rubber nodig van stuurstang

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

rubber nodig van stuurstang

Post by maartten »

hoe noem ik deze rubber bij de naam
dacht even de stuurspeling wat weg te halen ,maar deze rubber is doormidden van de stuurstang
tussen schutbord en stuurhuis.
heb hem snel nodig
waar kan ik hem evt bestellen
betrefd een dodge uit 73

Image
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by Renev »

Steering coupler of joint
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by thunderbuick »

Voor nood kun je eventueel wat van een auto/vrachtwagenband creëren , kun je weer even strak sturen.
Ze zullen vast niet in Nederland voorradig zijn.....
Dennis Bos
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:38 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by Dennis Bos »

Ik heb er ooit een voor mijn Chrysler besteld bij de Moparshop in Datteln. Die had het geloof ik op voorraad. Ik schrok wel toen ik de oude demonteerde en hij helemaal uit elkaar viel. Er zat een hitteschildje omheen dus ik kon wel zien dat het rubber droog was, maar zo erg had ik niet verwacht.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by Corp »

hardy disc, rag joint...

@ thunderbuick, wat een advies, het is maar de stuurinrichting.... :oops:
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by alie-r »

Corp wrote:hardy disc, rag joint...

@ thunderbuick, wat een advies, het is maar de stuurinrichting.... :oops:

zo gek is dat advies nog helemaal niet hoor.
heb zelf zo ook een poosje rond gereden totdat de nieuwe binnen was.
bij veel oude auto's is dit een rubber schijf versterkt met canvas, en waar is een auto/vrachtwagenband van gemaakt? juist, rubber versterkt met canvas.
het zal niet optimaal zijn ,maar wel veiliger als een gebroken/gescheurde schijf.

andre
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by Corp »

Ik weet ook wel waar het van gemaakt is, maar het is wel zo gemaakt dat de 2 helften op een bepaalde afstand van elkaar zitten, met de pennen en de vanbekjes voor als het ding kapot gaat op een bepaalde afstand. Als je een nieuwe koopt zitten er plastic blokjes op de stop pennen die je eraf moet halen. Hoega jij dat allemaal doen als je er zelf 1 loopt te knippen??? Dit alles is gedaan zodat de stuurkolom de rubber schijf niet krom duwt of trekt en met de pinnen zodat 't stuur recht staat en de schijf ook niet vervormd. Ik zie niet in hoe je met eigen knipwerk dit nauwkeurig voor elkaar krijgt, helemaal met iets zo lastig als een stuk band.
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by alie-r »

heb voor 2 van m'n fords eens een nieuwe gekocht en dan krijg je ook alleen de rubber schijf met een paar vervangings boutjes.
de laatste die ik kocht is een polyurethane schijf met alleen de gaten erin en helemaal geen boutjes. moet je de oude weer gebruiken.

zal dan wel anders zijn als bij dodge.

andre
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by thunderbuick »

Corp wrote:hardy disc, rag joint...

@ thunderbuick, wat een advies, het is maar de stuurinrichting.... :oops:
Ach ja, wat maakt het uit :D
Maar als het jaren met succes op een stockcar zit die ook nog eens op onverhard rijdt en dus nogal wat meer krachten krijgt te verwerken durf ik het wel voor nood op de weg te adviseren.
Sterker nog, ik durf er zo jaren mee rond te rijden.
Voor mij geen twijfel dat het kan en goed gaat.
Dat de boel correct in elkaar moet worden gezet spreekt voor zich, net als bij originele onderdelen.
X-man op wielen
Posts: 37
Joined: Thu Mar 18, 2004 9:55 pm

Re: rubber nodig van stuurstang

Post by X-man op wielen »

Waarschijnlijk deze:

http://www.dormanproducts.com/p-23846-31002.aspx

Ik heb een jaar of 8 geleden zo'n ding gekocht voor mijn 72 Plymouth Fury bij een Amerikaanse auto-onderdelenboer in Gent (Gelderland), ik weet niet meer hoe die tent heet... Tyra in Bunschoten heeft ook best veel van Dorman trouwens, zou je ook even kunnen proberen. Succes!
Post Reply