restauratie Chevy Van 1977
restauratie Chevy Van 1977
Hoi allemaal,
Omdat ik frequent bezoeker ben van het aap forum maar nog nooit iets gepost heb leek het me leuk om mijn project hier ook eens te posten.
misschien heeft iemand ook wat aan de info of kennis die ik tijdens de resto heb opgedaan.
de reden dat ik mijn bus uiteindelijk helemaal heb moeten herstellen komt eigenlijk voort uit "het van kwaad tot erger" verschijnsel
ik doe wel lui en zet er eerst gewoon een linkje in van het davc waarop ik mijn project al een poosje bijhoud.
groet!
Igor
http://davc.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=8341
Omdat ik frequent bezoeker ben van het aap forum maar nog nooit iets gepost heb leek het me leuk om mijn project hier ook eens te posten.
misschien heeft iemand ook wat aan de info of kennis die ik tijdens de resto heb opgedaan.
de reden dat ik mijn bus uiteindelijk helemaal heb moeten herstellen komt eigenlijk voort uit "het van kwaad tot erger" verschijnsel
ik doe wel lui en zet er eerst gewoon een linkje in van het davc waarop ik mijn project al een poosje bijhoud.
groet!
Igor
http://davc.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=8341
Re: restauratie Chevy Van 1977
Respect voor je rebuild! Je steekt een hoop (mooi) werk in die bus.
Re: restauratie Chevy Van 1977
Sow, wat een megaklus!
Respect hoor.
Respect hoor.
Re: restauratie Chevy Van 1977
kikkegek!
stoere restauratie. doe je nou alles aan de straat? op afgesloten terrein?
stoere restauratie. doe je nou alles aan de straat? op afgesloten terrein?
Re: restauratie Chevy Van 1977
whouw!!! respect!!
Re: restauratie Chevy Van 1977
whauwww, goed bezig!
Erg leuk om te zien en voor mij ook wel leerzaam/voorbeeld..... zou wat jij nu met je Van doet erg graag met m'n Subje doen.....
Erg leuk om te zien en voor mij ook wel leerzaam/voorbeeld..... zou wat jij nu met je Van doet erg graag met m'n Subje doen.....
Re: restauratie Chevy Van 1977
thanks 8)
ik heb veel buiten gedaan, de motorwissel, onderstel wissel en eerdere werkzaamheden op de huidige locatie (waar ik nu een plekje binnen heb!)
als je de ruimte hebt en er zin in hebt is het erg leuk om te doen. het voordeel van de huidige fase is dat ik op dit moment ONMOGELIJK nieuwe werkzaamheden tegen kan komen :p dus als de andere kant af is kan ik alleen nog maar vooruit
ik heb veel buiten gedaan, de motorwissel, onderstel wissel en eerdere werkzaamheden op de huidige locatie (waar ik nu een plekje binnen heb!)
als je de ruimte hebt en er zin in hebt is het erg leuk om te doen. het voordeel van de huidige fase is dat ik op dit moment ONMOGELIJK nieuwe werkzaamheden tegen kan komen :p dus als de andere kant af is kan ik alleen nog maar vooruit
Re: restauratie Chevy Van 1977
En omdat ik gisteren CTRLC en V ontdekte, hierbij het topic
gewoon omdat het leuk is om naar te kijken
deze heb ik na heel lang zoeken en diverse missers kunnen bemachtigen!
zit nog een beetje werk aan maar de basis is zeer goed, weinig rot en het meeste werkt naar behoren! (DIT DACHT IK TOEN ECHT!)
graag jullie ervaring met een driebak trouwens, wat een toeren moet je maken voor je goed en wel 100 rijd.. zou je hier zonder al te veel problemen een bak met overdrive onder kunnen hangen? (GEEN 3E VERSNELLING!! )
toch wel begrijpelijk waarom ik em mooi vond
https://drive.google.com/file/d/1sRcc8E ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1g6rTSm ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1vxVebB ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1iP48w0 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14EcgYg ... sp=sharing
Van vs Van
https://drive.google.com/file/d/1ZJfYY- ... sp=sharing
het "nieuwe" motortje
https://drive.google.com/file/d/1Q1fjaR ... sp=sharing
Hij moet van links>> naar rechts dus
https://drive.google.com/file/d/1-XDJCE ... sp=sharing
het bleek een onderblok uit '87 te zijn met het oude type koppen. het blok was gelukkig in verrassend mooie staat. (behalve de olie cq appelstroop die erin zat)
https://drive.google.com/file/d/1XFewAN ... sp=sharing
Subaru parking? Pfffrt!....
