb ik ook gehad bij een summit bestelling met ups.
Ik doe in het vervolg wel weer gewoon mijn huis adres, helaas heb ik het dan 1 of 2 dagen later in huis maar dan heb ik verder geen gezeik met de daarbij horende vertragingen.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by Detroitsteel »

Vandaag, al balend in het drukke spits verkeer, wordt ik gebeld door de inklaringsdienst.
Naar aanleiding van mijn mail een dag eerder, vroeg de meneer naar een copie van de factuur.
Ik vraag van; waarom dat dan?
Meneer; dan kunnen wij de boel afronden en uw pakket doorsturen.
Ik zeg; vertelt u maar's wat er ier toch allemaal aan de hand is, want ik begin het beu te worden mag u best weten!
Meneer; Tja meneer, de internet winkel waar u zaken mee heeft gedaan hebben het een en ander niet goed gedaan.
Ik weer; ok, dus het probleem ligt bij RockAuto.com..?
Meneer; vermoederlijk.

Nou, ik heb dus afgesproken dat ik een copie van de factuur zou opsturen waar ze dan vervolgens het pakket vrij geven.

Die middag kom ik terug op de zaak, zie ik tot mijn verbazing dat mijn pakket reeds is afgeleverd?! :o Ik dacht gelijk van; what in the hell is going on!!!

Ik het met een collega dr over hebben. Hij zij dat het waarschijnlijk dan gaat om een na heffing, en dat ze dan een copie factuur moeten hebben om het te kunnen berekenen. Ze hebben op de zaak ook -bij aflevering van het pakket- geen bedrag hoeven te betalen.

Nu zit ik dus te dubben tussen, de copie factuur gewoon te faxen of, aangezien ik mijn spullen al binnen heb, dat ik dan effe de kat uit de boom ga kijken en wachten tot dat ze evt een keer bellen met de vraag van: joh, komt die copie factuur nog..? Zo niet, dan is het klaar.
Of heb je dan kans dat ze een schatting gaan maken..?

Iemand ervaring hiermee..? I'm all ears :)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by gerrutcamaro »

ik denk dat als je niet reageert er geschat gaat worden, maar ik kan dat niet garanderen
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by Jeroen_Sp »

Ik laat altijd naar mijn werk komen en dat heb ik al heel wat keren gedaan. 2 weken na levering komt er netjes op mijn werk ook een factuur aan met de naheffing welke ik dan zelf betaal.

Alles mooi opgelost.

Volgende keer ga ik eens bestellen met duty pre-paid, kijken hoe en of dat werkt.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by basezum »

Jeroen_Sp wrote:Ik laat altijd naar mijn werk komen en dat heb ik al heel wat keren gedaan. 2 weken na levering komt er netjes op mijn werk ook een factuur aan met de naheffing welke ik dan zelf betaal.

Alles mooi opgelost.

Volgende keer ga ik eens bestellen met duty pre-paid, kijken hoe en of dat werkt.

dat schijnt goed te werken, mn pa doet het met zijn handeltjes volgens mij.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by Detroitsteel »

Dat ga ik's ook proberen de volgende keer :)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by gerrutcamaro »

duty prepaid, met usps / tnt?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by Jeroen_Sp »

fedex
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by gerrutcamaro »

ah, dan moet OP wel bereid zijn de meerprijs daarvan te betalen ;)
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by M@ikel »

ik laat verzender altijd expliciet mijn email en telno op de pakbon zetten met de melding 'call for duties' ofzoiets..

dan belt fedex me op, zegt 'mag ik inklaren en waar mag ik de proforma heen sturen' en de volgende dag ligt het op de stoep..

M@ik
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Update betreffende: Inklarings dienst !!!diepe zucht!!!

Post by 64Redneck »

Bij Summit besteld een windfaan met route 66 logo erop voor $49,50 + Shipping a $50,00 . Vraagt die TNT postdude nog 29,35 inklaringskosten :smack:

Er is toch vrijstelling onder een bepaald bedrag?
Post Reply