Ontvetter lek

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Ontvetter lek

Post by Johnto »

Hey,

Vandaag de Lincoln weer uit de stalling gehaald, en hij lekt benzine?
Dat ding rijdt nooit op benzine, al zit de benzine zooi er wel nog allemaal werkend in.
Ik heb net even onder de auto gelegen, en hij lekt ergens bij de benzinepomp aan het blok.
De Lincoln start en loopt op LPG, dus volgens mij mag er dan geen benzine bij de pomp komen dmv de afsluiter, of heb ik het verkeerd?
Zou de afsluiter vast blijven zitten door slecht contact/oxidatie van afgelopen maanden stilstaan, of moet ik het ergens anders gaan zoeken?

Gr
John
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ontvetter lek

Post by sjak_brak »

Ligt eraan waar de afsluiter zit (voor of na de pomp) en of deze goed werkt.

Beter is om de pomp eraf te halen en te vervangen door een blindplaatje.

Ververs ook ff je motorolie, je zal niet de eerste zijn waarvan de carter vol met benzine zit en zo de motor in de soep draait.
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Ontvetter lek

Post by meganix »

ik gok dat je benzinepomp zelf lek is ik heb 2 fords gehad en bij allebij is de pomp lek gegaan :P en het is wel beter voor je benzine pomp als de afsluiter na de pomp zit. omdat hij anders droog loopt. (naar mijn idee) als je het echt niet gebruikt ook niet in noodgevallen dan zou ik hem er idd afhalen, wat sjak zegt.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Ontvetter lek

Post by Shev Ed »

Wat Sjak zegt, check je motorolie op zijn minst effe of het er nog goed uitziet, en of het niet naar benzine stinkt.

Als hij benzine in je blok lekt en er loopt een aantal liter het blok in, is dat niet goed :P

Als je echt nooit op benzine rijd zou ik de pomp er ook gewoon afhalen, als je het toch fijn vind om ook op benzine te kunnen rijden, zou ik er een electrische pomp opzetten, die je natuurlijk gewoon uit kan zetten als je hem niet gebruikt :)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Ontvetter lek

Post by boyanka »

:smack: je had m ook gewoon in de stalling moeten laten staan.
Post Reply