https://drive.google.com/file/d/1Sr_fOL ... sp=sharing
Redneck sleutelen..
https://drive.google.com/file/d/1ZJfYY- ... sp=sharing
de vuilnisbak, een volvo 24 cylinder..
https://drive.google.com/file/d/1wfZ1lQ ... sp=sharing
zo zit het, foto voor de zekerheid..
https://drive.google.com/file/d/1rToKu4 ... sp=sharing
blok er uit (dag 2)
https://drive.google.com/file/d/1NPkKMD ... sp=sharing
en de binnenkant van mijn auto..
https://drive.google.com/file/d/1ceTM7e ... sp=sharing
deze er ook uit (hier zat geen rode atf meer in maar een dunne versie van chocomelk...)
https://drive.google.com/file/d/1smqCz5 ... sp=sharing
het nieuwe blokje schoon en klaar voor montage (gedaan op dag 1)
https://drive.google.com/file/d/1tKxnfR ... sp=sharing
pakkinkjes (deze zit idd verkeerd om, daar kwam ik bij koppakking 2 achter)
https://drive.google.com/file/d/1P_-uSY ... sp=sharing
en zo staat het er nu bij (na nog es drie dagen moet het toch ook weer in elkaar kunnen.
https://drive.google.com/file/d/1yEgI5g ... sp=sharing
en na wat gesjor en getetris zit ie op zn plek
https://drive.google.com/file/d/1GlLtvH ... sp=sharing
na de motorwissel zijn we nu goed van start gegaan. hierbij een samenvatting van de onderstelwissel, hopelijk heb je er wat aan mocht je zelf zoiets willen ondernemen.
https://drive.google.com/file/d/1SxCPX1 ... sp=sharing
de donor opgehaald uit Maarheeze
https://drive.google.com/file/d/1-ncqW2 ... sp=sharing
lekker slopen!
https://drive.google.com/file/d/1z_Lpo5 ... sp=sharing
alles in een keer gedaan
https://drive.google.com/file/d/1f50Oib ... sp=sharing
het project in g30
https://drive.google.com/file/d/11VCTJN ... sp=sharing
as eraf, ging erg makkelijk bij de g30, de g20 was echt een rotklus!
https://drive.google.com/file/d/1krvo7E ... sp=sharing
eronder zetten is echt plug and play!
https://drive.google.com/file/d/1OZ4sXz ... sp=sharing
de bakwissel, let erop dat hiervoor de motorsteunen en de versnellingsbaksteun van een th700 gebruikt worden i.v.m. de positie van de bak, ook moest de tv kabel verlengd worden.
https://drive.google.com/file/d/1qavshy ... sp=sharing
vooras eronderweg, blok op de krik gezet, niet handig, veel getetris maar het kan de bouten van het subframe aan de binnenzijde verschillen wel van elkaar, dit heb ik " gemakkelijk" opgelost door metrische bouten te gebruiken ipv UNC. die vallen tussen de 2 UNC maten en zijn "dun" genoeg om gemonteerd te worden.
https://drive.google.com/file/d/1thVHWW ... sp=sharing
let op! zwaar werk!
https://drive.google.com/file/d/1RCBYZk ... sp=sharing
schijfjes poetsen
https://drive.google.com/file/d/19u8Pyq ... sp=sharing
doos met nieuwe goodies
https://drive.google.com/file/d/15-lXpi ... sp=sharing
nieuwe remklauwen en slangen EN! rode koni's de remleidingen waren al vernieuwd en zijn nu allemaal koper. de stuurkogels kun je gewoon van de g20 gebruiken, de binnenkogels zijn hetzelfde.
https://drive.google.com/file/d/1wQN2kJ ... sp=sharing
de bus voor het eerst op zijn pootjes!
