Strippenkaart Oldtimers.........

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by HarleyRob »

Detroitsteel wrote:Ik heb de coupé onder een hoes staan op een bedrijventerrein zonder omheining...
Nu is, vanwege die hoes, de kenteken niet af te lezen en zullen ze hem deels moeten lichten, wat ook niet 123 te doen is, om het te kunnen aflezen.
Zullen die naaiers werkelijk moeite gaan doen om dat toch te controleren straks met de nieuwe mrb wetgeving..? Het zal wel gezien je altijd van die uitslovers er tussen heb zitten :(
Of mogen ze dat zomaar niet..?
Privé-terrein? Met art. 461 WVS bordje er bij? Dan mogen ze niet ongeoorloofd het terrein op. Diegene die bij mij het terrein op komt, mag eerst even ''knuffelen'' met één van onze Spaanse Mastiffs (85 kg, dol op vers vlees).
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Texas Boy »

Hoe meten ze eigenlijk het gebruik, kastje in de auto?
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Supervaags »

kastje in oldtimers is een beetje vragen om problemen.. bovendien het ontwikkelen en plaatsen van een dergelijk systeem.. $$$

gewoon deze toch :D
Image
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by harry_clamshell »

en ach... weer volledig moeten gaan betalen heeft uiteindelijk ook weer z'n voordelen:
- prijzen voor een wagen gaan weer naar het niveau van voor 1996
- weer demo derbies met wat grotere wagens
- minder en kleinere meetings met tot in de puntjes verzorgde wagens
- 95% minder zeikerds op de A.A.P. :D
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by HarleyRob »

@Hans uit Texas: gebruik meten ze met Opitcal Caracter Recognition systemen die bij elke provinciegrens opgesteld staan. Vrij eenvoudig: alle kentekens die nu als oldtimer geregistreerd staan, worden gewoon geflagged als ze gesignaleerd worden door het systeem. Waterdicht, en bij twijfel heeft de Roverheid gewoon gelijk.

*/neuriet ondertussen Pink Floyd: ''...mother should I trust the government..." /* :lol: :lol:
HarleyRob wrote:Nog een toevoeging:

Denk niet dat je ongestrafd rond kunt rijden zonder te betalen. De Roverheid heeft in de afgelopen paar jaar overal camera's opgehangen, die je kenteken registreren bij elke passage. Bij de grens hadden we ze al, maar nu zijn er bij de provinciegrenzen ook camera's geplaatst. Zogenaamd om interprovinciaal verkeer te meten, maar mij is nu duidelijk dat dat een hele vage omschrijving is met een hele brede interpretatie.

Ik rijd zakelijk een auto op KM-registratie. Pas geleden werd ik gebeld door de Belastingdienst (dienst - what's in a word), die mij wilde helpen met het correct registreren van de kilometers (helpen = controleren....). Tijdens het telefoongesprek werd mij haarfijn uitgelegd op welke dag/tijdstip ik welke camera had gepasseerd. Deze database is doorgelinkt met de CJIB database, dus mevrouw wist ook precies waar ik geflitst was.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by pintor »

als ik dan een weekendje weg gaat naar een bungalowpark ik parkeert hem vrijdag en rijd er maandag weer mee weg, hoeveel dagen rekenen ze dan op mijn strippenkaart?
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by M@ikel »

HarleyRob wrote:Omdat er zoveel opties voorbij komen herhaal ik mijn voorstel nog maar even:

Belasting berekenen op basis van normaal gebruik, daar dan voor motorvoertuigen van 30 jaar en ouder de helft van nemen. Eenvoudig te implementeren, geen gedoe met controle x-dagen kaart etc. Dus als je normaal gezien 3000 Euro per jaar zou moeten betalen voor je oldtimer, kom je nu met 1500 Euro weg. Men zou nog kunnen overwegen om een extra belasting voor diesels in te voeren, om zo toch de burger het idee te geven dat het werkelijk om een milieumaatregel gaat... :x

Ik realiseer me dat dit systeem voor sommigen onder ons in de papieren kan lopen (waaronder overigens ik zelf). Echter, voor de meesten zal het een acceptabel voorstel zijn. Als Den Haag dit eens wil doorrekenen, zou ik erg benieuwd zijn naar de uitkomst.

