Auto laten stralen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Auto laten stralen

Post by Lennard »

Hartelijk dank voor het aanvragen van een offerte.

Het ontlakken van de delen van uw Buick komen voor het ontlakken en ontroesten op ongeveer € 100,00 per spatscherm, deur of kofferdeksel. Kleine delen zijn goedkoper. Voor een aanvullende KTL behandeling komt daar per deel nog € 100,00 bij. Alle prijzen zijn excl. BTW.
Een bijlage over KTL voeg ik voor u toe.
Mocht u verdere vragen hebben, dan kunt u mij altijd bellen op 06-53195472.
:?
hmm dat zou dan op 600+ voor het ontlakken zijn en nog eens 600+ voor de KTL behandeling
nog maar ff over nadenken hoor . . .

Groeten lennard
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Auto laten stralen

Post by pvz »

Ik vind de 100 euro per deel om te ontlakken redelijk.. Maar 100 euro per deel om in die beschermings laag te zetten flink. Zal ik zelf voor epoxy gaan..
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Auto laten stralen

Post by Lennard »

ja dat zit ik nu ook te denken
morgen ff bellen hoeveel dat zou zijn ongeveer.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Auto laten stralen

Post by Lennard »

heb mijn onderdelen laten Logen in nootdorp
Heb net de onderdelen opgehaald en zien d'r vrij goed uit. alle verf is d'r netjes af
wel zit er her en der nog een beetje kit bij de naden van het paneel
ook zit nagenoeg alle roest d'r nog op :? ( allemaal oppervlakig )

qua prijs niet echt duur naar mijn idee was +- 400 kwijt voor 2 deuren 2 schermen motorkap voorbalk achterklep en wat kleine zooi
zal eerdags wel ff wat foto's er op zetten van de onderdelen

Groeten lennard
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Auto laten stralen

Post by pvz »

Ik heb bij mitraco in Belgie prijs opgevraagd voor het logen van 1 complete 1955 belair + 2 extra deuren + 2 deuren, motorkap en kofferklep voor mijn eigen project. Er is mij beloofd dat de wagen geheel blank wordt (roest aantastingen blijven natuurlijk zitten maar de roest zelf zou weg moeten zijn) en na het logen wordt de wagen gepassiveerd zodat het heel lang duurt voordat er weer vliegroest op komt (in een normale niet vochtige omgeving)

Prijs voor dit alles €1250,- over enkele weken wordt de wagen behandeld en ik zal dan meer kunnen zeggen over de kwaliteit. (foto's die hij opstuurde zagen er heel mooi uit)
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: Auto laten stralen

Post by EDWIN »

Tsja, soms kan je beter naar belgië gaan, maar meestal niet. :D

gr. de grensarbeider.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Auto laten stralen

Post by Lennard »

wat bedoel je met de roestaantastingen ?
zeg maar waar het echt in de porien zit van het staal ?

ik heb net in de schuur ff wat geschuurd en tot mijn verbazing kwam het eigenlijk er zo af bij mij ( gelukkig )
ben op het moment ff de foto's aan het uploaden.

maar voor 1250 das zekers niet verkeerd ff onthouden voor het volgende project ;)

*edit* foto's op de laatste pagina

Groeten lennard
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Auto laten stralen

Post by pvz »

Met roest aantastingen bedoel ik de ruwe structuur, kleine gaatjes en pitjes die de roest in het metaal gevreten heeft. Het metaal is al aangetast dus dat blijf je zien.
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: Auto laten stralen

Post by wouter »

:lol:
Als hij voor 1250 piek strak uit dat badje zou komen bracht ik hem nu nog langs :D
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Auto laten stralen

Post by Joost.... »

wouter wrote::lol:
Als hij voor 1250 piek strak uit dat badje zou komen bracht ik hem nu nog langs :D
:lol:
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Auto laten stralen

Post by pvz »

Ik heb het idee dat alles minder strak uit dat bad komt dan dat de wagen nu is :P
Er zitten nogal wat roestplekken op die de vorige eigenaar vol geplamuurd heeft :lol:
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Auto laten stralen

Post by 69ElCamino »

ik heb mijn onderdelen laten ontlakken in een alkalytisch bad bij Dijkhof in Achterveld (Amersfoort) http://www.autorestauraties.nl

De kosten zijn (net vandaag gebeld) EUR 419 ex btw. voor:
Motorkap, 2 voorspatborden, 2 wielkasten, 2 hood hinges, radiator support, radiator cover, neus stuk, tailgate cover en de smugglershatch cover van mijn 69 el camino.
Geen gek bedrag denk ik zo en alles is netjes schoon zodat je duidelijk kan zien welke plekken nog (licht) gestraald moeten worden.
Daarna meteen dan even afspreken wat het gaat kosten om alle goede onderdelen direct te laten aanstralen en in de epoxy te laten zetten.

Nog even sparen en wat meer onderdelen loshalen en dan gooi ik alle kleine onderdelen zoals de hood catch, bumper brackets en de grille pieces ook lekker dat bad in. Geen gezeik met het afschuren van lak of het wegschrobben van troep zodat snel daarna alle onderdelen licht aangestraald en in de epoxy gezet kunnen worden.

Ik zet de foto's van het resultaat in mijn topic: viewtopic.php?f=8&t=68401
Post Reply