schema ford ranchero

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

schema ford ranchero

Post by spieker »

heeft iemand hier een stroomschema van de verlichting van een ford ranchero uit 1978
heb ondertussen wel achterlichten en de koplampen voor elkaar
remlichten doen het ook weer maar krijg de richting aanwijzers niet voor elkaar
heb al het kunstof gedeelte in de stuurkolom vervangen maar ben nu het relay aan het zoeken van de richtingaanwijzers en de kleur van de draden die van voor naar achter lopen
gr :?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: schema ford ranchero

Post by sjak_brak »

De clignoteur zit bij de meeste wagens in de dradenspaghetti achter de dash/bij je stuurkolom.
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: schema ford ranchero

Post by Alwin »

Relais zit op je fuse box. Zitten twee 'tonnetjes' op. Alarmlichten en richtingaanwijzer. Zit er maar één relais dan is die van de alarmlichten en dan moet je het relais van de richtingaanwijzer zoeken onder/achter je handschoenenkastje.

Voeding van je relay is oranje/geel
Tussen relay en schakelaar lichtblauw
en van schakelaar naar achterlampen links is lichtgroen/oranje en rechts is oranje/lichtblauw.
Dit alles onder voorbehoud van vele jaren van verkleuring.

Dit heb ik overigens uit de schema's van een Mercury en Lincoln. Maar als die al gelijk zijn, dan zal die van de Ranchero ook wel gelijk zijn. Heb de hele Ford familie van 77 en 78 op CD staan, maar die CD is ergens op een plaats die ik niet helemaal weet. Men noemt dat ook wel kwijt.

Succes,
Alwin
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: schema ford ranchero

Post by Alwin »

Bedacht ik me vanmorgen nog. Als je alarmlichten het wel doen hoef je je bedrading naar achteren niet na te kijken. De alarmlichten en richtingaanwijzer hebben elk hun eigen voeding en knipperrelais, maar komen allebei uit in de schakelaar die in je stuurkolom zit. Vandaar gebruiken ze hetzelfde circuit en dus als je alarmlichten het wel doen zit dat gedeelte wel goed. Dikke kans dat het knipperrelais is overleden.
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

Re: schema ford ranchero

Post by spieker »

thanx er zat een los contact in het relay
nou alleen nog knipperlicht rechts voor maken maar dat zel wel iets met massa te maken hebben
Mikeyy25
Posts: 332
Joined: Fri Dec 18, 2009 4:59 pm

Re: schema ford ranchero

Post by Mikeyy25 »

Miss heb je hier nog wat aan :)

Image

Image

Image
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

Re: schema ford ranchero

Post by spieker »

zeker bedankt :)
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: schema ford ranchero

Post by Alwin »

Wees voorzichtig met deze tekeningen. Verschillen tussen Ford's uit 1972 kunnen flink zijn met die uit 1978.
Post Reply