eindelijk remmen imperial 1957
Posted: Tue May 09, 2006 8:47 am
Had al een tijdje last van slecht remmen met de imperial.
Dus schijfjes er op.
Gebruikte schijven porsche 911 3.3 carrera 303 mm en 32 mm dik
De porsche gebruikt ook een grote steek en de naaf van de schijf is dus groot genoeg op nieuwe gaten te boren.
Klauwen Jaguar XJ6 4 zuigers per klauw.
Heb ook gekeken naar brembo klauwen maar die kosten klauwen met geld , en dat jaguar spul kost niet zo veel .
De jaguar klauwen zijn voor schijven van 24 mm dik en daar pas dus niet zomaar een 32 mm schijf in , klauw dus uit elkaar en een vulstukje er tussen.
De klauwen zijn gegoten en veel te dik dus flink met de schuurschijf aan de gang om een hoop overtollig materiaal weg te halen ( wel eerst een verrotte klauw vol gaten geboord om te kijken waar de oliekanalen zitten)
Moest nogal wat af wat het spul paste gewoon niet in de velg.
De oude naven van de imp uit de trommel gemept en de studs er uit.
Omdat de schijven aan de achterkant van de naaf zitten moesten er wielbouten in.
Nieuwe gaten boren dus en tappen op 14x1.5.
Klauw met vulplaatjes op de schijf geklemt en gekeken hoe dat nu weer vast te prutsen was.
Een plaatje 20 mm staal aan de stuurarm gebakken en daar de schroefdraad in.
Meer foto's heb ik wel maar die staan op mijn eigen kamera en ik krijg die foto's er niet af, komen asl ik ze op cd heb laten zetten.
Remco
http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... ic_id=3120
Dus schijfjes er op.
Gebruikte schijven porsche 911 3.3 carrera 303 mm en 32 mm dik
De porsche gebruikt ook een grote steek en de naaf van de schijf is dus groot genoeg op nieuwe gaten te boren.
Klauwen Jaguar XJ6 4 zuigers per klauw.
Heb ook gekeken naar brembo klauwen maar die kosten klauwen met geld , en dat jaguar spul kost niet zo veel .
De jaguar klauwen zijn voor schijven van 24 mm dik en daar pas dus niet zomaar een 32 mm schijf in , klauw dus uit elkaar en een vulstukje er tussen.
De klauwen zijn gegoten en veel te dik dus flink met de schuurschijf aan de gang om een hoop overtollig materiaal weg te halen ( wel eerst een verrotte klauw vol gaten geboord om te kijken waar de oliekanalen zitten)
Moest nogal wat af wat het spul paste gewoon niet in de velg.
De oude naven van de imp uit de trommel gemept en de studs er uit.
Omdat de schijven aan de achterkant van de naaf zitten moesten er wielbouten in.
Nieuwe gaten boren dus en tappen op 14x1.5.
Klauw met vulplaatjes op de schijf geklemt en gekeken hoe dat nu weer vast te prutsen was.
Een plaatje 20 mm staal aan de stuurarm gebakken en daar de schroefdraad in.
Meer foto's heb ik wel maar die staan op mijn eigen kamera en ik krijg die foto's er niet af, komen asl ik ze op cd heb laten zetten.
Remco
http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... ic_id=3120