'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

elcamino59 wrote:hey Mark, ben je er al uit hoe je het gaat doen met de ophanging ?? wordt het een ophanging uit een doosje, of toch maar alles zelf maken .
en als je auto maar enigzins op die oranje bak van de foto gaat lijken wordt hij heel VETTTT.
en waarom een blower ? en geen procharger ,wat mij heel gaaf lijkt op deze pickup mits je het kwijt kan is een reverse geardriven procharger .
en natuurlijk gelijk een efi systeem er op ,inplaats van 2 carburateurs.Image
Hey hallo. Ik heb contact gehad met het adres die jij mij gaf. Hiermee heb ik afgesproken dat ik contact op zal nemen zodra ik weet wanneer ik mijn F9 housing op kan halen. Op deze dag ga ik daar dan ook langs. Het wordt dus ''waarschijnlijk'' allemaal custom bouw.

Zo'n pro charger vind ik absoluut niet mooi lijken. Heb wel al zitten denken aan een twin turbo, zoals jij ook bezig bent als ik me niet vergis.
Verder zit ik nog in grote twijfel om een blok zelf op te bouwen (blower of twin turbo). Is dit verstandig om geheel zelf te doen? Heb nog niet zo veel ervaring met amerikaanse blokken, maar wel al diverse diesel motoren (van tractoren) gereviseerd. Dus de grootste kennis heb ik wel.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

boyanka wrote:8) wel leuk zo'n project, maar je gaat er toch niet van die neger velgen onder zetten?
Ja, juist de velgen vind ik er prachtig onder lijken. Dit is echt iets dat bij zo'n auto hoort als je er een hotrod van wil maken vind ik.
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

Mark zo,een motor bouwen daar moet je helemaal niet zelf aan beginen .daar komt zoveel bij kijken met toleranties en de te gebruiken materialen . maak eens een praatje met Egbert dross ,van postendross motorrevisie .die kunnen wel wat moois voor je bouwen ,ze kunnen ook alles leveren vanaf een alumnium carter tot titanium kleppen en ze weten waar ze het over hebben .ze rijden zelf met een trekkertrek trekker met 8000pk dus als je blowers mooi vind zoek dan eens op simply iresistable die is van postendross . en als je naar een twinturbo wilt dan zal het erg moeilijk worden om onder de 700 pk te blijven . wat ook heel dik zou zijn is er een nascar blok in gooien met drysump .dan pak je ook 7oo tot 800 pk die staan op ebay voor 7000 tot 10,000 dollar .
het oude chassis zou ik zelf als mal houden en dan een compleet nieuwe maken ,daar doe je veel beter aan dan heel de boel te verbouwen .
toen mijn oude chassis op de grond lag ,en ik ging voorop staan en peter achterop boog het chassis in het midden 3 tot 4 cm door ,zo slap dus ,die hebben we gelijk in de oud yzer bak gegooid, en de kwalitijd van het yzer is begrijpelijk ook veel minder . Peter heeft vast wel wat leuke ideeen voor jou project ,weer eens wat anders een project met deze ophanging . ik had deze ook nog gevonden op ebay ,een mooi voorbeeld voor jou .dit is een setup van heid,s voor een 68 camaro kosten 8000 dollar :eek: maar wel erg mooi.Image
Image
Image :thumbs:
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Firefly »

Mark Sulman wrote:Ja, juist de velgen vind ik er prachtig onder lijken. Dit is echt iets dat bij zo'n auto hoort als je er een hotrod van wil maken vind ik.
:thumbs:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

