oproep!! pech in frankrijk

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by Supervaags »

78 Firebird wrote:Zoals een Duitser?
dat valt ook wel mee, met name de jongere generatie weet zich wel aan te passen..

verder heeft sjak wel een punt, maar het gaat er m.i ook om dat je moeite doet om elkaar te begrijpen ongeacht in welke taal, helemaal in toeristische gebieden..
je kunt tegenwoordig simpel een app op je mobiel pleuren met een woordenboek oid..
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by bundie »

Binneland van frankrijk ben ik nog nooit zo gastvrij behandeld.....kunnen hollanders nog wat van leren af en toe!!



Grote steden is gewoon kut klaar.! :lol:
krypto
Posts: 271
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:45 am

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by krypto »

Een vriend (igor) van mij kwam een keer met pech te staan met zijn Van in het zuiden van Spanje. Net even te ver om heen te rijden. Ik heb toen met Tyra gebeld en die konden de dynamo wel opsturen met ups. Dan was deze er in twee dagen. Ik heb toen nog gebeld met de bosch garage waar de dynamo een tijd geleden was gekocht. Deze zeiden toen van ach je hebt nog garantie dus wij regelen dat wel voor je. Dus kon Igor de volgende dag bij een bosch garage in de buurt van waar hij stond zo de andere dynamo ophalen. Gelukkig kon hij hem zelf makkelijk monteren en zo was hij goed geholpen. ik vondt dat een top service.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by enrique »

Chevy Franky sttuurt de onderdelen overal heen,,afgelopen zomer was mijn wiellager kapot gegaan,,ik zat zelf in het noorden van Spanje,niets of niemand daar heeft verstand van Amerikaanse auto`s,,Franky gebeld en hij stuurde het op,,,het mag en kan geen probleem meer zijn dacht ik zo,,en wat betrefd de anwb,,zij hebben Chevy Franky in hum sysyteem staan want zodra ik de anwb belde om te meleden dat mijn Van kapot was en zei dat Franky uit Zutphen of Brummen het onderdeel op de post had gegooid wisten zij al over wie ik het had. Ze hadden het dus kunnen verzorgen :oops:

Groeten
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by smokey »

sjak_brak wrote:Ik snap die fixatie niet op engels, alsof dat de enige taal op aarde is. Daarnaast snap ik ook niet dat mensen blijkbaar op reis gaan en verwachten dat ze hun vertrouwde taaltje kunnen spreken met de locals, dat is op zn zachtst gezegd nogal naïef. Verder is het gewoon stompzinnig als je niet eens de moeite neemt om een pocketwoordenboekje mee te nemen, of is dat de hollandse gierigheid waar we zo trots op moeten zijn :D
Neemt niet weg dat ik het ook niet zo heb op fransen :lol: heb er 7 jaar tussen gewoond dus ik kan t weten :D
Je bent daar zeker ook naar school geweest? Ik heb in N.L. op school geleerd dat de Engelse taal de wereld taal is.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by RobDodge »

sjak_brak wrote:Als je verwacht dat mensen engels praten, ga dan naar engeland :arrow:

Lijkt me bewuste eigen keus om geen frans te leren en dan evengoed naar een streek te gaan waar ze dat spreken. En dan ook nog kankeren dat ze daar frans spreken, wat een verrassing :D

Ik vind t eerder arrogant als je ergens heen gaat en je verwacht dat ze jouw taal of die ene andere taal spreken die jij toevallig kent.
Sjak je hebt helemaal gelijk kerel! Maar wat voor ons geld, geld ook voor hun! :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by sjak_brak »

smokey wrote:Ik heb in N.L. op school geleerd dat de Engelse taal de wereld taal is.
Voor luchtvaart en zeevaart wel. Ca. 5 miljard mensen spreken geen engels, in zeker de helft van de landen waar ik ben geweest heb je dr niks aan. (en ik heb ook in NL op school gezeten, daar kon je gewoon frans leren ipv dit soort onzin) :D
RobDodge wrote:Maar wat voor ons geld, geld ook voor hun! :)
Daarom, een fransman die hier de weg vraagt kan ook de tering krijgen van me :D
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by johnny »

toen ik zo'n jaar of 12 geleden in de hengst vloog ( nou ja, m'n auto dan ) op de Peage liet ik door de benzinepomp-bediende iemand bellen ( geen idee wie of wat hij ging bellen )......kwam toen een takeldienst aankakken, Blazer ging achterop de vrachtwagen, caravan werd erachter gehangen en zo vertrokken we met heel die zooi naar een industrieterrein, daar aangekomen belden ze naar de alarmcentrale in Lyon en daar zijn die gasten perfect tweetalig, sprekend vloeiend Frans en Nederlands....., dus wat is het probleem als je de taal daar niet kent word toch alles goed afgehandeld, kan die niet binnen 48 uur gerepareerd worden, word heel de zooi gratis gerepatrieerd en kun je zelf gratis op de trein terug, hotel en alles word geregeld ook al lul je geen woord Frans....
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by gambaa »

Zo ben terug, wat een reacties haha

het is zoals het is, het is al tig jaren een probleem overal w.b.t. engelse taal, het is niet arrogant dat wij maar moeten vinden dat hun de engelse maar moeten beheersen, ze krijgen het gewoon weg niet op school ze mogen er voor kiezen op de hogere school met ingedachten dat het een hoofdtaal is maar daar hebben zij geen zin in. maar met handen en voeten kom je een heel eind.(waar dan ook) middelvinger werkt bij iedereeen 8)

de mentaliteit is daar gewoon anders, erg nors, arrogant tot dat je kennis met ze gemaakt heb dan is niets te veel alles kan en mag(dat hoor ik veel in andere landen zeker niet uniek)

