Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by M@ikel »

maar geen zoet / schoon water

(een inmiddels door ts onkracht, maar ten tijde van plaatsen nog geldig argument)

m@ik
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by Wilf »

M@ik let goed op :thumbs:

Als we toch in de universitaire sfeer blijven, even een UT-stukje als bewijs (onderzoek om het groeiende probleem op te lossen): http://www.utwente.nl/archief/2012/03/w ... ensen.doc/

Of hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_water

"Less than 1% of the world's fresh water or 0.007% of all water on earth is accessible for direct human use."
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by Wilf »

Trouwens, nu ik het teruglees, ik dacht ook dat het waterargument grotendeels ontkracht werd, maar water zuiveren kost ook energie. Want als het zo makkelijk was om water echt goed te zuiveren hadden we niet een wereldwijde waterschaarste. Water zuiveren kost niet alleen veel energie maar echt smerig water heeft ook nog gevaarlijke bijproducten, waar laat je die dan weer..?

Laat ik het zo zeggen: overstappen van olie naar water is eigenlijk het verleggen van het probleem van de ene schaarse naar de andere schaarse stof.
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by Haakert »

Water raakt nooit op, H is een element wat het meeste voorkomt in het heelal. Daarnaast kan je waterstof dus ook produceren in Nederland en houd je het oliegeld wat normaal richting het midden oosten gaat binnen de Nederlandse economie.

Zolang er een goede energiebron is die voldoende energie kan produceren in de toekomst (kernfusie, efficientere zonnepanelen etc), maakt die 5% minder efficiëntie niet veel uit. Zolang je die duurzame energie maar om kan zetten en opslaan op een slimme manier (waar waterstof er één van is).
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by Wilf »

Leuk en aardig maar er moet eerst water gezuiverd worden en dan omgezet naar waterstof. Daar is energie voor nodig. Veel energie. Meer dan wind en zon kan bieden met het huidige aanbod. En water raakt dus wel op als je het allemaal omzet tot waterstof omdat dat de dampkring verlaat. ;)

Maar goed, dat laatste is pas een zorg na honderden jaren intensief waterstofgebruik en dat zal wel niet zo'n vaart lopen.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by kn@pestaart »

Als ik het goed begrepen heb bestaat het aardoppervlak toch voor zo'n 80% uit water...?
Klopt, maar dat was niet mijn punt. Dat schoon water schaars is, wil nog niet zeggen dat het zeldzaam is. Dat zijn 2 verschillende dingen. ;)
Last edited by kn@pestaart on Mon Jan 21, 2013 6:59 pm, edited 1 time in total.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by olof »

He cool man...
ik spuit al jaren de DUT voor de T.U. en nu voor het eerst de WASUP....!
Altijd leuk...echte studenten jullie....euhh kan ik hem met pinksteren komen brengen en dan die zondag ophalen??...hahaha...heerlijk..!

succes man..was er niet nog een team bezig met een waterstof aangedreven...auto...boot...motor...?...kan me er iets van herhinneren..!

succes.!
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by Haakert »

Gaat al de goede kant op, 200 aanmeldingen! Als je komt, wel even registreren op onze website aub (www.forze-delft.nl)

Frame is inmiddels al binnen!

Image
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Ontwerp presentatie waterstof racewagen

Post by Haakert »

Post Reply