elcamino59 wrote:Mark zo,een motor bouwen daar moet je helemaal niet zelf aan beginen .daar komt zoveel bij kijken met toleranties en de te gebruiken materialen . maak eens een praatje met Egbert dross ,van postendross motorrevisie .die kunnen wel wat moois voor je bouwen ,ze kunnen ook alles leveren vanaf een alumnium carter tot titanium kleppen en ze weten waar ze het over hebben .ze rijden zelf met een trekkertrek trekker met 8000pk dus als je blowers mooi vind zoek dan eens op simply iresistable die is van postendross . en als je naar een twinturbo wilt dan zal het erg moeilijk worden om onder de 700 pk te blijven . wat ook heel dik zou zijn is er een nascar blok in gooien met drysump .dan pak je ook 7oo tot 800 pk die staan op ebay voor 7000 tot 10,000 dollar .
het oude chassis zou ik zelf als mal houden en dan een compleet nieuwe maken ,daar doe je veel beter aan dan heel de boel te verbouwen .
toen mijn oude chassis op de grond lag ,en ik ging voorop staan en peter achterop boog het chassis in het midden 3 tot 4 cm door ,zo slap dus ,die hebben we gelijk in de oud yzer bak gegooid, en de kwalitijd van het yzer is begrijpelijk ook veel minder . Peter heeft vast wel wat leuke ideeen voor jou project ,weer eens wat anders een project met deze ophanging . ik had deze ook nog gevonden op ebay ,een mooi voorbeeld voor jou .dit is een setup van heid,s voor een 68 camaro kosten 8000 dollar :eek: maar wel erg mooi.Image
Image
Image :thumbs:
Bedankt voor je info. Het zal ook wel niet mee vallen om zelf een blok te bouwen, alleen als ik voor twin turbo zal gaan zit je hier eigenlijk al een beetje aan vast, of je zou je hele auto heen moeten brengen ivm maten voor de pijpen. Maar als je een zelfde 383 blok zou pakken maar dan met twin turbo, zal je dan veel meer pk's krijgen dan met blower? (700pk).
Kwam dit ook nog tegen.
Image

En wat betreft de as. Dit is ook zeker een mooie as, alleen heb ik u zelf al een ford 9'' behuizing gekocht. Heb deze as voor mijn bestelling ook wel al eens gezien, maar hier zat een nadeel aan. Ik dacht als ik me niet vergis dat deze as geschikt was tot 600pk. Dit zal in dit geval dus niet mogelijk zijn. Verder vind ik robuuste draagarmen het mooiste, maar wel zo ligt mogelijk en zo min mogelijke verandering van sporing bij het bedienen van air-ride. En dan bedoel ik een beetje deze stijl draagarmen. Maar dan van ligt materiaal en iets meer in V-vorm.
Image
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

Mark, wat jij nu laat zien is een dubbele geardriven procharger ,dezelfde als ik gepost hebt ,aleen zijn dit er 2 . ik denk dat dit een 1500 of mischien wel een 2000 pk setup is .ik ken een jongen in engeland die een camaro aan het bouwen is met deze setup daar pm ik wel een linkje van . die 700 pk waar je het over hebt kun je ook pakken zonder turbo of blower . of je moet een lowbudget twinturbo blok bouwen met een ebay turbokitje er op 2x 50 mm turbo,s of zo iets .
wat zijn eigenlijk je plannen met de auto mark ? ga je puur op straat rijden of ook af en toe racen . en die draagarmen moet je van croomolydeem buis maken dat is`10x mooier dan van die al-terein draagarmen 8) vind ik persoonlijk .en die as van heid,s is ook een 9 inch dus waarom die maar 600 pk aan zou kunnen ,mischien dunne steekassen of zo . wat ik zou doen is deze setup grootendeels kopieeren, jij hebt straks een stalen huis daar kun je mooi alle oren aan lassen .dan laat je bij Strange dikke assen maken spaciaal voor jou as en voor jou doeleinden .
en dan een Strange moser of MW cardan er in ,met een 35 spline detroit locker . alle stangkoppen (UNIBOLTS) pak je van croomolydeem die kunnen 15000 kg spanning hebben ,conclusie gaan nooit kapot . dus als je het zo aan pakt heb je een dikke 1000 plus hp setup . en hoef je met je motorblok ook niet naar die 700 pk te werken want dat gaat echt niet mee vallen, met een procharger of turbosetup. :?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by watahyahknow »

