Kent iemand deze?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Kent iemand deze?

Post by Thompson »

http://link.marktplaats.nl/436840607

Heb contact met de verkoper maar die is over de mail niet heel duidelijk dus morgen of overmorgen even een telefoontje plegen, kijken of ik een afspraak kan maken om komend weekend te gaan kijken. Maar is natuurlijk altijd prettig om te weten of iemand deze auto al kent of de verkoper wellicht kent en me er wat meer over kan vertellen :)

Is echt nog niet zeker dat ik deze wil gaan kopen, zelfs niet wanneer die in goede staat is, maar is wel de 1e amerikaan waar ik serieus naar ga kijken. Dus alle tips zijn verder welkom. Neem sowieso een vriend mee die al jaren voertuigmonteur is in 't leger (autotechniek opleiding gedaan) maar die heeft niet specifiek verstand van oude amerikanen.
.marc.
Posts: 108
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:02 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by .marc. »

vind hem niet duur(targa)!hoeft niks te zeggen natuurlijk maar zou uit kijken voor rotterij!!!
vooral ook vragen naar bewijs van de nieuwe moter.

ik vind hem er zo op de fotos goed uit zien,maar ja, fotos lijken altijd mooier dan echie
ik wou deze man ook bellen om een kijkje te nemen maar kwam toch wat anders tegen.

succes,vooral gaan kijken
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by ChevyKo »

Thompson wrote:http://link.marktplaats.nl/436840607

Heb contact met de verkoper maar die is over de mail niet heel duidelijk dus morgen of overmorgen even een telefoontje plegen, kijken of ik een afspraak kan maken om komend weekend te gaan kijken. Maar is natuurlijk altijd prettig om te weten of iemand deze auto al kent of de verkoper wellicht kent en me er wat meer over kan vertellen :)

Is echt nog niet zeker dat ik deze wil gaan kopen, zelfs niet wanneer die in goede staat is, maar is wel de 1e amerikaan waar ik serieus naar ga kijken. Dus alle tips zijn verder welkom.

Een `73er met T-bar (Targadak) ?
Zou daar ff aandachtig naar kijken, volgens mij kwamen de eerste Camaro`s met Targadaken in `78

Kijk liever ff verder, staat meer leuks op MP ;)
.marc.
Posts: 108
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:02 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by .marc. »

Een `73er met T-bar (Targadak) ?
Zou daar ff aandachtig naar kijken, volgens mij kwamen de eerste Camaro`s met Targadaken in `78

Kijk liever ff verder, staat meer leuks op MP ;)[/quote]


whoops..... je hebt gelijk,vond het ook al vreemd,had het nooit eerder gezien.
zouden ze hem er later ingebakken hebben :o
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Kent iemand deze?

Post by Thompson »

ChevyKo wrote:
Heb contact met de verkoper maar die is over de mail niet heel duidelijk dus morgen of overmorgen even een telefoontje plegen, kijken of ik een afspraak kan maken om komend weekend te gaan kijken. Maar is natuurlijk altijd prettig om te weten of iemand deze auto al kent of de verkoper wellicht kent en me er wat meer over kan vertellen :)

Is echt nog niet zeker dat ik deze wil gaan kopen, zelfs niet wanneer die in goede staat is, maar is wel de 1e amerikaan waar ik serieus naar ga kijken. Dus alle tips zijn verder welkom.


Een `73er met T-bar (Targadak) ?
Zou daar ff aandachtig naar kijken, volgens mij kwamen de eerste Camaro`s met Targadaken in `78

Kijk liever ff verder, staat meer leuks op MP ;)
Hmm verrek nu je het zegt, daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht. Zal ik zeker eens navraag over doen hoe dat zit! Als het verder heel netjes gedaan is heb ik er geen bezwaar tegen dat het niet origineel is :)

Tips met MP linkjes zijn altijd welkom ;) Smaak/budget is wel af te leiden van deze :P Heb overigens ook al contact met rockatansky van hier op het forum over zijn Firebird maar die loopt nu niet omdat de startmotor moet worden vervangen dus kan ik mooi wat meer rondkijken, eens goed uitzoeken wat ik nou precies wil etc. Lastig zo'n 1e amerikaan als het geld je niet op de rug groeit! :P

Bewijs van nieuwe motor/uitlaat stond inderdaad op mijn lijstje. Evenals onderhoudshistorie en laatste apk rapport.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by Funk »

T gekke is, hij lijkt op foto 3 de grote achterlicht units te hebben zoals vanaf 74, en de achterruit van een pre 74er, maar dat rijmt dan al helemaal niet met de targadaken als die pas vanaf 78 geleverd werden.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Kent iemand deze?