https://drive.google.com/file/d/1P3jMbl ... sp=sharing
nieuwe remcilinders achter
https://drive.google.com/file/d/1wSK_QP ... sp=sharing
achter bijna alles klaar,
https://drive.google.com/file/d/1evp6vo ... sp=sharing
zo is ie nu
al met al inderdaad VEEL! werk maar niet moeilijk. een van de weinig aanpassingen was in het chassis ruimte maken voor de enkele cardanas i.p.v de 2 delige, stukje zagen en lassen en handremkabels moeten worden omgezet.
next step bedrading en interrieur inclu some laswerk![/quote]
na een poosje heb ik weer een update. ik heb zeker niet stil gezeten maar ik zal het meeste maar gewoon met foto's toelichten.
ik was oorspronkelijk van plan om mijn bus een beetje op te knappen maar dat loopt inmiddels uit tot een complete overhauling.
zo begon het eigenlijk, ik wou wat gaatjes in de vloer lassen maar dat was niet goed genoeg, in het dashboard en ruitenwisserbak had ik toen al e.e.a. gelast.
https://drive.google.com/file/d/1QSSG7b ... sp=sharing
om te beginnen heb ik de vloer vervangen. i.p.v. nieuwe delen te kopen heb ik een beadroller gekocht en de vloerpanelen zelf "gestanst" hierdoor heb ik ook de motortunnel kunnen verbreden.
oude spul er uit
https://drive.google.com/file/d/1MNfaID ... sp=sharing
nieuwe spul er in
https://drive.google.com/file/d/1gNWliE ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-SKfWS ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1LberNO ... sp=sharing
op dat moment stond ik nog buiten en moest ik soms in de stromende regen lassen terwijl ik onder een zijltje stond
https://drive.google.com/file/d/1KlKbxj ... sp=sharing
terwijl ik bezig was ontdekte ik dat ik een lekkage had. dit werd veroorzaakt omdat de vorige "klusser" het dak erop had gelijmd ipv gelast.
https://drive.google.com/file/d/1HRN42p ... sp=sharing
door het dak te verwijderen kwam ik er ook achter dat dezelfde "klusser" plamuurvaardig was en de schuifdeurrand zat alleen links en recht nog maar vast.
https://drive.google.com/file/d/1A4-20Y ... sp=sharing
na wat buig, timmer en laswerk..
https://drive.google.com/file/d/1uzKIef ... sp=sharing
na dat getackeld te hebben ben ik maar verder gegaan terwijl het zonnetje scheen.
https://drive.google.com/file/d/1E8rTXO ... sp=sharing
dit kwam er onder vandaan, het originele dak was gewoon weggezaagd en de restanten heb ik er als een sardineblik vanaf gepelt. alle roest daarna zoveel mogelijk verwijdert.
https://drive.google.com/file/d/1iOgqXH ... sp=sharing
lekker pellen
https://drive.google.com/file/d/1Xf6REi ... sp=sharing
uiteindelijk heb ik het gehele dak vastgelast en vertint.. (heeel erg veeeeeel werk!!)
https://drive.google.com/file/d/1IuzZ3S ... sp=sharing
ff pauze gehouden..
https://drive.google.com/file/d/1UOOEs2 ... sp=sharing
toen dat er op zat kwam ik erachter dat de spatborden ook rot waren. inmiddels had ik een plekje binnen
https://drive.google.com/file/d/1RAjD5i ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12F-l5R ... sp=sharing
de binnenschermen waren ook aangetast en daar heb ik e.e.a. aan oplapwerk aan verricht
https://drive.google.com/file/d/1vXL58w ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1uDr1IL ... sp=sharing
ik maak dan zulke stukjes
https://drive.google.com/file/d/1cs7TyW ... sp=sharing
met als resultaat
https://drive.google.com/file/d/13YKxjK ... sp=sharing
daarna de spatborden geplaatst (dit is behoorlijk stampwerk)
https://drive.google.com/file/d/117xGYF ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1loZW_Z ... sp=sharing
herbie
https://drive.google.com/file/d/1jGjtlY ... sp=sharing
uiteindelijk heb je dan een nieuw neusje (ook nieuwe motorkap en voorraam en nieuwe kabelboom voor verlichting)
https://drive.google.com/file/d/1F5UOLM ... sp=sharing
de binnenkant geschildert
https://drive.google.com/file/d/1hmQ8Cg ... sp=sharing
met het vervangen van beide deuren word ook een electrisch bedienbaar interrieur geinstalleerd inclusief electrische ramen en cv
https://drive.google.com/file/d/10_kAI6 ... sp=sharing
soms moet je pauzeren en de werkruimte word gedeeld met allemaal kunstenaars. Hun visie op het gebruik van een cola-automaat sluit naadloos aan op de mijne:)
https://drive.google.com/file/d/1UC0xUU ... sp=sharing
omdat ik de spadborden moest vervangen en daarmee de verbredingskit kwam ik NOG meer plamuurkunsten van de vorige "knutselaar"tegen
https://drive.google.com/file/d/1QAe_z9 ... sp=sharing
deze knutselkoning luste er wel pap van!