ik ben benieuwd..
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

elcamino59 wrote:Mark, wat jij nu laat zien is een dubbele geardriven procharger ,dezelfde als ik gepost hebt ,aleen zijn dit er 2 . ik denk dat dit een 1500 of mischien wel een 2000 pk setup is .ik ken een jongen in engeland die een camaro aan het bouwen is met deze setup daar pm ik wel een linkje van . die 700 pk waar je het over hebt kun je ook pakken zonder turbo of blower . of je moet een lowbudget twinturbo blok bouwen met een ebay turbokitje er op 2x 50 mm turbo,s of zo iets .
wat zijn eigenlijk je plannen met de auto mark ? ga je puur op straat rijden of ook af en toe racen . en die draagarmen moet je van croomolydeem buis maken dat is`10x mooier dan van die al-terein draagarmen 8) vind ik persoonlijk .en die as van heid,s is ook een 9 inch dus waarom die maar 600 pk aan zou kunnen ,mischien dunne steekassen of zo . wat ik zou doen is deze setup grootendeels kopieeren, jij hebt straks een stalen huis daar kun je mooi alle oren aan lassen .dan laat je bij Strange dikke assen maken spaciaal voor jou as en voor jou doeleinden .
en dan een Strange moser of MW cardan er in ,met een 35 spline detroit locker . alle stangkoppen (UNIBOLTS) pak je van croomolydeem die kunnen 15000 kg spanning hebben ,conclusie gaan nooit kapot . dus als je het zo aan pakt heb je een dikke 1000 plus hp setup . en hoef je met je motorblok ook niet naar die 700 pk te werken want dat gaat echt niet mee vallen, met een procharger of turbosetup. :?
Waarom heb jij eigenlijk voor een twin turbo gekozen en niet voor zo'n procharger? Heb je hier een bepaalde reden voor?

Verder wat betreft de achteras, was wel al van plan om het van zo goed mogelijk materiaal te maken, zodat ik zo veel mogelijk pk's kan gebruiken. Verder zal ik dat nog eens even goed doornemen als ik langs ga bij die man.

Zag op jou topic dat je ook een chassis compleet hebt laten maken. Mag ik vragen aan wat voor kosten plaatje je dan moet denken? In mijn geval.
bvd.
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by custom »

super gaaf, zo vanaf het beginproject! hou ons op de hoogte! 8)

wat zijn idd je plannen met de auto? heb je wel eens in een straatauto gereden met 500+ pk? bijna niet te houden hoor! :D

ik ben bezig een flathead te bouwen met 200+pk. moet ik bv eerst mijn overbrenging weten en mijn schakelbakverhouding en mijn favoriete toerental voordat ik uberhaupt met de motoronderdelen bezig kon. succes!
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

[quote="Mark Sulman"] Waarom heb jij eigenlijk voor een twin turbo gekozen en niet voor zo'n procharger? Heb je hier een bepaalde reden voor?

Verder wat betreft de achteras, was wel al van plan om het van zo goed mogelijk materiaal te maken, zodat ik zo veel mogelijk pk's kan gebruiken. Verder zal ik dat nog eens even goed doornemen als ik langs ga bij die man.

Zag op jou topic dat je ook een chassis compleet hebt laten maken. Mag ik vragen aan wat voor kosten plaatje je dan moet denken? In mijn geval.

Mark, ik had in wilde eigelijk een procharger , maar heb toch voor turbo,s gekozen omdat je dan de hoeveelheid boost kan regelen zonder te sleutelen ,gewoon een kwestie van een andere map in je boostcontroller pakken .en met een procharger heb je altijd boost .doordat hij aangedreven wordt door de krukas ,je kunt het vergelijken met een blower daar moet je de hoeveelheid boost ook met de poelies af regelen .maar daarintegen het geluid van een procharger is ubergeil .
en over de kosten dat is niet te vergelijken ,ik heb met Peter een voor ons goede prijs af gesproken .
ga maar gewoon eens een praatje maken bij hem ,als je diff er is dan kan hij zo een prijs op tafel liggen ,dan weet jij waar je aan toe bent en kun je altijd nee zeggen .een custom chassis van morrison kost tussen de 12 en 15000 dollar .
je moet gewoon op papier uit werken wat je precies wilt met de auto , welke materialen je zelf aan gaat leveren .en wat hij precies moet gaan maken ,wordt het aleen een frame met ophanging of wil je alles laten maken zoals de motor er in headers uitlaten benzinetank en weet ik niet wat alemaal .
ik kan je wel vertellen dat een serieze twinturbo motor zoals ik die heb heel veel geld kost http://www.nelsonracingengines.com/asse ... dd.pdf,met een procharger ben je een stuk goedkoper .en veel minder werk je hoeft geen turboheaders te maken ,en een hele zooi buizen .
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Pavement Pounder »

