Re: Camaro RS 1971 Pro-Touring UPDATE 01-04-2013
Posted: Sun Dec 08, 2013 8:13 pm
Omdat mijn PCV valve nogal wat olie opzuigt werd t tijd voor een oplossing. Ik had eerder al een catch can/seperator tussen de PCV en het manifold gezet om te voorkomen dat er olie in de inlaat komt maar als dat snel vol raakt en dat iedere keer moet bijvullen
is het dus niet. Het gat in mijn Holley aluminium klepdeksel zit direct boven de tuimelaars (rockers) waar de olie dus behoorlijk opspat...niet handig en een slecht design. Origineel zit het gat met een goede baffle in lijn met de gaten voor de klepdekselboutjes, daar zitten geen kleppen/tuimelaars.
Nu heb ik een set originele klepdeksels gekocht om te gebruiken voor een baffle. Eerst met karton een mal gemaakt, dit overgezet op de originele stalen klepdeksels en uitgeslepen. Daarna wat rechtbuigen en kloppen en de boel omzetten. Na een passen, meten en beetje extra slijpen de bevestigingsgaatjes geboord. Om de boel luchtdicht te maken gemonteerd met vloeibare pakking..... Ik kan niet wachten om te gaan testen maar ik ben er redelijk zeker van dat de problemen opgelost zijn.
is het dus niet. Het gat in mijn Holley aluminium klepdeksel zit direct boven de tuimelaars (rockers) waar de olie dus behoorlijk opspat...niet handig en een slecht design. Origineel zit het gat met een goede baffle in lijn met de gaten voor de klepdekselboutjes, daar zitten geen kleppen/tuimelaars.
Nu heb ik een set originele klepdeksels gekocht om te gebruiken voor een baffle. Eerst met karton een mal gemaakt, dit overgezet op de originele stalen klepdeksels en uitgeslepen. Daarna wat rechtbuigen en kloppen en de boel omzetten. Na een passen, meten en beetje extra slijpen de bevestigingsgaatjes geboord. Om de boel luchtdicht te maken gemonteerd met vloeibare pakking..... Ik kan niet wachten om te gaan testen maar ik ben er redelijk zeker van dat de problemen opgelost zijn.