Post by Thompson »

Ik ga proberen het morgen allemaal uit te vinden. Eerst zelfs eens wat puzzelen met verschillende modellen naast elkaar en dan eens navragen bij de verkoper hoe het zit.
yellowsub
Posts: 641
Joined: Mon Mar 01, 2004 12:32 am

Re: Kent iemand deze?

Post by yellowsub »

Moet aan Johnny Cash denken...

One piece at a time...

Tuut tuut

Tijd voor muziek!!!
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by TheBigE »

Leuke modelen zijn dat toch die tweede generatie Camaro's
Heb zelf een SS uit 1971 gehad. Ik heb die weg gedaan omdat er wat werk aan de achterspatborden zat.
Dat is een notoire zwake plek van die modelen (en ook van de Firebirds).
Dat kleine beetje werk komt in de regel vaak neer op een komplete nieuwe kont.
Als jezelf handig met plaat en laswerk bent is dat best te doen.
Maar let dus goed op want als je hier geen rekening mee houdt in je budget ga je de spreekwoordelijke bietenbrug op.

Succes

E
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by Gerwin »

Boel geld voor die auto.... :? klopt volgens mij niet veel van.
zo te zien is die motor niet nieuw, misschien is er wat anders mee gedaan....
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Kent iemand deze?

Post by Thompson »

Gerwin wrote:Boel geld voor die auto.... :? klopt volgens mij niet veel van.
zo te zien is die motor niet nieuw, misschien is er wat anders mee gedaan....
Hoe kom je tot de conclusie dat die motor niet nieuw is? Kan toch prima een blok zijn waar 2000km mee gereden is? Dat telt in een geval als dit ook nog wel als nieuw als je t mij vraagt :)

Vinden jullie de prijs redelijk? Of wat zou anders een nette prijs zijn (om te bieden)?
Achtung
Posts: 34
Joined: Fri Feb 04, 2011 7:30 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by Achtung »

Het is wel degelijk een 2e generatie Camaro; met een kentekencheck kom je al een heel eind :lol:
Datum eerste toelating 01-07-1973

Maar ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een Camaro '73 met een targadak gezien heb. En die 'in-/uitlaten' op de zijkant heb ik ook nog nooit gezien. Misschien nep en er voor de sier opgezet?

Of de prijs redelijk is? Dat is (natuurlijk) heel moeilijk te zeggen met een paar foto's van marktplaats.
Je zou er echt zelf heen moeten gaan om de auto goed van dichtbij te bekijken. Er zullen vast wel dingen aan de auto zijn die aandacht (en geld) nodig hebben.

Een tip; wees kritisch.
Ik heb een jaar of 5 gezocht voordat ik mijn auto had. En heb in die jaren verschillende auto's gezien en verkopers gehoord. En sommigen hebben echt onzinverhalen uitgekraamd. (Deze Amerikaan is 24 jaar geleden uit Texas geimporteerd. Dan is 't toch beter dat 'ie al die tijd hier in NL heeft gestaan in plaats van Texas. Al dat zand en zon daar is natuurlijk niet goed voor zo'n auto.... :? )
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by peerke »

hoi,
de zijroosters en targadaken zullen van een later type Z28 zijn
dit type is hier nooit mee geleverd
achterschermen zit werk aan,rot dus zal ook niet het enige zijn wat aandacht vraagt
roest komt meestal op meerdere plekken tevoorschijn
flink aan geknutseld,vind 5000 tot 6000 al zeker genoeg voor dit exemplaar
zou rustig verder kijken
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by camarojo »

Zit in ieder geval andere achterlichten in.Achterraam klopt dan weer wel bij dit bouwjaar.
Targadaken waren er nog niet in dit jaar
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Kent iemand deze?

Post by Renev »

Bij elkaar geraapt ding, targadaken waren vanaf `78 pas leverbaar af fabriek.
Kijk ook even goed naar de tank want het lijkt wel of die gelekt heeft, of nog lekt.
Voorbumper hoort een doorlopend model te zijn.
Voor dit geld moet de auto heel wat origineler en frisser zijn maar dat is mijn mening.
Het lijkt wel of ze een body van 78-81 hebben gepakt en toen een plat achterraam 70-74 en Targadaken erin geploft en de neus van een 70-73 model erop.
Post Reply