"Lone Wolf" achterdif........

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

"Lone Wolf" achterdif........

Post by mercury1970 »

Ik rij al te lang met mijn "huilende" 9" achteras, ben lang van plan geweest om de hele as te vervangen door een IRS van een Jaguar V12 en ga daar waarschijnlijk vanaf zien.
Nu ben ik aan het E-bayen geweest en denk dat een 3.00 R&P set voor mij zou voldoen omdat ik met een FMX 3 bak rij en nu net onder de 3000 RPM blijf als ik 120 Km/u rij.
Met de 3.00 ga ik net over de 3000rpm en heb ik iets meer trekkracht met optrekken.
Hoe kan ik erachter komen of ik een 28 spline yoke op mijn achterdif heb zitten (zonder eronder te kruipen) ??
Is er iemand op dit forum die dit erin zou willen zetten en afstellen als ik alles kompleet heb? Doel dan op een particulier met een schappelijk uurloon.
O ja het gaat om een niet gesperde achteras.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Krultang72 »

kijk wat voor yoke op je diff zit, als dit een 1310 is dan zal het wel een 28spline yoke zijn, wil je het zeker weten, boel uit elkaar halen en tellen,

en bestel ook een nieuwe crush sleeve erbij..
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik heb nog wel een sper as van een Cadillac in de aanbieding...
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Renev »

Volgens mij doet David dat wel eens.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by mercury1970 »

Bedankt voor de reactie's; ben aan het PM-en, maarre Chief wat moet ik met een Caddy sper? Of was dat een spontane spam? :D
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Chief big ol'Cadillac »

De hele as eronder bouwen...?
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Speedy18 »

Chief big ol'Cadillac wrote:De hele as eronder bouwen...?
En denk je dat die beter is dan een 9" Ford?
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Chief big ol'Cadillac »

Geen idee, heb geen verstand van dat spul, zeg alleen dat ik zoiets heb liggen want ik heb een lijkwagen gesloopt en daar zat ie onder. Onder m'n andere lijkwagen zit zoeen trouwens ook en beide hebben ongeveer 40.000 mijl gelopen dus ik denk niet dat ik er een verslijt dus heb ik die reserveas ook niet nodig, vandaar dat ik 'm aanbied. Er werd toch ok al over een Jaguar as gesproken dus men schijnt zin te hebben in iets ombouwen dus waarom dan geen Cadillac as... :) Het ging toch om het sperdiff?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by mercury1970 »

Aaaa, een misplaatste spam....... :lol:
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by Speedy18 »

Chief big ol'Cadillac wrote:Er werd toch ok al over een Jaguar as gesproken dus men schijnt zin te hebben in iets ombouwen dus waarom dan geen Cadillac as... :) Het ging toch om het sperdiff?
Dat haal ik er niet uit Paul. Wat ik uit de vraag van de ts haal is dat hij ervan af ziet om iets om te bouwen, en zijn 9" wil reviseren met een nieuwe overbrenging en dat het niet om een sperdiff gaat...

Overigens de achterbrug van een Jaguar is geen starre as en daarom totaal niet te vergelijken met welke starre achteras dan ook en zorgt voor een veel betere wegligging en comfort.
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

Re: "Lone Wolf" achterdif........

Post by spieker »

zoek ook nog wel een keer een speras voor m n cadillac kan k eindelijk dubbele strepen trekken :D maar wat zou z n geintje gaan kosten
en z n 9 inch ford as kan ik ook nog krijgen maar wat is eingelijk zo appart aan z n as of is dat ook een speras en nou we toch bezig zijn wat voor as zit er eingelijk onder een buick rivierra boat tail
gr
Post Reply