1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Rikkel
Posts: 25
Joined: Wed Dec 15, 2010 3:47 pm

1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Rikkel »

Hallo,

Ik ben Rik en heb net mijn 2e (of 3e) amerikaan gekocht.

Ik ben nog steed bezig met mijn Impala convertible maar daar heb ik momenteel zo weinig tijd voor dat ie in de stalling staat.
Maar meer hierover in dit topic:
viewtopic.php?f=8&t=68975&hilit=impala+1972

Image

Dit wordt mijn nieuwe daily (niet als het aan de regering ligt ahhum)
Maar aan de andere kant mag een hobby ook wat kosten.
Mijn vorige daily (1991 Chevrolet Caprice) was ook niet goedkoop.

Vooralsnog zijn de plannen:
Grotere gastank.
Nu zit er nog een kleine gastank achter het derde bankje. Ik wil nu 2 tanken tussen het chassis de dorpels monteren. En dan met de tijd nog een ringtank ipv de benzine tank met en kleine benzine tank erbij.
Want het verbruik liegt er niet om. Ik haal 1 op 3 maar als ik 'normaal' rijdt (met een big smile) is het toch 1 op 2.

Achter verhogen.
Nu hangt ie nog wat achterover en het helpt niet mee dat er achter grotere banden om liggen. Hij zal zon 8-10 cm omhoog moeten zodat ie wat voorover komt te hangen.

En misschien komt er nog een zogenaamde spindle lift aan voor de vooras. Maar dat is voor latere zorg.

Verder onder de motorkap alles netjes maken en grote beurt, apk afstellen etc.

Het zal allemaal wel even gaan duren aangezien ik het allemaal zelf wil doen en momenteel weinig tijd heb voor mijn hobbies.

Tot nu toe weet ik een ding. Wat een auto! Het is heerlijk om de 7.4 liters aan het werk te zetten bij een stoplicht... :D
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

kikkegek!

Burbpies zijn koel! ik kan het weten!

welkom man!

kom op! veel fotos posten en ons op de hoogte houden...leuk man!

ik ga je topic volgen en als je vragen hebt hoor ik het wel, heb al veel gedaan en uitgezocht.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Thing »

nice car!

ik zou de voorkant verlagen.. niet de achterkant verhogen.. :)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

Thing wrote:nice car!

ik zou de voorkant verlagen.. niet de achterkant verhogen.. :)
precies!

zowieso moet je niet kijken naar een lege auto. Als je de voorschriften voor de bandendruk bekijkt, zit op je deur, zal je zien dat achter grotere spanning op moet komen, omdat die meer dragen. denk ook wellicht dus stuggere veren achter, die misschien minder inveren.

dus ga er met 1 of 2 inzitten, en kijk wat dan de stands zijn...

Mijn personal favorites and for some inspiration (mijn vrouw wil die zwarte en ik liefst die andere twee) :lol: :

Image

Image

Image
Rikkel
Posts: 25
Joined: Wed Dec 15, 2010 3:47 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Rikkel »

Nou rijd ik al een klein half jaar rond in de Suburban. Maar het begint me nu echt te irriteren dat de IMPCO 300A set up vanaf stationair niet lekker oppakt.

Als ik stationair sta en het gas een beetje intrap dan valt het toerental eerst helemaal terug voordat ie oppakt.
Ik rijd er al een tijdje mee rond maar het begint wel vervelend te worden. Op benzine heb ik er geen last van.
Ook heb ik het idee dat ik vermogen mis op gas.

Als ik tijd heb zal ik er eens naar kijken.
Rikkel
Posts: 25
Joined: Wed Dec 15, 2010 3:47 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Rikkel »

Mijn personal favorites and for some inspiration (mijn vrouw wil die zwarte en ik liefst die andere twee) :
Doe mij die zwarte dan maar :)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

Rikkel wrote:Nou rijd ik al een klein half jaar rond in de Suburban. Maar het begint me nu echt te irriteren dat de IMPCO 300A set up vanaf stationair niet lekker oppakt.

Als ik stationair sta en het gas een beetje intrap dan valt het toerental eerst helemaal terug voordat ie oppakt.
Ik rijd er al een tijdje mee rond maar het begint wel vervelend te worden. Op benzine heb ik er geen last van.
Ook heb ik het idee dat ik vermogen mis op gas.

Als ik tijd heb zal ik er eens naar kijken.
je hebt een carb tussen je mixer en je intake zitten, die zorgt voor weerstand.
met een IMPCO425 ben je daar vanaf, maar kan je niet meer op benzine rijden.

zorg ervoor dat je 300 mixer perfect aansluit op je carb. Waarschijnlij kheb je valse lucht ergens en zuigt die dus bij klein beetje gaseven alleen maar lucht aan en moet je flink meer gas geven om dat op te heffen...check dat dus maar eens.

meld je trouwens ook ff aan op mijn FB groep voor Nederlandse Suburbans:

https://www.facebook.com/groups/533042420050113/

Image
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Detroitsteel »

Machtige wagens die Sub's...

