Page 7 of 9

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Wed Apr 07, 2010 4:50 pm
by lowrida
Is die harige hand op foto 3 ook van je vriendin??? :eek:



:D

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Wed Apr 07, 2010 5:01 pm
by Caddy_v8
Vriendin? Denk dat het z'n dochter is. Toch? Lijkt me vrij jong anders...

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Wed Apr 07, 2010 6:10 pm
by joco
De harige hand van mijn vriendin :D :D :D :D :D :D :D

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Wed Apr 07, 2010 10:44 pm
by jelron
Goed bezig Jo , kost veel tijd e.d . Maar straks staat er ook iets waar je trots op kan zijn , en lekker in kan cruisen .

Groet , Ronnie

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Sun Jul 11, 2010 12:09 pm
by joco
Hierbij weer een update.
Inmiddels voorschermen laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Image
Image
Image
Deuren na las werk laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Image
Image
Image
Image
Koeling opgetuigd
Image
Begonnen met nieuwe remleidingen ( achter klaar, voor moet nog )
Image
Nieuwe touwtjes, in diverse kleuren :D
Image

Jo

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Sun Jul 11, 2010 2:42 pm
by akaQ
Goed bezig :)

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Sat Sep 04, 2010 8:19 pm
by joco
Vandaag blok laten lopen, met two barel carb :D

Blok afgevuld met 3 liter 10W40 en 1 liter ATF, mix om blok schoon te krijgen, heeft een half uur gelopen, daarna filter en olie eruit gehaald.

Heb stationair ongeveer 18 PSI olie druk, als ik gas geef, komt er ongeveer 5 PSI bij, is dat voldoende ?



Image

Image

Image

Gr, Jo

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Sat Sep 04, 2010 9:07 pm
by jelron
He Joco , je schiet al aardig op zie ik . Je bent in iedergeval verder dan mij . Doe je de bedrading zelf ? En maak je ook een nieuwe zekeringen kast etc , of gebruik je de oude ?
In ieder geval je pakt het goed aan , eerst alles stralen en dan verdere bewerking etc .Zoals gezegd lekker zo door blijven gaan .

Groet , Ronnie

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Sun Sep 05, 2010 12:41 pm
by joco
@ Ronnie
Zekeringkast is een nieuwe ( oud bakkeliet model, wordt nog steeds verkocht in tractor onderdelen shops )
Image
Die heb ik gemonteerd op een pertinax onderplaat, wordt gemonteerd aan bestuurders kant waar oude zat, twee moertjes los en ik pak hem er zo uit, draden wat langer gehouden, zodat ik plaat op de bodem van de auto kan leggen, is gemakkelijker, ook de relais en knipperlicht automaat zitten op zo'n plaat, deze komt onder dashbord, achter handschoenen kastje.
Bedrading doe ik ook, voorlopig alleen het nodige voor de keuring, daarna komt er de rest bij, zoals binnenverlichting, radio, enz.
Ik schakel alles via relais, er gaat dus bijna geen stroom door de originele schakelaars.

Gr, Jo

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Mon Sep 06, 2010 11:06 pm
by joco
Vandaag blok afgevuld met 10W40 minerale olie, en nieuw filtertje op geschroefd, de olie druk is nu op bedrijf temp, stationair 26 PSI en met een beetje gas erop circa 33 PSI :D

De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.

Zo nu weer verder met de deuren, moest even iets anders doen, wordt gek van dat schuren.

Gr, Jo

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Mon Sep 06, 2010 11:30 pm
by riffraffmercury
joco wrote:Vandaag blok afgevuld met 10W40 minerale olie, en nieuw filtertje op geschroefd, de olie druk is nu op bedrijf temp, stationair 26 PSI en met een beetje gas erop circa 33 PSI :D

De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.

Gr, Jo
Je hebt er mooi werk van .. :thumbs:
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?

groeten,
Hans

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Tue Sep 07, 2010 12:31 am
by oscar
[quote]

Je hebt er mooi werk van .. :thumbs:
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?

groeten,
Hans[quote]


Gebruik ff de zoek functie en kijk eens onder engine flush.....

Lees en trek je conclussie :!:

OK on topic weer !!!

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Tue Sep 07, 2010 9:14 am
by riffraffmercury
Ok.. :oops: sorry voor de off topic :?

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Tue Sep 07, 2010 6:22 pm
by Birdje
zoals verwacht is de oliedruk weer stuk beter he... ;)

:thumbs:

Gr

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Posted: Tue Sep 07, 2010 10:34 pm
by Old iron
Mooi project. Je pakt het goed aan, dat is restaureren!

Vraagje: je schrijft een stukkie terug: bodem in Owatrol/menie gespoten. Wat is dat precies voor spul / hoe heet het exact? En heb je dat met een compressor erop gespoten of met spuitbusjes?
Lijkt aardig op de originele kleur op de bodem van tri-fives. Heb daar al eens meer foto's van gezien en toen meteen besloten dat mijn 55-er er ook zo uit moet gaan zien van onderen. Erg ''cleane'' look.