https://drive.google.com/file/d/1CvSiF3 ... sp=sharing
omdat het één lappendeken dreigde te worden heb ik besloten om de hele zijkant er maar uit te slijpen. (ik heb voor de reservedelen een andere bus gesloopt:s, ik weet het.. maar de een zijn dood..)
https://drive.google.com/file/d/1lGTOuy ... sp=sharing
daarna de onderliggende probleemzone's aangepakt, deze hoek is helemaal nieuw.
https://drive.google.com/file/d/1d3Riwu ... sp=sharing
hier komt de wielkuip tegenaan, ook nieuw
https://drive.google.com/file/d/1gvyRrn ... sp=sharing
daarna de hele zijkant erin (ook wat stukjes aan hersteld maar veeeel strakker dan de voirge!
https://drive.google.com/file/d/1_2c947 ... sp=sharing
ik moet de dorpels nog en de andere kant maar ik wilde dit alvast even delen. het leuke vind ik zelf dat ik hiervoor niet eens kon lassen. ik heb er best lol aan gekregen. ik ben daarnaast ook bezig met de LPG onderbouw maar die foto's zijn minder spannend :p
ook het raam heb ik aangepakt
https://drive.google.com/file/d/1JfAR_y ... sp=sharing
doordat het zijruitje tijdens het lassen knapte moest ik voor het dak ook het voorraam verwijderen. dan kom je natuurlijk nog meer werk tegen
het binnenrandje heb ik natuurlijk ook aangepakt, alleen hier nog niet
https://drive.google.com/file/d/1XMhgyz ... sp=sharing
zelf plaatje maken
https://drive.google.com/file/d/1-Vdli9 ... sp=sharing
en het is wel aardig gelukt
https://drive.google.com/file/d/1HtsH45 ... sp=sharing
omdat ik lekker bezig ben wou ik alvast een glimp geven over hoe het er straks uit gaat zien, en de manier waarop ik daar gekomen ben
zo zijn we begonnen
https://drive.google.com/file/d/1Fs5Es2 ... sp=sharing
na wat timmerwerk werd al snel duidelijk waar ik aan toe was
https://drive.google.com/file/d/1siOPxq ... sp=sharing
met wat klamme handjes toch de zaag erin gezet
https://drive.google.com/file/d/117QBbW ... sp=sharing
tijdens het verwijderen van de restanten komt de originele beplating naar voren, bordeauxrood met een gouden randje!
https://drive.google.com/file/d/1Jlufc- ... sp=sharing
dan komt je dit (weer) tegen
https://drive.google.com/file/d/1ze0rZ_ ... sp=sharing
voor sommige stukken heb ik zelf wat plaatmateriaal aangepast van een gesloopte chevy carrosserie
https://drive.google.com/file/d/1BJTz08 ... sp=sharing
goed vast zetten
https://drive.google.com/file/d/1LrHK1j ... sp=sharing
dan ziet het er daarna zo uit (bijna al het zilverkleurige is nieuw gemaakt of vervangen)
https://drive.google.com/file/d/19T33m7 ... sp=sharing
ondertussen begonnen om de rest voor te bereiden. Geen overdreven luxe en die ingeschatte nieuwe dorpel komt er dus.
