Page 16 of 16

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-04-2013

Posted: Sun Dec 08, 2013 8:13 pm
by Martin71RS
Omdat mijn PCV valve nogal wat olie opzuigt werd t tijd voor een oplossing. Ik had eerder al een catch can/seperator tussen de PCV en het manifold gezet om te voorkomen dat er olie in de inlaat komt maar als dat snel vol raakt en dat iedere keer moet bijvullen
is het dus niet. Het gat in mijn Holley aluminium klepdeksel zit direct boven de tuimelaars (rockers) waar de olie dus behoorlijk opspat...niet handig en een slecht design. Origineel zit het gat met een goede baffle in lijn met de gaten voor de klepdekselboutjes, daar zitten geen kleppen/tuimelaars.
Nu heb ik een set originele klepdeksels gekocht om te gebruiken voor een baffle. Eerst met karton een mal gemaakt, dit overgezet op de originele stalen klepdeksels en uitgeslepen. Daarna wat rechtbuigen en kloppen en de boel omzetten. Na een passen, meten en beetje extra slijpen de bevestigingsgaatjes geboord. Om de boel luchtdicht te maken gemonteerd met vloeibare pakking..... Ik kan niet wachten om te gaan testen maar ik ben er redelijk zeker van dat de problemen opgelost zijn.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 27-02-2014

Posted: Thu Feb 27, 2014 9:23 pm
by Martin71RS
update op mn page...2013 seizoen tot nu voor de Camaro met veel fotos en filmpjes.
www.pro-touring.nl klik de Camaro, page 55 (als t niet verschijnt even refreshen)

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Sun Jan 01, 2017 9:06 pm
by Martin71RS
Er is wel een en ander veranderd aan de Camaro de laatste 3 jaar sinds de vorige update....
multiriem:
Image
deurgrepen:
Image

en er gaat nog meer gebeuren!
Image

Image

Image

Image

dit moet ik nog aanschaffen:
Image

en mn achteras moet uiteindelijk nog een keer een andere overbrengverhouding....

wordt en druk jaar dus want m'n Nova moet ook een keer af :?

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Mon Jan 02, 2017 10:32 am
by mercury1970
Gaat het LPG er dan uit Martin ? Waarom ?

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Mon Jan 02, 2017 5:45 pm
by Martin71RS
Ja...LPG gaat eruit... maximaal vermogen...sowieso loopt een auto op benzine iets zuiniger en in combinatie met de overdrive bak verwacht ik een stuk gunstiger verbruik bij normaal rijden. Ik rij niet zo heel erg veel dus qua brandstofkosten zal t verschil te verwaarlozen zijn. Ik hoop m nog een keer te verschepen naar de US om daar wat evenementen af te gaan en dat kan sowieso niet op LPG ;-) (maar dat is denk nog wel een heel eind weg....dromen moet je hebben toch?)

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Mon Jan 02, 2017 5:51 pm
by mercury1970
Yep, denk dat je al een aantal dromen in realiteit hebt omgezet, dus een fotoreportage van jou en je RS zie ik ook nog wel in het verschiet.
Succes ermee !

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Tue Jan 03, 2017 10:37 am
by Corp
Zo mag ik t graag zien. Blijven evolueren. Nooit af

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Mon Jul 29, 2019 1:39 pm
by mercury1970
Tijd voor updates ??

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Fri Dec 20, 2019 11:40 am
by Martin71RS
www.pro-touring.nl voor updates

Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-01-2017

Posted: Fri Dec 20, 2019 6:53 pm
by mercury1970
Ik had al een hele tijd niet meer op je site gekeken; man jij houdt je zelf wel bezig !
Verrassend onNederlands om het gas eruit te kiepen, beetje pijn met (vaak) tanken?
De 6 bak zou niet mijn keuze zijn in NL maar wat een bak werk om te willen schakelen.....
Uiteraard een punt van kritiek: die uitlaat ziet echt niet meer uit, die auto van jou verdiend een nice stainless system !!
O ja, had je niet een electrische stuurbekrachtiging op deze auto, waarom geditched ?