2600Km achter me kiezen,,beetje gaar maar de klus is geklaard,ze zijn weer op pad, de frustratie was op het kook punt bij die mensen(begrijpelijk wat ik allemaal gehoord en gezien heb)
Uiteraard rijsen er bij nog steeds vragen van hoe of wat en hoe kan dit nou en is(wilt) er nou niemand,,,,, e.d.,,,,,maar goed het is niet anders, ik ben blij dat ik de mensjes geholpen heb, ik heb een eeuwig schouderklopje :D .

wil iedereen bedanken voor het meedenken en inzet, tips&tricks , helemaal top



greeetz gambaa
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by CM »

sjak_brak wrote:Als je verwacht dat mensen engels praten, ga dan naar engeland :arrow:

Lijkt me bewuste eigen keus om geen frans te leren en dan evengoed naar een streek te gaan waar ze dat spreken. En dan ook nog kankeren dat ze daar frans spreken, wat een verrassing :D

Ik vind t eerder arrogant als je ergens heen gaat en je verwacht dat ze jouw taal of die ene andere taal spreken die jij toevallig kent.
Zo raar is dat toch niet, toeristen verwachten en krijgen dit ook als ze naar NL komen en denk dat de meeste neerlanders dit verwachtingspatroon ook hebben in het buitenland.

dat NLs niet noemenswaardig genoeg is om door ook maar iemand te leren word voor de gemakkelijkheid dan maar even vergeten :D
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by Thing »

Jean Dulamon (pro modified dragracer) heeft een garage op die hoogte.. alleen aan de westkust... 500 kilometer voor hem...

misschien kan hij je helpen.. http://www.dulamon-auto.fr/

hij is peugeot dealer.. maar dragracen doet hij in een chevy!

hij spreekt gebrekkig engels.. maar doet zijn uiterste best!

edit: al opgelost zie ik...
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by Peter Pontiac »

In Montpellier had ie ook gewoon geholpen kunnen worden.......maar ja....
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by M@ikel »

als dat gebrekkig engels is dan spreek ik vloeiend Frans :)

maar helpen zal ie je best, en daar is niet zoveel taal voor nodig

M@ik
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by gambaa »

Thing wrote:Jean Dulamon (pro modified dragracer) heeft een garage op die hoogte.. alleen aan de westkust... 500 kilometer voor hem...

misschien kan hij je helpen.. http://www.dulamon-auto.fr/

hij is peugeot dealer.. maar dragracen doet hij in een chevy!

hij spreekt gebrekkig engels.. maar doet zijn uiterste best!

edit: al opgelost zie ik...


evengoed dank, zal het allemaal doorgeven, die mensen zijn redelijk vaak te vinden daarow
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: oproep!! pech in frankrijk

Post by gambaa »

als het aan ons had gelegen werden we wel geholpen zo niet dan net zo lang zoeken dat het wel gaat, alles uit de kast halen wat nodig is en dan krijg je het heus wel voor elkaar , links om of rechts om.

maar je moet je een beetje kunnen voorstellen,twee mensen 65 en 71 jaar, eerste amerikaan, geen balle verstand van auto's, ze staan pal naast een mega drukken weg op een industrie terijn, links twee grote sloperijen, rechts twintig tal flinke schade auto's van het bergings bedrijf, 10 meter verder op twee afgebranden auto's, een stalen put deksel van +- 1mtr bij 50cm daar waar ze geen 50 rijden maar minimaal100km p/uur, en daar sta je dan met je caravan pal naast de weg in een bocht.

Erg druk bedrijf, je moet netjes op je beurt wachten, dan ben je eindelijk aan de beurt krijg je te horen dat de garage niet sleuteld aan yanken (geen verstand), anwb heb er alles aan gedaan om de mensen te helpen b.v. een hotel(maar ze durven de caravan niet daar alleen te laten staan), alles uitgezocht maar alle campings waren gesloten, als er dan ergens plek was, dan was er geen auto om de caravan te trekken, en nee nog steeds geen medewerking van de garage.
Geen internet verbinding om zelf wat uit te zoeken, de genoemde monteur die vrijdags zou komen kon dan bij gods gratie en heel veel pijn en moeite het terijn op komen om te sleutel (dynamo er af halen) en dan bestellen, en wie weet hoe lang dat had geduurt dat de dynamo er was en weer gemonteerd kon worden.ik heb ook gebrobeert om een pakketje te sturen naar de genoemde monteur maar dat wil;de hij niet pffff

Die mensen die stonden daar letterlijk en figuurlijk te janken en stuiteren in de caravan,ze wisten echt niet waar ze het zoeken moesten, voor ons is het allemaal appeltje eitje, we weten van hoe of wat, waar de spullen zijn, allemaal logich, is onze passie/hobby,je hoeft de taal niet te beheersen met handen en voeten desnoods tekenen komen wij wel een end.

maar goed alles is opgelost( wel op de moeilikste manier) maar is opgelost, mensen weer blij en weer op roet, iedereen weer happy

Nogmaal iedereen dank voor de tips, ze zijn opgeslagen, zal er een uitdraaitje van maken zodat ze dat mee kunnen nemen.

groet gambaa
Post Reply