https://drive.google.com/file/d/17aWkrA ... sp=sharing
Voor de nieuwe dorpel moest ik naar de andere kant van het land. onderweg heb ik (via marktplaats) een mooie set wielen opgehaald (bedankt henk ) tot groot vermaak van mijn vriendin (van wie de auto is \:D/ )
https://drive.google.com/file/d/18-zeEu ... sp=sharing
de zijkant is inmiddels ook bijna zover
https://drive.google.com/file/d/1PztH4Z ... sp=sharing
de autocosmetica ook
en omdat ik het niet kan laten alvast een sneak previeuw (voor mijn eigen motivatie heel goed!)
https://drive.google.com/file/d/1QNBGsz ... sp=sharing
gewoon omdat het leuk is om naar te kijken
deze heb ik na heel lang zoeken en diverse missers kunnen bemachtigen!
zit nog een beetje werk aan maar de basis is zeer goed, weinig rot en het meeste werkt naar behoren! (DIT DACHT IK TOEN ECHT!)
graag jullie ervaring met een driebak trouwens, wat een toeren moet je maken voor je goed en wel 100 rijd.. zou je hier zonder al te veel problemen een bak met overdrive onder kunnen hangen? (GEEN 3E VERSNELLING!! )
toch wel begrijpelijk waarom ik em mooi vond
https://drive.google.com/file/d/1sRcc8E ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1g6rTSm ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1vxVebB ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1iP48w0 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14EcgYg ... sp=sharing
Van vs Van
https://drive.google.com/file/d/1ZJfYY- ... sp=sharing
het "nieuwe" motortje
https://drive.google.com/file/d/1Q1fjaR ... sp=sharing
Hij moet van links>> naar rechts dus
https://drive.google.com/file/d/1-XDJCE ... sp=sharing
het bleek een onderblok uit '87 te zijn met het oude type koppen. het blok was gelukkig in verrassend mooie staat. (behalve de olie cq appelstroop die erin zat)
https://drive.google.com/file/d/1XFewAN ... sp=sharing
Subaru parking? Pfffrt!....
https://drive.google.com/file/d/1Sr_fOL ... sp=sharing
Redneck sleutelen..
https://drive.google.com/file/d/1ZJfYY- ... sp=sharing
de vuilnisbak, een volvo 24 cylinder..
https://drive.google.com/file/d/1wfZ1lQ ... sp=sharing
zo zit het, foto voor de zekerheid..
https://drive.google.com/file/d/1rToKu4 ... sp=sharing
blok er uit (dag 2)
https://drive.google.com/file/d/1NPkKMD ... sp=sharing
en de binnenkant van mijn auto..
https://drive.google.com/file/d/1ceTM7e ... sp=sharing
deze er ook uit (hier zat geen rode atf meer in maar een dunne versie van chocomelk...)
https://drive.google.com/file/d/1smqCz5 ... sp=sharing
het nieuwe blokje schoon en klaar voor montage (gedaan op dag 1)
https://drive.google.com/file/d/1tKxnfR ... sp=sharing
pakkinkjes (deze zit idd verkeerd om, daar kwam ik bij koppakking 2 achter)
https://drive.google.com/file/d/1P_-uSY ... sp=sharing
en zo staat het er nu bij (na nog es drie dagen moet het toch ook weer in elkaar kunnen.
https://drive.google.com/file/d/1yEgI5g ... sp=sharing
en na wat gesjor en getetris zit ie op zn plek
https://drive.google.com/file/d/1GlLtvH ... sp=sharing
na de motorwissel zijn we nu goed van start gegaan. hierbij een samenvatting van de onderstelwissel, hopelijk heb je er wat aan mocht je zelf zoiets willen ondernemen.
https://drive.google.com/file/d/1SxCPX1 ... sp=sharing
de donor opgehaald uit Maarheeze
https://drive.google.com/file/d/1-ncqW2 ... sp=sharing
lekker slopen!
https://drive.google.com/file/d/1z_Lpo5 ... sp=sharing
alles in een keer gedaan
https://drive.google.com/file/d/1f50Oib ... sp=sharing
het project in g30
https://drive.google.com/file/d/11VCTJN ... sp=sharing
as eraf, ging erg makkelijk bij de g30, de g20 was echt een rotklus!
