Hoe gastanks te koppelen
Re: Hoe gastanks te koppelen
Eigenlijk zou je dus tanks moeten hebben van gelijke grootte om nivilleren te voorkomen?
Gr
Rene
Gr
Rene
Re: Hoe gastanks te koppelen
Nee, dat maakt niet uit. Zet gewoon minimaal 1 terugslagklep erin, ben je klaar
Ik heb een paar jaar gereden met een wagen met 2 gelijke tanks, op dezelfde hoogte in de kofferbak, maar ook die gingen niet gelijkmatig leeg
Ik heb een paar jaar gereden met een wagen met 2 gelijke tanks, op dezelfde hoogte in de kofferbak, maar ook die gingen niet gelijkmatig leeg
Re: Hoe gastanks te koppelen
Ok, thanks.
Zat nog te denken moet er een bepaalde afstand zijn tussen tank en wegdek of is het zo simpel dat het niet onder het laagste punt v/d auto mag komen? Blok of achteras oid?
Gr
Rene
Zat nog te denken moet er een bepaalde afstand zijn tussen tank en wegdek of is het zo simpel dat het niet onder het laagste punt v/d auto mag komen? Blok of achteras oid?
Gr
Rene
Re: Hoe gastanks te koppelen
Tank moet (als ik me goed herinner) minimaal 20cm van wegdek zitten.
Re: Hoe gastanks te koppelen
Moet goedkomen dus.
Thanks
Rene
Thanks
Rene
Re: Hoe gastanks te koppelen
1967coupe wrote:Dus Obelix bedoeld een afsluiter, geen terugslagklep?
Andre heb jij 2 tanks met dezelfde inhoud?
Gr
Rene
heb 3 tanks. 2x60l gaan tezamen en 1x 95 liter.
geen trugslagkleppen en kan ze gewoon leegrijden.
rijd eerst de 2 60l tanks leeg en als de motor uitvalt of inhoud overschakelen op de 95l tank.
geen last van overhevelen van het gas
andre
Re: Hoe gastanks te koppelen
Ok,
wat zou het nadeel zijn van dat overhevelen? Dat de motor niet genoeg gas krijgt?
Gr
Rene
wat zou het nadeel zijn van dat overhevelen? Dat de motor niet genoeg gas krijgt?
Gr
Rene
Re: Hoe gastanks te koppelen
VetteV8 wrote:Als je tanks niet op precies dezelfde hoogte zitten, zoals in Vans, of pick-ups, met inbouw en een onderbouw tank, dan krijg je echt wèl problemen als je geen terugslagkleppen plaatst, en beide tanks onder het rijden open zet.
Dan vult de hogere tank de lagere, en wel tot 100%.
Als je dan de auto stil zet en het wordt warmer, dan blaast gelijk je overdruk ventiel het vloeibare gas naar buiten.
Da's niet handig dus.
Maar nogmaals, dat is alleen het geval, als je beide tanks tijdens het rijden open zet; het is dus veel handiger, om een keuze schakelaar [ná je veiligheidsrelais] op je tankventielen te zetten, dan kan dit overlopen niet gebeuren.
Cor
Re: Hoe gastanks te koppelen
Dat ,en heb ook een keer gezien bij een pickup die niet kon starten omdat de tanks mekaar aan het vullen waren maar geen gas meer naar de motor stuurden. Maar ja, alle rare gasgevallen komen bij mij aan de deur lijkt t wel
Re: Hoe gastanks te koppelen
We komen steeds verder.
Ik ga voor:
2 tanks onder de bus.
Aanvoer via t-stuk gekoppeld op het bestaande vulpunt.
Aanvoer naar verdamper ook via t-stuk, afsluiters werkend en zelf te schakelen.
De bijgeplaatste tank wordt als eerste leeggereden. De huidige tank schakel ik in als de 1e leeg is. De huidige tank zit op de benzinemeter aangesloten.
Dit gaat zo'n beetje mijn plan van aanpak worden.
Nog tips waar ik het benodigde materiaal kan halen?
Mvg
Rene
Ik ga voor:
2 tanks onder de bus.
Aanvoer via t-stuk gekoppeld op het bestaande vulpunt.
Aanvoer naar verdamper ook via t-stuk, afsluiters werkend en zelf te schakelen.
De bijgeplaatste tank wordt als eerste leeggereden. De huidige tank schakel ik in als de 1e leeg is. De huidige tank zit op de benzinemeter aangesloten.
Dit gaat zo'n beetje mijn plan van aanpak worden.
Nog tips waar ik het benodigde materiaal kan halen?
Mvg
Rene
Re: Hoe gastanks te koppelen
Elke gasboer..................
Re: Hoe gastanks te koppelen
lpgonderdelenshop.nl kan je alles wel krijgen
Re: Hoe gastanks te koppelen
Als je aan het kloothannesen bent met de boel pas maken, en niet helemaal zeker weet wat je nodig hebt, dan kan je makkelijker bij een behulpzame gasboer langsgaan. Dan maar een knaak meer betalen
Anders is er bv ook vogels autogas.
Anders is er bv ook vogels autogas.
Re: Hoe gastanks te koppelen
Eerst maar eens kijken waar ik de tanks plaats en hoeveel slang/leiding ik nodig ben.
Ik heb gelezen dat er 2 diktes zijn? 6 en 8mm leiding, klopt dit? Is het nog raadzaam om er 8 mm in te zetten als er 6 in zit? Ik heb een 318 motor met een Impco 300 lpg installatie.
Aansluiting van de slang zal ik denk ik op moeten meten of is dat een standaardwaarde?
Mvg
Rene
Ik heb gelezen dat er 2 diktes zijn? 6 en 8mm leiding, klopt dit? Is het nog raadzaam om er 8 mm in te zetten als er 6 in zit? Ik heb een 318 motor met een Impco 300 lpg installatie.
Aansluiting van de slang zal ik denk ik op moeten meten of is dat een standaardwaarde?
Mvg
Rene
Re: Hoe gastanks te koppelen
de slang is UNF draad op een SAE koppeling; even opmeten, maar is standaard, want moet op de terugslagklep en de vulkoppeling
Motorleiding? 8mm lijkt mij het minimum voor een yank.
Cor
Motorleiding? 8mm lijkt mij het minimum voor een yank.
Cor