Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
zou betekenen dat mijn grijskentekenbus met kampeer inrichting op lpg dus ook de max van 120 euro kost
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
zelfde voor mijn 78 tradesman, ff op grijs kenteken en weer breeduit lachen
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Vraag me toch af of het inderdaad zo is.
Mijn el-camino staat ook geregistreerd als "Bedrijfsauto (N1 BA)" en rij op LPG.
Zou dus betekenen dat ik wel gewoon in het kwart tarief zou vallen, maar iemand met een zelfde el-camino die als personen auto staat geregistreerd die moet wel de volle mep betalen als die op LPG rijd?
Auto staat gewoon op mijn naam en niet op een bedrijf oid, lijkt me niet echt logisch.
Mijn el-camino staat ook geregistreerd als "Bedrijfsauto (N1 BA)" en rij op LPG.
Zou dus betekenen dat ik wel gewoon in het kwart tarief zou vallen, maar iemand met een zelfde el-camino die als personen auto staat geregistreerd die moet wel de volle mep betalen als die op LPG rijd?
Auto staat gewoon op mijn naam en niet op een bedrijf oid, lijkt me niet echt logisch.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Ik neem aan dat je wel een bedrijf oid moet hebben. Ik heb een webshop dus dat moet goedkomen.
Gr
Rene
www.uscargifts.nl
Gr
Rene
www.uscargifts.nl
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Als dat het geval is vraag ik een 1 mans zaak aan en klaar, sinds 2013 is dit kosteloos.
(als dat kan trouwens, ik dacht ooit gehoord te hebben dat je een auto enkel bij een b.v op naam van het bedrijf kan zetten)
(als dat kan trouwens, ik dacht ooit gehoord te hebben dat je een auto enkel bij een b.v op naam van het bedrijf kan zetten)
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Kostenloos ? en de bijdrage KvK dan. ook moet je voor de belastingdienst als ondernemer worden gezien.
Ook als eenmanszaak kun je zakelijk rijden trouwens, heeft niets met BV te maken.
Ook als eenmanszaak kun je zakelijk rijden trouwens, heeft niets met BV te maken.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
KVK is kosteloos
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr ... oophandel/
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr ... oophandel/
Meer vragen over inschrijven bij de Kamer van Koophandel
Wat kost inschrijving?
Inschrijving bij de Kamer van Koophandel kost niets. Met ingang van 2013 is de jaarlijkse bijdrage afgeschaft. Meer informatie over het afschaffen van de jaarlijkse bijdrage.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
ja, maar je zal toch ook een boekhouding moeten overleggen bij de belastingdienst die wel klopt zo nee dan is het feestje van korte duurdarky83 wrote:Als dat het geval is vraag ik een 1 mans zaak aan en klaar, sinds 2013 is dit kosteloos.
(als dat kan trouwens, ik dacht ooit gehoord te hebben dat je een auto enkel bij een b.v op naam van het bedrijf kan zetten)
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Verklaard waarom ik nog geen acceptgiro van de KvK heb gehad dit jaar.
Het is inderdaad de belastingdienst die bepaald of je ondernemer bent of niet, duurde bij mij 2 maanden voor ze eens een kijkje wouden komen nemen. Onder het mom van we willen een startende ondernemer graag helpen zijn spul op orde te houden.
Sommige worden nooit benadert maar ken ook verhalen van mensen die binnen een week al een mannetje op de stoep hadden staan.
Het is inderdaad de belastingdienst die bepaald of je ondernemer bent of niet, duurde bij mij 2 maanden voor ze eens een kijkje wouden komen nemen. Onder het mom van we willen een startende ondernemer graag helpen zijn spul op orde te houden.
Sommige worden nooit benadert maar ken ook verhalen van mensen die binnen een week al een mannetje op de stoep hadden staan.
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Uit de brief van Weekers:
Mede gezien de historie van de Volkswagen Caddy-rage die een jaar of 10 geleden van de een op de andere dag de nek werd omgedraaid, lijkt het mij sterk als ze nu particulier gebruikte bestelwagens ongemoeid laten.
Oude school bus zou wel onder overgangsregeling vallen maar die past bij mij niet op de oprit
Uit de dikgemaakte stukken interpreteer ik dat de overgansregeling geldt voor bestelauto's op benzine (komma), en alle motorfietsen, bussen en vrachtauto's. De doorsnee pickup/van valt onder bestelwagen en niet onder vrachtwagen.Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het
betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is
de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van mijn brief van 15 april jl.).
Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine,
motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar
zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor
een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden
december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.
Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie
en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is. Indien auto’s met
ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de
overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.
Mede gezien de historie van de Volkswagen Caddy-rage die een jaar of 10 geleden van de een op de andere dag de nek werd omgedraaid, lijkt het mij sterk als ze nu particulier gebruikte bestelwagens ongemoeid laten.
Oude school bus zou wel onder overgangsregeling vallen maar die past bij mij niet op de oprit
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Dat kwam ik ook vrij snel tegen. Klik--> www.rijksoverheid.nl
Je vind op die site de brief van Weekers als pdf bestand.
Je vind op die site de brief van Weekers als pdf bestand.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
ben alweer wat wijzer, gaat alleen op voor grijskentekens boven de 3500kg, zie ANWB site
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Leuker kunnen we het niet maken!
En duidelijker ook niet...Mooi verhaal dan van die knaccers dat ze foutieve informatie verstrekken..
En duidelijker ook niet...Mooi verhaal dan van die knaccers dat ze foutieve informatie verstrekken..
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Maakt het nogsteeds niet helemaal duidelijker want waar valt b.v een el-camino dan onder?
RDW heeft bij mijn auto als carrosserietype 'Vrachtwagen' staan en als voertuigsoort 'bedrijfsauto'.
Dus wat zal het dan gaan worden komt die onder de vrachtwagens te vallen, en mag LPG dan wel of niet? of wordt het toch een bestel auto en dan mag LPG niet volgens die brief...
RDW heeft bij mijn auto als carrosserietype 'Vrachtwagen' staan en als voertuigsoort 'bedrijfsauto'.
Dus wat zal het dan gaan worden komt die onder de vrachtwagens te vallen, en mag LPG dan wel of niet? of wordt het toch een bestel auto en dan mag LPG niet volgens die brief...