Adres verchromen?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Adres verchromen?

Post by RickyV8 »

Het zal wel eerder gevraagd zijn, maar:

Wie weet er een goed adres voor het verchromen van deze voorbumper van m'n F350? (bij voorkeur in Zuid Holland)

Image

Image

Een nieuwe standaard verchroomde bumper zal wel goedkoper zijn, maar ik vind dit model bumper wel leuk.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Adres verchromen?

Post by Peter Pontiac »

Vriend van mij heeft de bumper van zijn Aston Martin bij Harteveld gebracht en die hebben de bumper met een prachtig glimmend laagje afgeleverd 8)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Adres verchromen?

Post by Texas Boy »

Mag er op zo'n truck ook een pushbar, want lijkt mij mooier bij deze truck en ik vind deze bumper oerlelijk, maar gelukkig dat smaken verschillen. Je kan hem voor de grap eens chrome spuiten dan weet je wat je ongeveer krijgt.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Adres verchromen?

Post by RickyV8 »

Hey Hans, ik ben juist zo blij met m'n bumpertje! :D :lol:

Pushbar kan ook, moet die er met de apk wel even af.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Adres verchromen?

Post by Texas Boy »

RickyV8 wrote:Hey Hans, ik ben juist zo blij met m'n bumpertje! :D :lol:
Dat mag :P zet er dan wel lampies in na verchromen :)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Adres verchromen?

Post by chevystan67 »

trek je knip maar open met dit formaat bumper, denk dat je makkelijk boven de € 1000 uitkomt
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Adres verchromen?

Post by RickyV8 »

O echt? :D Nou dan wordt het toch een standaard chroom bumpertje :lol:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Adres verchromen?

Post by Martin71RS »

galvame in rotterdam doet dat ook geloof ik....ben met verzinken van spul erg fijn geholpen.
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Adres verchromen?

Post by warriorair »

In plaats van verchromen kan je hem goedkoper in RVS namaken denk ik.
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: Adres verchromen?

Post by MieZ »

Zit Tolenaar er nog in Rdam?
Moest jaar of 9 geleden al 800 euro betalen voor een standaard bumper betalen...dit formaat zal idd zeker een bak meer kosten
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Adres verchromen?

Post by Ranch73 »

/\/\ wat ik zo hier en daar heb vernomen is dat deze nogal eens wat spullen kwijtraakt/weggeeft ,matige kwaliteit ,geen persoonlijke ervaring mee.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Adres verchromen?

Post by Remon. »

Waarom is het verchromen eigenlijk zo vreselijk duur? Ja, milieu, wetgeving, blabla. Maar zijn er geen bedrijven die aan massa verchromen doen en ook eens wat custom werk er tussendoor pakken?

Het moge duidelijke zijn dat custom werk lang niet voor massa prijzen kan, maar mijn fiets van 100,- retail is als voor de helft verchroomd. Een bumper is natuurlijk vrij huge en lomp, maar als ik al hoor dat een setje koplampringen verchromen 200,- moet kosten.

Misschien iets te vinden in Polen ofzo? Waar ze de regels niet zo nauw nemen. 8)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Adres verchromen?

Post by chevystan67 »

MieZ wrote:Zit Tolenaar er nog in Rdam?
Moest jaar of 9 geleden al 800 euro betalen voor een standaard bumper betalen...dit formaat zal idd zeker een bak meer kosten
tolenaar zit er ook nog steeds, prijzen wordt je niet vrolijk van
Chris98
Posts: 95
Joined: Mon Oct 29, 2012 4:49 pm

Re: Adres verchromen?

Post by Chris98 »

chevystan67 wrote:tolenaar zit er ook nog steeds, prijzen wordt je niet vrolijk van
De kwaliteit is daar ook niet best, met een beetje poetsbeurt veeg je de chroomlaag er weer af. Heb het bij meerdere mensen vanuit de brommer hobby gezien, daarnaast zijn ze prijzig en moet je lang wachten op je onderdeel. Dat maakt niet veel uit als de kwaliteit goed is, maar dat is bij Tollenaar wel anders.

Beter bedrijf is zit in Reuver: http://www.chroomtechnologie.nl/ . Maar of ze zo'n enorme bumper kunnen verchromen weet ik niet, prijzig zal het geintje iig wel worden!
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Adres verchromen?

Post by chevystan67 »

er zijn wel topics hoor over verchromen, ook in polen schijnt het niet top te zijn, tenzij je misschien iemand kent, je kan galvame in rotterdam eens bellen
om te vragen wat een bumper verchromen kost, maar ik denk dat je schrikt van de prijs.
Post Reply