https://drive.google.com/file/d/1krvo7E ... sp=sharing
eronder zetten is echt plug and play!
https://drive.google.com/file/d/1OZ4sXz ... sp=sharing
de bakwissel, let erop dat hiervoor de motorsteunen en de versnellingsbaksteun van een th700 gebruikt worden i.v.m. de positie van de bak, ook moest de tv kabel verlengd worden.
https://drive.google.com/file/d/1qavshy ... sp=sharing
vooras eronderweg, blok op de krik gezet, niet handig, veel getetris maar het kan de bouten van het subframe aan de binnenzijde verschillen wel van elkaar, dit heb ik " gemakkelijk" opgelost door metrische bouten te gebruiken ipv UNC. die vallen tussen de 2 UNC maten en zijn "dun" genoeg om gemonteerd te worden.
https://drive.google.com/file/d/1thVHWW ... sp=sharing
let op! zwaar werk!
https://drive.google.com/file/d/1RCBYZk ... sp=sharing
schijfjes poetsen
https://drive.google.com/file/d/19u8Pyq ... sp=sharing
doos met nieuwe goodies
https://drive.google.com/file/d/15-lXpi ... sp=sharing
nieuwe remklauwen en slangen EN! rode koni's de remleidingen waren al vernieuwd en zijn nu allemaal koper. de stuurkogels kun je gewoon van de g20 gebruiken, de binnenkogels zijn hetzelfde.
https://drive.google.com/file/d/1wQN2kJ ... sp=sharing
de bus voor het eerst op zijn pootjes!
https://drive.google.com/file/d/1P3jMbl ... sp=sharing
nieuwe remcilinders achter
https://drive.google.com/file/d/1wSK_QP ... sp=sharing
achter bijna alles klaar,
https://drive.google.com/file/d/1evp6vo ... sp=sharing
zo is ie nu
al met al inderdaad VEEL! werk maar niet moeilijk. een van de weinig aanpassingen was in het chassis ruimte maken voor de enkele cardanas i.p.v de 2 delige, stukje zagen en lassen en handremkabels moeten worden omgezet.
next step bedrading en interrieur inclu some laswerk![/quote]
na een poosje heb ik weer een update. ik heb zeker niet stil gezeten maar ik zal het meeste maar gewoon met foto's toelichten.
ik was oorspronkelijk van plan om mijn bus een beetje op te knappen maar dat loopt inmiddels uit tot een complete overhauling.
zo begon het eigenlijk, ik wou wat gaatjes in de vloer lassen maar dat was niet goed genoeg, in het dashboard en ruitenwisserbak had ik toen al e.e.a. gelast.
https://drive.google.com/file/d/1QSSG7b ... sp=sharing
om te beginnen heb ik de vloer vervangen. i.p.v. nieuwe delen te kopen heb ik een beadroller gekocht en de vloerpanelen zelf "gestanst" hierdoor heb ik ook de motortunnel kunnen verbreden.
oude spul er uit
https://drive.google.com/file/d/1MNfaID ... sp=sharing
nieuwe spul er in
https://drive.google.com/file/d/1gNWliE ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-SKfWS ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1LberNO ... sp=sharing
op dat moment stond ik nog buiten en moest ik soms in de stromende regen lassen terwijl ik onder een zijltje stond
https://drive.google.com/file/d/1KlKbxj ... sp=sharing
terwijl ik bezig was ontdekte ik dat ik een lekkage had. dit werd veroorzaakt omdat de vorige "klusser" het dak erop had gelijmd ipv gelast.
https://drive.google.com/file/d/1HRN42p ... sp=sharing
door het dak te verwijderen kwam ik er ook achter dat dezelfde "klusser" plamuurvaardig was en de schuifdeurrand zat alleen links en recht nog maar vast.
https://drive.google.com/file/d/1A4-20Y ... sp=sharing
na wat buig, timmer en laswerk..
https://drive.google.com/file/d/1uzKIef ... sp=sharing
na dat getackeld te hebben ben ik maar verder gegaan terwijl het zonnetje scheen.
