raam in plakken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

kruiwagen wrote:Vergeet geen primer te gebruiken.

Gr Henk

moet dat primer zijn of is geverfd ook goed? De sponning is inmiddels gelast (waar nodig) en in de verf gezet (met primer eronder) en nu het weer wat beter qua temperatuur wordt wil ik een dezer dagen de ruit erin gaan 'plekken'....
Auto is inmiddels goed opgedroogd want hij staat lekker binnen... tussen Jeep en Lijkwagen...
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: raam in plakken

Post by kn@pestaart »

Dat moet echt primer zijn voor de kit die je gaat gebruiken... De koude kitten en de PUR-kitten hechten niet aan lak en glas...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Thanx. Dan ga ik eerst primeren.
1967coupe
Posts: 344
Joined: Sat Apr 26, 2008 9:19 pm

Re: raam in plakken

Post by 1967coupe »

Denk eraan dat je ook een randje van je glas primert.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ow? thanx! wat voor soort primer moet dat zijn?
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: raam in plakken

Post by Supervaags »

ik kreeg die primer erbij toen ik de lijm kocht, zou het even bij een automaterialen handel navragen.

deze zou ik trouwens niet vergeten(en de rest ook niet trouwens)
Corp wrote:let wel op dat bij een boel van deze auto's origineel koude kit gebruikt wordt, die kleverige bende hardt niet uit. Vaak zitten er afstandsblokjes of butyl rubber lint tussen om zo de hoogte goed te krijgen anders ligt straks de ruit te diep en past de trim niet goed. Als je met sika of vergelijkbare kit gaat plakken de tuit inknippen in V vorm zodat je een grote kam met kit op de ruit zet en dan de ruit in de sponning ztten en met tape vastzetten zodat hij niet zakt.
kijk daar van te voren even goed naar, anders kan het gebeuren dat de ruit naar beneden gaat zakken
Post Reply