Wat mij overigens verrast is dat een organisatie als de FEHAC zelf niet met meer alternatieven komt, maar gewoon slaafs achter Den Haag aan sukkelt. Het lijkt wel alsof achter de schermen de regels al bepaald zijn, maar dat het toneelstukje (mag weer gezegd worden in Den Haag blijkbaar, toch, Bea?) nog gespeeld moet worden om de burger het gevoel van inspraak te geven.

ja wat voor jou werkt werkt voor anderen weer niet.

ik heb 15 auto's 2 motoren en een trike, waarvan 2 belastingplichtig. alles staat binnen en totaal rijd ik ongeveer 1500 km max met de belangvrije shit per jaar. dat worden heel dure km's met jouw voorstel. Ik denk dat de fehac zich meer richt op mensen zoals ik (waarmee ik niet wil zeggen dat dat goed of fout is) . Voor gebruikers zoals ik is er dan ook helemaal niks mis met een n-dagen kaart.

M@ik
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Detroitsteel »

HarleyRob wrote:
Privé-terrein? Met art. 461 WVS bordje er bij? Dan mogen ze niet ongeoorloofd het terrein op. Diegene die bij mij het terrein op komt, mag eerst even ''knuffelen'' met één van onze Spaanse Mastiffs (85 kg, dol op vers vlees).
Nou ja, het terrein is van de verhuurder van het pand waar ik werk. Er staat geen 'verboden toegang' bord aan het begin van de dam...elke boeren lul kan het terrein op en af...
Mijn wagen staat netjes in een parkeervak op dit terrein...
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Detroitsteel »

boyanka wrote::) gewoon de platen eraf halen
Zou ook een optie zijn ja :)

Maar dan moet die eigenlijk achter slot en grendel staan en zelfs niet zichtbaar vanaf de openbare weg...

Dat laatste weet ik niet zeker overigens...
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by boyanka »

pintor wrote:als ik dan een weekendje weg gaat naar een bungalowpark ik parkeert hem vrijdag en rijd er maandag weer mee weg, hoeveel dagen rekenen ze dan op mijn strippenkaart?
:) bungalowpark is prive terein dus niets, alleen de vrijdag en de maandag omdat je dan op de openbare weg zit
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by pintor »

dat lijkt me lastig te controleren voor de belastingmeneer

ik verwacht dat de oldtimers de eerste worden, waar ze de test betalen per kilometer op uit gaan uitbroberen
Last edited by pintor on Sun Jan 06, 2013 6:19 pm, edited 1 time in total.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by boyanka »

:) ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zich zo druk maakt, en gaat toch om de grote vervuilers? Diesels.
Ik heb gelukkig geen diesel.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Homer »

20-25 dagen per jaar...................... ben ik alleen al kwijt voor op en neer rijden van stallingsruimte naar sleutelruimte en terug, heb ik het nog niet over gaan tanken, en naar de keuring te rijden, en evt weer een keer naar de keuring, worden dan dure Km per saldo.
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Erik64SS »

HarleyRob wrote:. Vrij eenvoudig: alle kentekens die nu als oldtimer geregistreerd staan, worden gewoon geflagged als ze gesignaleerd worden door het systeem. Waterdicht, en bij twijfel heeft de Roverheid gewoon gelijk.
Niets is waterdicht...ook zo'n systeem niet.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by HarleyRob »

De Belastingdienst, die gebruik maakt van het landelijk dekkende OCR-systeem, wist tot op de dag nauwkeurig aan te geven of ik mij verplaatst had in mijn zaken-auto. Bovendien vroeg men mij om dit even te staven met bonnetjes etc. No problem natuurlijk, maar het geeft m.i. aan dat men in staat is om kentekens te tracen.
Post Reply