https://drive.google.com/file/d/1E8rTXO ... sp=sharing
dit kwam er onder vandaan, het originele dak was gewoon weggezaagd en de restanten heb ik er als een sardineblik vanaf gepelt. alle roest daarna zoveel mogelijk verwijdert.
https://drive.google.com/file/d/1iOgqXH ... sp=sharing
lekker pellen
https://drive.google.com/file/d/1Xf6REi ... sp=sharing
uiteindelijk heb ik het gehele dak vastgelast en vertint.. (heeel erg veeeeeel werk!!)
https://drive.google.com/file/d/1IuzZ3S ... sp=sharing
ff pauze gehouden..
https://drive.google.com/file/d/1UOOEs2 ... sp=sharing
toen dat er op zat kwam ik erachter dat de spatborden ook rot waren. inmiddels had ik een plekje binnen
https://drive.google.com/file/d/1RAjD5i ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12F-l5R ... sp=sharing
de binnenschermen waren ook aangetast en daar heb ik e.e.a. aan oplapwerk aan verricht
https://drive.google.com/file/d/1vXL58w ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1uDr1IL ... sp=sharing
ik maak dan zulke stukjes
https://drive.google.com/file/d/1cs7TyW ... sp=sharing
met als resultaat
https://drive.google.com/file/d/13YKxjK ... sp=sharing
daarna de spatborden geplaatst (dit is behoorlijk stampwerk)
https://drive.google.com/file/d/117xGYF ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1loZW_Z ... sp=sharing
herbie
https://drive.google.com/file/d/1jGjtlY ... sp=sharing
uiteindelijk heb je dan een nieuw neusje (ook nieuwe motorkap en voorraam en nieuwe kabelboom voor verlichting)
https://drive.google.com/file/d/1F5UOLM ... sp=sharing
de binnenkant geschildert
https://drive.google.com/file/d/1hmQ8Cg ... sp=sharing
met het vervangen van beide deuren word ook een electrisch bedienbaar interrieur geinstalleerd inclusief electrische ramen en cv
https://drive.google.com/file/d/10_kAI6 ... sp=sharing
soms moet je pauzeren en de werkruimte word gedeeld met allemaal kunstenaars. Hun visie op het gebruik van een cola-automaat sluit naadloos aan op de mijne:)
https://drive.google.com/file/d/1UC0xUU ... sp=sharing
omdat ik de spadborden moest vervangen en daarmee de verbredingskit kwam ik NOG meer plamuurkunsten van de vorige "knutselaar"tegen
https://drive.google.com/file/d/1QAe_z9 ... sp=sharing
deze knutselkoning luste er wel pap van!
https://drive.google.com/file/d/1CvSiF3 ... sp=sharing
omdat het één lappendeken dreigde te worden heb ik besloten om de hele zijkant er maar uit te slijpen. (ik heb voor de reservedelen een andere bus gesloopt:s, ik weet het.. maar de een zijn dood..)
https://drive.google.com/file/d/1lGTOuy ... sp=sharing
daarna de onderliggende probleemzone's aangepakt, deze hoek is helemaal nieuw.
https://drive.google.com/file/d/1d3Riwu ... sp=sharing
hier komt de wielkuip tegenaan, ook nieuw
https://drive.google.com/file/d/1gvyRrn ... sp=sharing
daarna de hele zijkant erin (ook wat stukjes aan hersteld maar veeeel strakker dan de voirge!