Waarom als men over een centrifugaal supercharger praat het altijd over Procharger heeft ?
Vortech en Paxton hebben ook grote superchargers en sommige zijn stil en sommige niet, maar hun levensduur is zelfs bij sommige modellen langer.
En de boost heb je wel pas als je het gas intrapt.
Een reverse rotation zal niet in de pickup passen omdat de radiator als zowat tegen de pulleys komt, maar daarboven is nog genoeg ruimte weet ik uit ervaring.
Hier een vergelijkings kaartje, het is nog niet geupdate met de laatste modellen:

http://www.superchargersonline.com/content.asp?id=6
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by watahyahknow »

als je een remote setup maakt waarbij de turbo's achter de cabine hangen kun je "normale" headers gebruiken het beste zou roestvrij staal zijn maar de rest is hoofdzakelijk rechte pijp
de charge pijp word wel langer en is meestal uit aluminium en als je besluit een intercooler te monteren ook bijna recht naar voren
voor de olietoevoer naar de turbo word meestal de oliedruk van de motor zelf gebruikt , voor de retour meestal een electriese pomp by fabrieks kits dumpt die pomp de olie via één van de klepdeksels terug de motor in http://turbowerx.com/Scavenge_Pumps/Exa ... -Pump.html
er zijn een hoop mensen die lopen te roepen dat ze langzamer op toeren komen en dat er een hoop warmteverlies is voor de uitlaatgassen de turbo bereiken maar als je niet te gek grote turbo's neemt is dit niet het geval
je kan de turbos onder het bed kwijt of ze door het bed heen laten steken als je ze wat meer wilt showen http://www.performancetrucks.net/forums ... p?t=456090
deze man gebruikt ook een los oliesysteem met electriese pomp
deze gasten verkopen universele kits of kits die zo op bepaalde bestaande modellen auto's (zoals de nieuwere corvettes te schroeven zijn http://www.ststurbo.com/universal_turbo_systems , ze hebben ook een aantal filmpjes op youtube staan
de turbo's zijn opvallend goeie dempers trouwens er zijn bijna geen dempers meer nodig als je ermee rondrijd
een andere truck is er eentje die in pinks heeft meegereden
http://www.streetfire.net/video/garys-t ... 713922.htm
zoals u kunt zien en horen komen de turbos behoorlijk snel op druk
laat maar weten of je meer info nodig hebt , ik kan door geldproblemen weinig aan mn eigen truck doen maar ik heb nog steeds internet en de droom om waar te maken
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

custom wrote:super gaaf, zo vanaf het beginproject! hou ons op de hoogte! 8)

wat zijn idd je plannen met de auto? heb je wel eens in een straatauto gereden met 500+ pk? bijna niet te houden hoor! :D

ik ben bezig een flathead te bouwen met 200+pk. moet ik bv eerst mijn overbrenging weten en mijn schakelbakverhouding en mijn favoriete toerental voordat ik uberhaupt met de motoronderdelen bezig kon. succes!
Ik wil de auto gewoon gebruiken voor op straat. En niet voor op de baan. Ik weet wel dat je 700pk nooit kunt overbrengen (en al helemaal niet met een pick up) op de weg, maar vind veel vermogen gewoon een echte kick :lol:

Maar is het ook een aanrader om een blok zelf te bouwen met twin turbo en een short block als basis te gebruiken, die al is voorbereid op de turbo's? Dan heb ik verder niks te doen met balancering van de krukas en moet ik er alleen nog koppen en de rest bij zoeken. Of misschien direct een long block, of gewoon een compleet blok met alles er op en er aan?
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

Mark hoe staat het er voor ,ben je er al uit wat voor motor en wat voor poweradder je gaat gebruiken .
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Hey hallo,

Ik ben nog niet echt verder geweest met het nadenken over een blok.

Als het goed is komt mijn diff behuizing op 10 april binnen in de haven en zal het dan ook niet zo lang meer duren dat ik hem kan gaan ophalen.

Als ik de behuizing ga ophalen heb ik ook besproken een afspraak te maken met de mannen voor de ophanging en ga ik hiermee eens rond de tafel zitten over ''hoe en wat'' en wat en ik het beste als eerste kan bestellen, zodat met het chassis een begin kan worden gemaakt.

En natuurlijk als klap op de vuurpijl kan ik ook nog even bij jouw kanon kijken, als dat is toe gestaan :)
Post Reply