Ooit voor het punt gestaan voor een Blazer te gaan (nagenoeg een Sub maar dan 4x4 en korter)
Helaas schrok ik van het verbruik en twee, het hobbelig rijden...

Zo'n rwd Sub zal niet veel verschillen (denk ik althans) met het comfort van een '79 Caprice...
Maar het verbruik ligt nog hoger dan een Blazer gezien zijn hogere gewicht...

En eh, toen ik voor de keuze stond zo'n 13 jaar terug, kon ik de kosten die daar mee samen hangen niet dragen.. :?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

hobbelige rijden hangt vooral af van de uitvoering.

vanavond meegereden in een K30 pickup...das een echte nieren-killer...allejezus wat is dat ding stijf.

onze K20 Suburban (= 3/4 tons uitvoering) vind ik prima relaxed rijden.
Een C10 is ten eerste lichter (1/2 tons), ten tweede heeft logge vooras niet die de K20 heeft.
al 3 keer mee naar Zuid Frankrijk op en neer geweest ....en was echt een feestje om mee te rijden.

verbruik ja.....alle amerikanen met carburateurs rijden tussen de 1:3 en de 1:7 denk ik.....who cares als je op LPG rijdt...
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by enrique »

kikkegek wrote:who cares als je op LPG rijdt...
Straks wel :P volle mep aan mrb :eek:

Groeten
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by kikkegek »

enrique wrote:
Straks wel :P volle mep aan mrb :eek:

Groeten
:( :( :( :(
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Detroitsteel »

Over mrb gesproken...mijn Caprice op lpg gaat op ruim 200 pegels in de maand hangen...

Wat kost zo'n Sub op lpg wel niet met zijn -om en nabij- 2500kg ?

Hier in en rondom Tiel rijden relatief veel Subs rond... En eh, straks met mrb dr op verwacht ik een enorme uitdunning... :?
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by enrique »

kikkegek wrote:
Straks wel :P volle mep aan mrb :eek:

Groeten
:( :( :( :([/quote]


Sorry maar het is de werkelijkheid,,op benzine is het nog te doen :oops:

Groeten
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by enrique »

Detroitsteel wrote:Over mrb gesproken...mijn Caprice op lpg gaat op ruim 200 pegels in de maand hangen...

Wat kost zo'n Sub op lpg wel niet met zijn -om en nabij- 2500kg ?

Hier in en rondom Tiel rijden relatief veel Subs rond... En eh, straks met mrb dr op verwacht ik een enorme uitdunning... :?

Hoeft niet,,gas eruit en op benzine rijden,,kost je max(waar we wel in zullen zitten) aan mrb,,dan maar een Panda voor dagelijks erbij dan verdien je er weer genoeg aan,,,vooral een panda op diesel of G3 :lol:

Groeten
Rikkel
Posts: 25
Joined: Wed Dec 15, 2010 3:47 pm

Re: 1978 454 CUI Chevrolet Suburban

Post by Rikkel »

Over mrb gesproken...mijn Caprice op lpg gaat op ruim 200 pegels in de maand hangen...

Wat kost zo'n Sub op lpg wel niet met zijn -om en nabij- 2500kg ?

Hier in en rondom Tiel rijden relatief veel Subs rond... En eh, straks met mrb dr op verwacht ik een enorme uitdunning...
Om en nabij de 700-800 euro per kwartaal. Zit er nu wel over na te denken om het LPG eruit te halen.
Heb gelukkig een TBI blok (vraag niet hoe :eek: ) even kijken hoe het verbruik is op benzine. Op LPG doet ie 1 op 2 in de stad maar heb er weleens 1 op 4 mee gehaald (snelweg). En met de TBI zou ik die 1 op 4-5 wel moeten kunnen halen. Maar het verbruik lig ik (nog) niet echt wakker om.

Net een paar artikelen gelezen maar benzine auto's krijgen een overgangs regeling tot 40 jaar. 25% van het normale tarief tot 120 euro per jaar. Maar dan mag je er in december januari en februari niet mee rijden. Op lpg ga je de volle mep betalen.

@ kikkegek:
Ik heb al eens gekeken naar valse lucht. Maar het vreemde is is dat ik op benzine nergens last van heb. Alleen op gas. Dus zat al te denken aan een nieuwe verdamper / mixer.
Ken gelukkig iemand met een garage die alles op de plank heeft liggen dus toch maar eens kijken of ik wat kan proberen.
Merkte je trouwens een groot verschil in verbruik toen je de TH400 verruilde voor de TH700? Ik heb misschien een 4L80e op het oog. Eens even kijken of dat alles wat betaalbaarder maakt.

Het zijn weer eens duistere tijden voor de hardwerkende hobbyist.
Post Reply