https://drive.google.com/file/d/1_2c947 ... sp=sharing
ik moet de dorpels nog en de andere kant maar ik wilde dit alvast even delen. het leuke vind ik zelf dat ik hiervoor niet eens kon lassen. ik heb er best lol aan gekregen. ik ben daarnaast ook bezig met de LPG onderbouw maar die foto's zijn minder spannend :p
ook het raam heb ik aangepakt
https://drive.google.com/file/d/1JfAR_y ... sp=sharing
doordat het zijruitje tijdens het lassen knapte moest ik voor het dak ook het voorraam verwijderen. dan kom je natuurlijk nog meer werk tegen
het binnenrandje heb ik natuurlijk ook aangepakt, alleen hier nog niet
https://drive.google.com/file/d/1XMhgyz ... sp=sharing
zelf plaatje maken
https://drive.google.com/file/d/1-Vdli9 ... sp=sharing
en het is wel aardig gelukt
https://drive.google.com/file/d/1HtsH45 ... sp=sharing
omdat ik lekker bezig ben wou ik alvast een glimp geven over hoe het er straks uit gaat zien, en de manier waarop ik daar gekomen ben
zo zijn we begonnen
https://drive.google.com/file/d/1Fs5Es2 ... sp=sharing
na wat timmerwerk werd al snel duidelijk waar ik aan toe was
https://drive.google.com/file/d/1siOPxq ... sp=sharing
met wat klamme handjes toch de zaag erin gezet
https://drive.google.com/file/d/117QBbW ... sp=sharing
tijdens het verwijderen van de restanten komt de originele beplating naar voren, bordeauxrood met een gouden randje!
https://drive.google.com/file/d/1Jlufc- ... sp=sharing
dan komt je dit (weer) tegen
https://drive.google.com/file/d/1ze0rZ_ ... sp=sharing
voor sommige stukken heb ik zelf wat plaatmateriaal aangepast van een gesloopte chevy carrosserie
https://drive.google.com/file/d/1BJTz08 ... sp=sharing
goed vast zetten
https://drive.google.com/file/d/1LrHK1j ... sp=sharing
dan ziet het er daarna zo uit (bijna al het zilverkleurige is nieuw gemaakt of vervangen)
https://drive.google.com/file/d/19T33m7 ... sp=sharing
ondertussen begonnen om de rest voor te bereiden. Geen overdreven luxe en die ingeschatte nieuwe dorpel komt er dus.
https://drive.google.com/file/d/17aWkrA ... sp=sharing
Voor de nieuwe dorpel moest ik naar de andere kant van het land. onderweg heb ik (via marktplaats) een mooie set wielen opgehaald (bedankt henk ) tot groot vermaak van mijn vriendin (van wie de auto is \:D/ )
https://drive.google.com/file/d/18-zeEu ... sp=sharing
de zijkant is inmiddels ook bijna zover
https://drive.google.com/file/d/1PztH4Z ... sp=sharing
de autocosmetica ook
en omdat ik het niet kan laten alvast een sneak previeuw (voor mijn eigen motivatie heel goed!)
https://drive.google.com/file/d/1QNBGsz ... sp=sharing
Last edited by kluivers on Tue Mar 19, 2019 9:19 pm, edited 18 times in total.
Re: restauratie Chevy Van 1977
wat een werk maak je er van!!!! respect!
het roestduiveltje heeft je Van wel aardig te pakken gehad :S
en die nieuwe velgen doen hem heeel erg goed zeker met mat zwart komen ze erg moi uit
het roestduiveltje heeft je Van wel aardig te pakken gehad :S
en die nieuwe velgen doen hem heeel erg goed zeker met mat zwart komen ze erg moi uit
Re: restauratie Chevy Van 1977
de tering dacht dat mijn bussie rot was......
Re: restauratie Chevy Van 1977
Ik heb maar 1 woord te zeggen:RESPECT!!!!!
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: restauratie Chevy Van 1977
Kijk, en zo leer je bakken en braaien....door het gewoon te doen!
TOP!!!
TOP!!!
Re: restauratie Chevy Van 1977
Nou, respect voor het werk dat je verzet hebt. Maarre, is zo'n Van dat wel waard? Volgens mij vind je die busjes op elke hoek van de straat, zeker nu met de nieuwe MRB regels in zicht...
Re: restauratie Chevy Van 1977
@caprice, goeie vraag! Ik doe gewoon elke keer 1 klus en voordat je het weet.. En toen ik hem kocht dacht ik ook een goeie gekocht te hebben... Gelukkig is het wel zo dat het het eerste model is ( van zijn soort) Die zie je niet zo veel. Ik ben met de mrb ook de klos net zo als alle andere busjes. Aangezien ik vorig jaar mei begonnen ben met repareren was dat voor mij toen ook nog niet duidelijk.
Re: restauratie Chevy Van 1977
Inderdaad respect