Ford motor bouwer gezocht

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Lennard »

aha ok
thanx voor de uitleg. :thumbs:
Ik dacht je met clevor een cleveland blok bedoelde
snap nou ook waarom je niet direct iedereen dit wil laten doen.

Veel suc6 en wel veel foto's posten uiteraard :D
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

Common mistake... Als ik het er over heb hoor ik regelmatig "je bedoelt een Cleveland"... "uh nee, ik zeg een Clevor en bedoel een Clevor" :lol:

Image

Image

Image

Image
302C aussie heads
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Thing »

gelijk de koppen naar je pakking "matchen" voor een naadloze doorstroming van je mengsel
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Rallyesmoker »

Thing wrote:gelijk de koppen naar je pakking "matchen" voor een naadloze doorstroming van je mengsel
beter gezegd, laten matchen met je headers.

Maar dat geld ook voor de inlaat... kop kanalen en intakes kunnen nog behoorlijk worden geflowed als het nodig is, echter zijn de winsten minimaal, als je niet radicaal iets beet pakt. Portmatchen en het afbramen / gladmaken van poorten geeft te weinig winst ten opzichte van het werk. Ga je nu de boel eens drastisch vergroten, heeft het veel meer nut.

Zeg niet dat het slecht is, kwaad kan het niet, maar veel haal je er niet uit...
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Pavement Pounder »

Maar je moet er wel voor zorgen dat het mengsel en de gassen niet botsen.
Dus de inlaatpoorten van de koppen moeten niet kleiner zijn dan de intake poorten en zo ook met de headers.
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

no worries, is allemaal al geregeld.
Qua headers is het iets anders, de header opening is iets groter dan de poort zelf, maar dat is nog altijd beter dan anders om
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by mercury1970 »

Heb je misschien een link naar dat artikel over de Clevor; kan de letters net niet lezen (jaja, leeftijd) en zou het leuk vinden om te lezen, of had je het ingescand??
Wordt een pittig blok !
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by Speedy18 »

the1970mach1 wrote:Het is in elk geval iets wat zeldzaam is en redelijk ongekend. Bij mijn weten rijdt er in Nederland niemand mee rond en als het wel zo is zou ik het graag willen weten !!!
Er rijden nog minimaal 2 van deze combo's in Nederland. Een daarvan heb ik gebouwd, dat is een 351 windsor roller blok, gestroked naar 383, met 4 barrel closed chamber Cleveland koppen. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik deze later verkocht aan Johan Kranenburg. Volgens mij deed die ook iets met USA Parts.

En volgens mij 2 jaar geleden sprak ik op Spa Italia de eigenaar van een Detomaso Pantera, die had nagenoeg dezelfde combinatie als jij. Al had hij een 351W blok met Aussie koppen erop.
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: Ford motor bouwer gezocht

Post by the1970mach1 »

Merc: zelfs de uitgeprinte variant die ik van internet heb gevist is slecht te lezen. Misschien dat ik wel nog wat anders post qua scan.

Speedt: enige kans om mij hier mee in contact te brengen. Heb misschien een paar vragen al ben ik al ver gekomen. Die tomaso zal niet zon probleem met headers hebben gehad. Al zou ik graag weten hie die loopt natuurlijk... Hahaa !
Post Reply